Forbes Israel Logo

הפתרון למצוקת הקרקעות? חברה בריטית החלה לשווק "בתים צפים"

אחת הסיבות המרכזיות אשר הוזכרה כאחראית מרכזית לזינוק המתמשך במחירי הדיור בארץ היא היעדר הקרקעות. המגרשים והשטחים המאושרים לבנייה הפכו לאורך השנים האחרונות לאחד המוצרים המבוקשים ביותר במדינה, ובעקבות כך גם מחירם של אלו הקיים זינק בהתאם. אך לא מדובר בבעיה מקומית כלל: אמנם במרבית המדינות לא מדובר באיום מיידי, אך במקומות רבים ברחבי העולם נערכים כבר כיום ליום בו מספר הקרקעות הזמינות יצטמצם (עקב הגידול הטבעי של האוכלוסייה) – וחברות ויזמים שונים מציעים פתרונות יצירתיים למדי.

אחד מאותם פתרונות מוצע בימים אלו על ידי חברה בריטית, אשר מציעה ללקוחות לרכוש "קן צף". אמנם מדובר בבית צף, אך ממש לא מדובר בספינה או ביאכטה המוכרים: ה"קן" שמציעה החברה לא כולל מנוע או יכולת ניווט במים, ויכולתו לצוף נועדה אך ורק בכדי לאפשר לנצל מקווי מים גדולים ושקטים (דוגמת אגמים או מפרצים) להקמת "שכונות מגורים" שלמות. אמנם לא תוכלו לנייד את ה"קן" ממקום למקום – אך הוא עדיין מציע שורה ארוכה של מאפיינים אשר מבדילים אותו מהבתים המסורתיים המוכרים לנו כיום.

בכלל מעוצב כחלוק נחל. ה"קן הצף" | הדמיה: מתוך אתר החברה

ירוק ומתוחכם

ה"קן" זכה לשמו, כפי שמסבירים בחברה, בכדי להדגיש את הקשר שבין בית חם ועוטף לבין חיק הטבע, שם ימוקמו בעתיד שכונות המגורים של הקנים השונים. אך למרות שמו, המבנה המדובר בנוי דווקא בצורת חלוק נחל ענקי, אשר אמור להתמזג באופן מיטבי עם נוף האגם או הים בו הוא שוכן. בחברה מציעים ללקוחות שני דגמים של הבתים המסקרנים: הראשון מיוחד לבודדים ולזוגות, בגודל 60 מ"ר, בעוד השני פונה למשפחות צעירות (ההמלצה הרשמית מיועדת ל-4 אנשים), וגודלו 100 מ"ר.

בנוסף לחדרי השינה המרווחים תמצאו גם 2 מרפסות בצידי ה"קן", וקיר ענק שקוף הממוקם בסלון – הכל כדי שתוכל ליהנות מהנוף ומהחוויה הייחודית כל כך. בנוסף, בחברה מסבירים כי הרעיון היה להכניס "כמה שיותר אור טבעי במהלך שעות היום" כדי להביא לחיסכון בחשמל ולשמור על הבית "כמה שיותר ירוק".

אך בכך לא מסתכמים המאמצים להפוך את הבית המדובר לידידותי לסביבה. על פי מהנדסי החברה, לא פחות מ-98% מהחומרים המרכיבים את הבתים הם חומרים מתכלים לחלוטין (פלסטיק, למשל, כמעט ולא תמצאו בו). בנוסף, הגג מכיל 60 מ"ר של לוחות סולאריים וקולטי שמש, אשר מסוגלים להפיק ביום שמש כ-4 קילו וואט חשמל אשר מספיקים בכדי לספק את כל צרכי החשמל של משפחה.

הריהוט כלול במחיר | הדמיה: מתוך אתר החברה

בנוסף למאפיינים הירוקים, בחברה מתגאים גם כי הפכו את יחידות הדיור המסקרנות ל"מתוחכמות וחדשניות, אשר פונות במיוחד לאנשי ההיי-טק". מלבד העיצוב החדשני והעתידני משהו, כל מערכות החשמל בבית – לרבות אורות, בידור, בקרת אקלים וכו' – נשלטות על ידי שלט אחד בלבד. בנוסף, הבית כולו מתממשק לאפליקציה ייחודית, באמצעותה תוכלו אפילו לפתוח את החלונות או להסיט את הווילונות מבלי לצאת מהמיטה. המערכת גם תתריע בפניכם בכל מקרה של דליפת מים או גז, ואפילו אם תזהה פריצה לבית כשאתם אינכם בנמצא.

וכמה עולה התענוג המדובר? לפי אתר החברה מחיר יחידת הדיור הקטנה (כאמור, בגודל 60 מ"ר) עומד על 500,000 יורו – כ-2,127,000 שקל. ה"קן" הגדול יותר, אשר כאמור מגיע ל-100 מ"ר, עומד על לא פחות מ-800,000 יורו (כמעט 3.5 מיליון שקלים). מחירים אלו כוללים ריהוט מלא אשר עוצב במיוחד על ידי החברה, כמו גם את כלל מערכות החשמל אשר הוזכרו בכתבה.

כך יראו שכונות המגורים של העתיד? | הדמיה: אתר החברה

אז האם בשנים הקרובות נראה שכונות מגורים שלמות נבנות בשטחי אגמים ומפרצים ברחבי העולם? כנראה ששכונות מגורים צפות עדיין אינו עניין של מה בכך, והנושא עוד יידרש לשורה ארוכה של אישורים והסדרים למול גורמים רבים ומגוונים. אך לפחות בחברה הבריטים מקווים ומאמינים כי כבר בשנים הקרובות תוכלו לוותר על רכישת מגרש האדמה – ופשוט לרכוש "קן צף" באגם או במפרץ המועדף עליכם. לנו נותר רק לקוות שמצוקת הקרקעות ומחירי הדיור בישראל תיפטר הרבה קודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן