Forbes Israel Logo

הצצה מתחת למכסה: מה הופך את הסמארטפון שלכם לחכם?

הסמארטפונים ממשיכים להתפתח בקצב בלתי נתפס, ודברים שלפני מספר שנים לא היינו מאמינים שייכנסו בכף ידינו כבר נחשבים לטכנולוגיות של העבר. ומלבד העיצובים המשתכללים, המצלמות המשתפרות והאפליקציות שהופכות יותר ויותר למרכז חיינו, הקדמה נמצאת גם ברכיבים הקטנים ביותר במכשירים. קבלו כמה דברים מגניבים שקורים מאחורי הקלעים בתחום, נמצאים בסמארטפון שנמצא בידכם, או שיהיו בזה הבא שתקנו:

1. סופר חיישנים

כבר היום יכולים חיישנים משוכללים למדוד טמפרטורה, מיקום, לחץ דם, תנאי תאורה, לחות ופעילות פיסית. קואלקום אפילו יזמה תחרות נושאת פרסים בסך 10 מיליון דולר, במסגרתה היא מבקשת מן המפתחים לייצר חיישן שמסוגל למדוד פרמטים שונים ולאבחן עד 15 מחלות באופן כמעט מיידי.

2. סופר סוללות

סוללות ה-Li-ion הנפוצות היום מוגבלות למדי, מה שמחייב את החברות להגדילן כדי לעמוד בצרכים של הסמארטפונים החדשים ביותר, בניגוד למגמה לפיה הסוללות צריכות להיות קטנות ככל האפשר. בדיוק כאן נכנסות הליתיום ההיברידיות, סוללות תאי הדלק וסוללות מתכופפות, כולם נמצאות בשלבים שונים של פיתוח. התחזית: בקרוב מאוד יצמחו חיי הסוללה מ-12-18 שעות למספר ימים.


גם לכם נגמרת כל הזמן הסוללה באייפון? לא להרבה זמן | צילום: רויטרס

3. סופר מעבדים

שנת 2013 צפויה להיות משמעותית מאוד בתחום המעבדים. לפחות שלוש יצרניות שבבים מובילות צפויות לשחרר לשוק מעבדי שמונה ליבות, בניגוד למעבדים כפולי ליבה או בעלי ארבע ליבות הקיימים כיום. כוח העיבוד יהפוך למצרך נפוץ כל כך עד שהוא יהיה כמעט בלתי רלוונטי. המשתמשים יוכלו להריץ במקביל אינסוף אפליקציות, לפתוח מספר דפי אינטרנט ולקיים שיחות וידיאו רבות בלי בעיה.

4. סופר מסכים

מסכי OLED הגמישים של סמסונג הם כבר עובדה מוגמרת. בינתיים, חברת קורנינג הודיעה על משקפיים בעלי זכוכית גמישה. בעתיד הלא רחוק יוכלו סוף סוף הסמארטפונים "להיפתח" לטאבלטים או לעיתונים.


צילום מסך

5. סופר מצלמות

מצלמת ה-lytro המהפכנית, אשר נמכרת כבר בחנויות, מכילה פטנט פשוט ומדהים: קביעת פוקוס אחרי הצילום. כלומר אתם קודם מצלמים את התמונה, ולאחר מכן קובעים איזה אובייקט את רוצים שיהיה במוקד. המהפכה הזו צפויה להגיע בקרוב גם לכיס שלכם, וטושיבה כבר פיתחה גרסת סמארטפון עם מצלמה בסגנון הזה, שצפויה לצאת לשוק השנה.


משנים את הפוקוס. מצלמת lytro | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן