Forbes Israel Logo

הרכישות לא עזרו: הדולר צלל לשפל של שנתיים; היציג – 3.553 שקלים

הרכישות של בנק ישראל לא עזרו: למרות שהבנק קנה בשעות היום כ-100 מיליון דולר, נחלש ערכו של המטבע האמריקאי מול השקל, ושער היציג נקבע על 3.553 שקלים – הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט 2011. גם היורו נחלש, ב-0.2%, ושערו היציג נקבע על 4.715 שקלים.

"הדולר-שקל ממשיך להחליק מטה והוא על סף שבירה מתחת לרמה המשמעותית של 3.55 שקלים", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "לפרשיית מינוי הנגיד לא ניכרת לפי שעה השפעה על המסחר בשוק המט"ח, ובשווקים ממתינים לשם הבא שינפיקו נתניהו ולפיד בתקווה שבפעם השלישית זה יעבוד".

צילום: רויטרס

ב-FXCM מסייגים כי "אין ספק שפרק הזמן הארוך שבין פרישתו של פישר לבין מינויו של נגיד חדש משבש את יישום מדיניותו של בנק ישראל בסוגיות הבוערות של הפרק, בעיקר בכל הנוגע למאמץ לבלימת המשך התחזקות השקל במטרה למנוע פגיעה קשה מדי ביצואנים"

"הדולר-שקל קרוב כעת לשפל של מאי ב-3.545 שקלים, ושבירה מתחת לרמה הזו עשויה לסלול את הדרך עד ל-3.525", מסכמים ב-FXCM. "בעולם נסחר הדולר עם פתיחת שבוע המסחר במגמה מעורבת, כאשר מנסים לנתח את השלכות דוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי על מדיניותו של הבנק הפדרלי. לפי שעה סבורים בשוק כי הבנק הפדרלי יודיע בספטמבר על צמצום ראשון בהיקף רכישת האג"ח, ואולם הוא יעשה זאת באופן מתון מן המתוכנן, וזאת לאור המשך הדשדוש הכלכלי. ההרעה בנתוני המקרו בארצות הברית מכבידים על הדולר למול מטבעות העולם, וגם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן