Forbes Israel Logo

הצגה ראשונה: הסיפור מאחורי השעונים הייחודיים של שאנל

אם אתם נמנים עם חובבי מותג העל הצרפתי שאנל, תיאלצו להרחיק עד פריז או בכל מקרה לבקר בנתב"ג כדי להניח את ידכם על אחד ממוצרי האופנה או קולקציות היוקרה של המותג. בארץ לא היתה עד היום נוכחות לחברה, מלבד מוצרי הקוסמטיקה. אך כעת, בפעם הראשונה, מציגה שאנל בישראל 10 שעונים, שנבחרו במיוחד מתוך שלוש קולקציות של בית האופנה.

הכתבה מופיעה בגיליון אוקטובר 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הסיפורים מאחורי קולקציות השעונים של שאנל מעניינים במיוחד. מאחורי כל אחת חבוי סיפור שפותח דלת אל עולם שלם של יצירה, דימויים, אמנות ומלאכת יד. השעונים שיוצגו בישראל נבחרו בקפידה, כך שיאפשרו לקהל המקומי הצצה אל המנעד הרחב של הסגנונות, הגדלים והחומרים שמייחדים את הקולקציות השונות.

ניקולס באו, מנהל הפיתוח העסקי הבינלאומי של חטיבת השעונים והתכשיטים של שאנל 

לדברי ניקולס באו (Nicolas Beau), מנהל הפיתוח העסקי הבינלאומי של חטיבת השעונים והתכשיטים של בית האופנה, הטריגר שהניע את המהלך לבחור בישראל כיעד להצגת קולקציות השעונים הוא הרצון שהקהל בישראל ייחשף לשעוני היוקרה. "השעונים הייחודיים של שאנל מוצגים ברחבי העולם. החלטנו להציג בפעם הראשונה בישראל, בשני סניפי דגל של רשת פדני, סט מלא הכולל עשרה שעונים, למשך חודש שלם".

מיהו קהל היעד שאליו אתם פונים?
"לקוחות המבקשים ייחוד, מלאכת אמנות, תחכום וסטייל. אבל גם אוהבי שאנל. ישראל היא שוק קטן, אבל שוק של אניני טעם. הקהל הישראלי מעניק חשיבות רבה למומחיות ולאיכות.

״בשוק הישראלי יש תלות גוברת במוצרי מותרות ובתחכום. אנו חושבים שזה הזמן המושלם להציג יצירות ייחודיות. הישראלים אוהבים לטייל, אבל הם נאמנים לישראל כשזה מגיע לרכישה של מוצר יוקרתי. הבחירה בפריטים הייחודיים האלה מונעת על ידי הרצון להמחיש את המומחיות של שאנל בכל אחד מתחומי ההתמחות, ועל כל הרבדים שלו, כמו למשל עם הקולקציות J12 ו-Premiere. זוהי גם הזדמנות נהדרת להציג את האוסף Mademoiselle Privé, אוסף סודי יותר המוקדש למלאכת יד ולידע".

שעון מקולקציית PREMIÈRE ROCK GOLD 

באו, בוגר מכון Institut de Gestion למינהל עסקים בפריז, החל את הקריירה שלו בשיווק בחברת מוצרי הספורט Salomon/Taylor. לאחר מכן כיהן כחבר הנהלה בחברת התכשיטים קרטייה, כמנהל שיווק ופיתוח במותג השעונים Baume et Mercier בז'נבה וכחבר הנהלה ב־Richemont Haute Horlogerie בפריז. ב־2002 החל את תפקידו כמנהל הפיתוח העסקי הבינלאומי של חטיבת השעונים והתכשיטים בשאנל.

בהשראת הפקק

לדברי באו, אחד מערכיו של בית האופנה הוא שימוש בטכניקות המתוחכמות ביותר בתהליך היצירה. "לקהל שמלא תשוקה ועניין ביצירת השעונים, אנו מקווים להביא גישה סגנונית חדשה, פחות מסורתית, לשעוני ה־Skeleton ולשעוני הטורבילון המרחף", הוא אומר.

״שעון ה־J12 הוא דוגמה מצויינת: היה לו קהל צרכנים רחב והמון פריצות דרך. תחילה עם ההשקה של J12 Black בשנת 2000, לאחר מכן בשנת 2003 עם J12 לבן ובשנת 2011 עם J12 כרומטי – כל אחד מהם הביא מגמות חדשות וטרנדים חזקים לשוק במונחים של צבע והשימוש בקרמיקה מעובדת כחומר מעודן ליצירת שעונים.

"J12 גם ממחיש היטב כמה ערכים חזקים וקודים של המותג שלנו: עיצוב דינמי, חומרים חדשניים, צבעים נועזים ובחלק מהגרסאות איזון ייחודי בין מומחיות ביצירת שעונים ובין תכשיטי יוקרה בעבודת יד".

שעון מקולקציית J-12

גם שעון ה־Première (פרמייר) משקף היטב את ערכי החברה. כאשר הושק בשנת 1987, היה שאנל אחד ממותגי היוקרה הראשונים שיצרו שעון נשי מקורי, שאינו מודל מוקטן של יצירה גברית. ההשראה ליצירתו היתה הקווים האלכסוניים של Place Vendôme (כיכר ונדום) בפריז ופקק הבושם הקלאסי של המותג Chanel n°5.

"כיום, במסגרת קולקציית פרמייר, אנו מציעים מגוון דגמים לנשים: פרמייר קלאסי עם צמיד עשוי שרשרת פלדה, גרסאות של תכשיטי יוקרה כמו אלה שאנו מציגים בישראל ועוד", אומר באו.

״באופן כללי, כל היצירות שלנו הן שילוב של סגנון ייחודי וקסום, של יצירתיות המתחדשת באופן תמידי, מומחיות וטכניקה בלתי מתפשרת. בקולקציית Mademoiselle Privé, למשל, יש תמיד חשיבות עליונה לפרטים, ואנחנו תמיד עובדים עם מיטב אמני מלאכת היד, במיוחד עבור חוגות השעונים".

Mademoiselle Privé Skeleton | צילומים: CHANEL

האם ההשקה בישראל היא ייחודית או שהיא תיערך גם במדינות נוספות ברחבי העולם?
״שאנל תמיד היתה סלקטיבית מאוד כשמדובר באירועים ובהשקות, אבל כן, זה כבר קרה בשווקים אחרים. צריך לציין גם שהנוכחות של שאנל בישראל נמצאת בבנייה. אנו שמחים מאוד לעבוד בישראל, ועם שותפתנו פדני, לטווח ארוך״.

השעונים ימכרו בישראל לתקופה מוגבלת (עד ה־31 באוקטובר).

הכתבה מופיעה בגיליון אוקטובר 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.