Forbes Israel Logo

השחקניות המרוויחות ב-2020: גל גדות כובשת את המקום השלישי

וונדר וומן אמנם נאלצה להתמודד עם השהיית סרטה החדש, אך מצאה פיצוי לא רע בדמות 20 מיליון דולר שקיבלה מנטפליקס. בסה"כ הרוויחה השנה גדות 31.5 מיליון דולר

"וונדר וומן 1984", הסרט המצופה בכיכובה של גל גדות נכנס להקפאה, אך השחקנית הישראלית המצליחה לא נותרה ללא עבודה. כמו רבות מעמיתותיה בהוליווד, גדות פנתה לנתיב שממשיך לספק את הסחורה גם בעידן שבו בתי הקולנוע סגורים – נטפליקס.

עבור תפקידה בסרט Red Notice של שירות הסטרימינג הפופולרי קיבלה גדות 20 מיליון דולר. סכום גבוה מאוד כשלעצמו, אך מובן כאשר לוקחים בחשבון את תקציב התוכן העצום של נטפליקס שעומד על 17 מיליארד דולר.

הסכום הזה מהווה את חלק הארי מתוך רווחיה של גדול השנה, שמסתכמים ב-31.5 מיליון דולר, מה שמציב אותה במקום השלישי והמכובד בדירוג השחקניות המרוויחות ביותר ב-2020.

גל גדות. כובשת את הצמרת גם בשכר | צילום: shutterstock

את המקום הראשון בדירוג כובשת השנה סופיה ורגרה, כוכבת הסדרה משפחה מודרנית עם 43 מיליון דולר. מיד אחריה ממוקמת אנג'לינה ג'ולי הוותיקה עם הכנסות של 35.5 מיליון דולר.

מרבית בתי הקולנוע האמריקאים סגורים מאז סוף מרץ, מה שהוביל את האולפנים הגדולים לדחות את ההפקות בתקציב הגדול, כולל אלו שמבילות נשים, כמו האלמנה השחורה ו-וונדר וומן 1984. מכיוון שכוכבות קולנוע רבות זוכות לבונוסים גדולים בהתבסס על ביצועים קופתיים, היעדר הפקות קולנועיות חדשות פינו מקום בראש סולם השכר עבור אייקוני טלוויזיה כמו ורגרה, כוכבת האנטומיה של גריי אלן פומפאו (מקום 8; 19 מיליון דולר) ואליזבת מוס כוכבת סיפורה של שפחה (מקום 9; 16 מיליון דולר) שגרפו משכורות משתלמות משירותי טלוויזיה וסטרימינג, בהם עיקר השכר מגיע מראש. כוכבת טלוויזיה אחרת, ויולה דייוויס (מקום 10; 15.5 מיליון דולר) נכנסת לראשונה לרשימה עם תפקידים ראשיים בסדרה "המדריך לרוצח" של רשת הטלוויזיה ABC ובסרט של נטפליקס Ma Rainey’s Black Bottom.

הכנסות של רבע מיליארד דולר

בסך הכל עשר השחקניות בעלות השכר הגבוה ביותר הרוויחו 254 מיליון דולר יחד ב-12 החודשים שקדמו ליוני, ירידה של 20% לעומת השנה שעברה. כולם פרט לשתיים – אנג'לינה ג'ולי ואמילי בלאנט (מקום 6; 22.5 מיליון דולר) שהרוויחו את עיקר הכסף שלהן מטלוויזיה ושירותי סטרימינג. לעומתן, אלו שהרוויחו את מרבית כספן מסרטי קולנוע, הרוויחו השנה סכום כולל של 58 מיליון דולר, לעומת 136.5 מיליון דולר בשנת 2019.

סופיה ורגרה. צילום: shutterstock
סופיה ורגרה. שנה מוצלחת | צילום: shutterstock

"סרט שהופק עבור שירות סטרימינג בינלאומי – יצפו בו ככל הנראה עשרות מיליוני אנשים", אומר ערך הדין טום ארה מהוליווד. "בעולם ההפקות המסורתי, הצלחה מסוג זה עשויה להיות מתורגמת להכנסות של מיליארדי דולרים שהיו מתגלגלים לכיסם של השחקנים כבונוסים גדולים".

לוורגרה היתה השנה המוצלחת ביותר שלה בטלוויזיה אי פעם מההופעה שלה כגלוריה בסדרה "משפחה מודרנית" של ABC, שעליה הרוויחה 500 אלף דולר לפרק, ומתפקידה החדש כשופטת כישרונות טלוויזיה ב- America's Got Talent, שמשלמת לה לפחות 10 מיליון דולר בכל עונה. היא ריפדה את ההכנסות בסדרה של עסקאות חסות ופרסום.

אליזבת מוס. צילום: shutterstock
אליזבת מוס. צילום: shutterstock

בלאנט היא מצטרפת חדשה לעשירייה הראשונה אחרי משא ומתן על התשלום בגין ימי הצילום הארוכים לסרט הקרוב "ג'ונגל קרוז" ו"מקום שקט 2" בכיכובה. מריל סטריפ חוזרת לאחר היעדרות של שמונה שנים מהדירוג; היא קיבלה שני חוזי סטרימינג, שכללו שיק של שמונה ספרות מנטפליקס על תפקיד במחזמר הקרוב של ריאן מרפי, "הנשף".

אנג'לינה ג'ולי. גרפה 35.5 מיליון דולר השנה | צילום: shutterstock

סקרלט ג'והנסון, שהגיעה לפסגת הרשימה בשנה שעברה עם הכנסות של 56 מיליון דולר אפילו לא נכנסה לעשירייה הראשונה השנה. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-35 מיליון דולר בגין תפקידה כאלמנה השחורה בסרט הנוקמים של מארוול. בשנה הבאה היא תאלץ להיעזר בנתח הרווחים שלה מהאלמנה השחורה. אך השנה הרווחים שלה ירדו ביותר מ-40 מיליון דולר, מה שמשאיר אותה לגמרי מחוץ לרשימה.

בעוד שהוליווד אולי מתקרבת לשיוון מגדרי בשכר, יש עוד דרך לעבור. עשרת השחקנים הגברים עם השכר הגבוה ביותר הרוויחו השנה 545.5 מיליון דולר, כמעט כפול מזה של הנשים.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.