Forbes Israel Logo

הרבעון השלישי של פרטנר: מעבר להפסד נקי של 9 מיליון שקל

פרטנר פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, בצל עסקת הרכישה של גולן טלקום על ידי סלקום, התחרות הגדולה בשוק התקשורת המקומי ומחסומי הרגולציה בו.

החברה רשמה הפסד נקי של 9 מיליון שקל ברבעון הקודם, לעומת רווח נקי של 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, ירידה בשיעור של 9% בהכנסות פרטנר חלה ברבעון הקודם, אשר הסתכמה במיליארד שקל.

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, התייחס למתרחש בשוק התקשורת המקומי, ואמר כי "תוצאות הרבעון השלישי משקפות מציאות בשוק התקשורת בה התחרות בסלולר גואה ומאופיינת בשחיקת מחיר מתמשכת". הוא הסביר כי ההפסד הנקי ברבעון השלישי "משקף מחד את התחרות העזה בשנים האחרונות בשוק הסלולר שהובילה לשחיקה משמעותית בהכנסות בפרק זמן קצר יחסי ומאידך את יכולתנו המוגבלת לבצע תהליכי התייעלות נוספים".

מקווה כי משרד התקשורת יסיר בהקדם את החסמים. מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי | צילום: יח"צ

בשל התחרות הרבה, מחירי התקשורת בשנים האחרונות ירדו משמעותית, והדבר משתקף בדוחות פרטנר, חברה ותיקה בשוק. לאחרונה אף הודיעה סלקום כי תרכוש את גולן טלקום, במה שעשוי להפוך אותה למחזיקה בשליש מנתח שוק התקשורת בארץ. לפי ההערכות, פרטנר החזיקה בסוף הרבעון הקודם בפחות משליש מנתח שוק הסלולר.

נוסף על הנתונים הללו, בפרטנר דיווחו כי שיעור נטישת הלקוחות ברבעון הקודם הראה ירידה, ועמד על 10.8%. זאת בניגוד ל-10.9% ברבעון השני של השנה ו-12% בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת, נמסר כי מספר המנויים בחברה המשיך לרדת ועמד על 2.74 מיליון מנויים (ירידה של 5%). דווח גם כי נרשמה ירידה ב ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח, בשיעור של 7%, והיא עמדה על 71 שקל. ה-EBITDA צלל ל-196 מיליון שקל, נפילה של 30%.

בהתייחס לדוח החברה, בנבנישתי הוסיף כי קשיי הרגולציה מקשים גם הם על הפוטנציאל בענף. "רפורמת השוק הסיטונאי, הכוללת אינטרנט וטלפוניה קווית, טרם יושמה כמצופה ואנו נתקלים בקשיים רבים כמו גם תהליכים רגולטורים מסורבלים וארוכים, המגבילים את הפוטנציאל להצליח וליצור שוק תקשורת תחרותי. אנו מקווים כי משרד התקשורת יסיר בהקדם את החסמים על מנת ליישם את הרפורמה הלכה למעשה ולאפשר ללקוחות לחוות שירות איכותי בטכנולוגיה מתקדמת ובמחירים אטרקטיביים בתחום הטלפוניה והאינטרנט".

מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר, ערן יעקובי, מציין כי "למרות תחילת השלב השני בשוק הסיטונאי הקווי, החברה בשלב זה, לא מצליחה להגדיל הכנסות בסגמנט זה ויורדת ברווחיות – מה שכנראה מלמד כי התחרות בסגמנט זה קשה מאד, וללא ערך מוסף אמיתי, יהיה קשה להתחרות בעתיד". הוא מוסיף כי "התוצאות החלשות היו צפויות והן צפויות להיות חלשות גם ברבעון הבא וכנראה גם בזה שלאחריו. לאחר אירועי הימים האחרונים, ברור כי הנושא המרכזי הוא החלטת הרגולטורים בנוגע לגולן טלקום". פירוק גולן טלקום יביא, לדעתו, לחלוקה שווה יותר בין החברות הוותיקות של בסיס המנויים שלו ובעקבות כך הוא מעריך כי רמת התחרות תרד בהגדרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.