Forbes Israel Logo
Parler. הגיעה לסוף דרכה מוקדם מהצפוי. צילום: shutterstock
Parler. הגיעה לסוף דרכה מוקדם מהצפוי. צילום: shutterstock

הרשת החברתית השמרנית Parler הגיעה לסוף דרכה. זאת הסיבה למה

הרשת החברתית הפופולרית שהוקמה ב-2018 כי לספק מענה לשמרנים ימניים, בין היתר, הגיעה לסוף דרכה מוקדם מהצפוי. אז למה החליטו אמזון, אפל וגוגל להחשיך אותה?

הרשת החברתית הכה פופולרית בקרב השמרנים תוחשך ביום ראשון בחצות כאשר אמזון תשבית את הגישה לשירותי אירוח האתרים שלה, ועל פי הדיווחים האפליקציה לא הצליחה למצוא בית חדש.

"זה הרסני", אמר המייסד המשותף של פרלר (Parler), ג'ון מאץ', לפוקס ניוז. "זו תקיפה". גם מאץ' וגם דוברת החברה לא השיבו לבקשת פורבס לתגובה.

פרלר הפכה למקלט ימני בשנת 2020, במיוחד במהלך החודשים האחרונים בעת תכנון הפרעות הפרו-טראמפ ב-6 בינואר בוושינגטון הבירה. משתמשי אינטרנט קונסרבטיבים שטפו את פרלר על רקע אי שביעות רצון הולכת וגוברת מטוויטר ופייסבוק, שתיהן חסמו את חשבונותיו של הנשיא טראמפ.

בעקבות ההתקוממות ב-6 בינואר בגבעת הקפיטול, Apple ו-Google הוציאו את פרלר מחנויות האפליקציות שלהן, ובכך ניתקו כל צמיחה עתידית שלה. האתחול של אמזון ימנע ממנה למעשה להמשיך ולפעול בשרתים שלה. פרלר זכתה בסוף השבוע האחרון לשיא הגבוה ביותר אי פעם של הורדות בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב, והגיעה למקום ה-20, על פי AppTopia, העוקבת אחר הורדות האפליקציות.

את פרלר הקים מאץ' ויורשת המיליארדים השמרנית רבקה מרסר בשנת 2018. מההתחלה הם ראו זאת כהפך המוחלט מרשת חברתית רגילה, כמו פייסבוק וטוויטר. שתי חברות אלו זכו לביקורת נרחבת מצד שמרנים, הסבורים כי הן מצנזרות באופן לא הוגן תוכן שנוטה לימין. לעומת זאת, פרלר הגדירה את עצמה כמקום שאין בו מתינות, מה שהפך אותה ליעד למשתמשים כמו אלה שתכננו את הפרעות 6 בינואר.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן