Forbes Israel Logo

הקים את החברה הראשונה בגיל 10: סיפורו של היזם אשר היגר לארה"ב מסין בגיל שנתיים – והפך למיליונר

מהרגע שהוא הקים את חברת יוטק ושות' בע"מ מהמרתף של הוריו, ווילבור יו התחיל ליצור קשר עם 100 חברות שונות ביום. " זו הייתה המטרה שלי ווידאתי שזה נעשה בכל יום ויומו", הוא אומר. ההתחלה הייתה קשה ושיעור הדחייה היה גבוה, אבל אחרי שבועיים הוא השיג שתי פרויקטים לפיתוח אתרים בשכר של 500 דולר לאתר. לאחר שלושה שבועות הוא כבר נאלץ להפסיק את שיחות הטלפון למציאת לקוחות על מנת לבצע את הפרויקטים שהשיג. מאז לא הפסיקו הפניות להגיע.

ווילבור יו הוא אמריקאי אשר היגר מסין כשהיה בן שנתיים בלבד. את הקרדיט על היותו חדור מוטיבציה, בעל משמעת ונחישות גבוה הוא מעניק לאימו. כשהיה צעיר אימו האלמנה היגרה לארה"ב בגיל 23 – גילו הנוכחי של ווילבור – ועבדה בבסקין רובינס תמורת 5.5 דולר לשעה בכדי לגדל אותו. היא לא הבינה מילה באנגלית כאשר הם הגיעו לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. האם החלה את חייה מחדשה בארה"ב, הלכה למכללה, קיבלה את תעודת הנהלת החשבונות שלה וכיום היא מנהלת חשבונות של חברה מצליחה, לאחרונה היא קיבלה את התואר השני שלה במנהל עסקים.

כאשר ווילבור הגיע לגיל 10 הוא גילה את עולם משחקי המחשב. הוא פיתח משחק מקוון ושחרר אותו לציבור, תוך מספר חודשים שיחקו במשחק מעל עשרת אלפים משתמשים והוא הרוויח כ-5,000 דולר בשבוע. אך המשחק נסגר כתוצאה מהפרת זכויות יוצרים. מאז ווילבור יודע שהייעוד שלו הוא לבנות משהו מאפס.

כשהגיע לגיל 18 הקים ווילבור חברה ראשונה, ארש נכשלה בגדול. את הניסיון השני שלו קיבל ווילבור כשהיה בן 19, אך גם הוא לא צלח. אז הוא החל לעבוד כמתאם שיווק בחברת American Invsco תוך שהוא לומד לתואר הראשון באוניברסיטת אילינוי. אחרי שנה של עבודה החליט ווילבור לנסות פעם נוספת ולהקים את חברת יוטק לבניית אתרי אינטרנט. הפעם, היה מדובר בסיפור חדש לחלוטין.

אחרי מספר חודשים של בניית אתרים, ווילבור הכניס לכיסו כאלפיים דולר. הוא שכנע את שני חבריו להצטרף ליו-טק והחליט כי הגיע הזמן לפרוס כנפיים ולעזוב את מרתף בית אמו. הוא חתם על חוזה שכירות עבור משרד באילינוי, כאשר הוא ידע שיש לו כסף לחודשיים של שכירות בלבד – והשעון מתקתק.

ווילבור ושני שותפיו | צילום: מתוך אתר החברה

"ברגע שעברנו למשרדים החדשים, התחלנו לקבל שיחות טלפון מאנשים ששמעו עלינו דרך לקוחות קודמים שהקמנו עבורם אתרים. התחלנו להעלות את המחירים שלנו ל-1,500 דולר והעסק התחיל להתגלגל. היה לנו מאוד קשה בהתחלה, פרנק ושון (שני החברים שהצטרפו אליו) הרוויחו כמה מאות דולרים בשבוע בלבד, בזמן שאני לא לקחתי כסף כלל מהחברה" מספר ווילבור בהתלהבות את ההיסטוריה של החברה שלו.

לאחר כחצי שנה של נטוורקינג, הכרת אנשים חדשים והתמקדות בלתי נלאית בבניית מערכות יחסים, יוטק הייתה מכונה לשכור מפתח אינטרנט נוסף ולהתרחב. החברה עברה למשרד שהתפרש על פני 1,200 מ"ר ושכרה מפתח נוסף בשכר נמוך בהרבה מהממוצע בשוק. "אני לא יכול להדגיש עד כמה זה חשוב למצוא אנשים טובים שבאמת תומכים בחזון החברה" אומר ווילבור.

יוטק צמחה במהירות, ותוך עשרה חודשים עברה החברה משרד פעם נוספת, מאחר והמרחב כבר לא הספיק לכמות העבודה שהגיעה. הם החלו לפתח רשימות המתנה ולהעלות את מחיריהם – ויו-טק הפכה לספקית פרמיום של שיווק ועיצוב אתרי אינטרנט יוקרתיים במיוחד. חלק מלקוחותיהם הנוכחיים משלמים להם עבור בנית אתר לא פחות מאתיים אלף דולר – ונראה כי וילבור והחברה מצאו את השוק המתאים להם.

"יוטק החלה כחברת פיתוח אינטרנט, אבל אז הבנתי את הפער שבין טכנולוגיה ושיווק והחלטתי לשנות את המודל העסקי של החברה ולהפוך אותה למשרד פרסום יצירתי. הבאנו יותר אנשי מכירות, הרחבנו את שטחי המשרד שלנו בפעם השלישית בפחות משנתיים וגדלנו במעל אלף אחוזים מאז שנתה הראשונה של החברה". יוטק צפויה להגיע ליותר ממיליון דולר בהכנסות בשנה הקרובה, ובתוך כל זאת ווילבור עדיין גר עם אימו ואביו המאמץ.

קשה שלא להתרשם מההתמדה והנחישות להצלחה הטבועה בווילבור. אבל ההצלחה שלו טמונה בכך שמהרגע הראשון הוא הבין את החשיבות הרבה שבפיתוח מערכות יחסים עם לקוחות והרווחת האמון שלהם. בענף בו יש מתחרים רבים, מערכת יחסים של אמון היא המפתח להצלחה והגורם המבדיל בין חברה לחברה.

ווילבור מספר כי הוא מתכנת טוב, אך רבים משכיריו טובים ממנו. הוא מתמקד בלקוחות, ולא בטכנולוגיה – וזה בדיוק מה שמבדיל אותו משאר המתכנתים: כמה עוד אנשים אתם מכירים שלהם מספיק משמעת עצמית בכדי להתקשר ל-100 חברות שונות ביום על מנת להשיג עסקה? "כל 'לא' שקיבלתי מלקוח היה מייאש, אבל ה'כן' האחד הזה היה שווה את הכל", הוא מסכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן