Forbes Israel Logo
LAS VEGAS - MAY 22 : Singer Britney Spears attends the 2016 Billboard Music Awards at T-Mobile Arena on May 22, 2016 in Las Vegas, Nevada.

השווי של בריטני ספירס נחשף – והוא הרבה יותר נמוך ממה שחשבתם

הונה של מלכת הפופ לשעבר בריטני ספירס זעיר בהשוואה לזה של ג׳ניפר לופז, ג'סיקה סימפסון וביונסה. אז מה השתבש בדרכה של הזמרת בת ה-39

לפני עשרים שנה הייתה בריטני ספירס על גג העולם. היא הגיעה ארבע שנים ברציפות לאלבומי פלטינה, זכתה בפרס הגראמי ושורה של סיבובי הופעות עולמיים שהניבו לה עשרות מיליוני דולרים. בשנת 2002, פורבס כינה אותה הסלבריטאית החזקה בעולם, עם הכנסות של 40 מיליון דולר לפני מיסים ועמלות.

היא הקדימה אז את בנות זמנה ג'סיקה סימפסון וג'ניפר לופז – וגם היום היא יכולה לומר שהיא מכרה יותר כרטיסים להופעות ואלבומים משתיהן. אך כשמדובר בשווי נקי, מלכת הפופ לשעבר נמצאת הרחק מאחור: ספירס, שהיתה בעבר כוח דומיננטי ועולה בתרבות הפופ, מחזיקה כיום בשווי נקי של 60 מיליון דולר בלבד; סימפסון ולופז בנו כל אחת מהם הון של יותר מ-100 מיליון דולר, על פי הערכות פורבס. ביונסה, שהחלה את קריירת הסולו שלה כמה שנים אחרי, שווה יותר מ-400 מיליון דולר – לא כולל העושר מבעלה המיליארדר ג'יי זי.

אז מה השתבש? לאחר מספר שנים של חשיפה תקשורתית, ספירס סבלה מהתמוטטות נפשית ציבורית והועברה למשמורת מפוקחת על פי הוראת בית המשפט בשנת 2008. השופט העביר את השליטה בקריירה ובכספים שלה לאביה, ג'יימס, שהוא כיום האיש הרע בעיני מעריציה שהקימו את FreeBritney#, תנועת מדיה חברתית "לשחרורה" של ספירס מהמשמורת המפוקחת.

ההסדר הזה לא עשה טוב לקריירה שלה. או לשווי הנקי שלה. בשנים האחרונות ספירס התנגדה לשליטת אביה תוך שהיא משלמת אגרות משפטיות של מיליוני דולרים הקשורות לפיקוח ולשליטה ההדוקה באורח חייה, כמו גם על מזונות ילדים לבעלה לשעבר קווין פדרליין. מסמכי בית המשפט שנבדקו על ידי פורבס בשנה שעברה העלו כי נכסיה מוחזקים בעיקר בחשבונות ברוקראז', נדל"ן וככסף מזומן.

כוכבות הפופ העשירות בעולם. צילום: Forbes.com
כוכבות הפופ העשירות בעולם. צילום: Forbes.com

ההון המוגבל שצברה הוא לא תוצאה של העדר מאמץ מצידה: עד שנת 2008 שחררה ספירס חמישה אלבומי להיטים ויצאה לשישה סבבי הופעות גדולים. בעשור שאחרי היא הוציאה עוד ארבעה אלבומים ויצאה לארבעה סיבובי הופעות עולמיים, כמו גם המופע בלאס וגאס שרץ בין 2013 ל-2017. בסך הכל הכניסה 137.7 מיליון דולר, על פי סיזר אנטרטיינמנט.

אבל הדברים התחילו להתפרק. מי שפעם היתה הבחירה הטבעית לפרסומות עבור חברות ענק כמו פפסי, סקצ'רס וסמסונג הפסיקה לעשות פרסומות טלוויזיה בשנת 2015. ספירס לא הוציאה מוזיקה חדשה מאז 2016 והיא הפסיקה להופיע בשנת 2018. בשנה שלאחר מכן, היא ביטלה חוזה להופעות בלאס וגאס, שהיה מכניס לה לפחות 350 אלף דולר להופעה.

"הלקוחה שלי הודיעה ​​לי שהיא מפחדת מאביה", אמר עורך דינה של ספירס, סמואל ד' אינגהם השלישי בדיון בבית המשפט בנובמבר. בדיון קיוותה ספירס להסיר לצמיתות את אביה כאחראי על המשמורת שלה והודיעה כי לא תופיע כל עוד אביה אחראי על הקריירה שלה.

בשבוע שעבר נראה היה כי השופט מצדד בצד האב, כשאישר את המשך ניהולו של ג'יימס ספירס, אך גם נעתר לבקשת בתו למנות את הנאמן העצמאי בסמר טראסט כאפוטרופוס שותף קבוע. תורין וספירס לא השיבו לבקשות לתגובה.

ספירס בסיבוב ההופעות העולמי שערכה ב-2011. לאחרונה הודיעה כי לא תופיע כל עוד אביה מנהל את הקריירה שלה. צילום: shutterstock

בזמן שהיא נאבקה, כמה מעמיתיה של כוכבת הפופ שגשגו. לופז המשיכה לעבוד באופן קבוע, הפיקה מוזיקה חדשה, הופיעה בעולם והתארחה במשך שנתיים בלאס וגאס עם המופע שלה, תוך שהיא אוספת בדרך צ'ק שמן כשופטת בתוכנית הריאליטי אמריקן איידול. בשנה שעברה, בזמן שספירס יושבת על הספסל, לופז הרוויחה 47.5 מיליון דולר מכיכובה ב-Hustlers, הופיעה בעולם ושימשה כפרזנטורית למותגים כמו לוריאל, קול׳ס ו-Guess. סימפסון עשתה חלק קטן מהרווחים של לופז וספירס כפרפורמרית, אך המירה את הפופולריות שלה למניות שליטה בחברת הבגדים והנעליים שלה. בשנת 2015 היא מכרה את חלקה (62.5%) במיזם לקבוצת Sequential Brand תמורת כ-120 מיליון דולר.

בינתיים, דור חדש של אייקוני פופ ובהם קייטי פרי, ליידי גאגא, ריהאנה וטיילור סוויפט החלו לתפוס מנתח הענף. סוויפט יצאה לחמישה סיבובי הופעות עולמיים מאז אלבום הבכורה שלה בשנת 2006 – שבע שנים לאחר שספירס הוציאה את שלה – כולל סיבוב Reputation Stadium Tour בשנת 2018, שהפך לסבב ההופעות הרווחי ביותר בארה"ב אי פעם, והכניס 266.1 מיליון דולר באמצעות מכירות של 2 מיליון כרטיסים רק בארה"ב. הבתים שלה, בינהם אחוזה ברוד איילנד, שני בתים בבוורלי הילס ופנטהאוז במנהטן, שווים יותר מכל הונה של ספירס – לא כולל שני המטוסים הפרטיים שלה.

ריהאנה הראתה איך להרוויח כסף גדול מהבמה, ולהפוך את הצלחתה במוזיקה לשילוב של מיזמים יזמיים. Fenty Beauty, קו האיפור שלה עם ענקית היוקרה הצרפתית LVMH, עשה מכירות של יותר מ-600 מיליון דולר בשנת 2019. פורבס מעריך כי חלקה של ריהאנה במותג הקוסמטיקה שווה 375 מיליון דולר. חלקה בקו ההלבשה התחתונה של Savage x Fenty, שגייס בשבוע שעבר 115 מיליון דולר בסבב הגיוס השני שלו, שווה יותר מ-80 מיליון דולר.

איש אינו יודע מה ספירס הייתה עושה לו הייתה שולטת בגורלה ובמזל שלה. אבל קשה לדמיין איך היא הייתה עושה יותר גרוע מאביה המנוכר.

צילומים: Shuterstock

Forbes_february_cover
שער גיליון פברואר 2021 של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן