Forbes Israel Logo

השחקנים המרוויחים בעולם 2018: ג’ורג’ קלוני מוביל, ולא בזכות משחק

ג'ורג' קלוני אמנם לא הוביל כבר שנים להיט של ממש אל מסכי הקולנוע, אבל הארנק שלו לא ממש שם לב לכך. הודות לרכישה בשווי כמיליארד דולר של מותג הטקילה שלו, Casamigos, קלוני גרף הכנסות שיא בקריירה שלו בין יוני 2017 ליוני 2018, בשווי 239 מיליון דולר לפני מס.

הכוכב בן ה-57 עומד בראש דירוג השחקנים המרוויחים בעולם של פורבס, שלוקח בחשבון גם את ההכנסות מעיסוקיהם על המסך וגם את אלו שמגיעות מחוץ לעיסוקם הרגיל. ביוני הקודם, קונגלומרט השתייה החריפה הבריטי Diageo הודיע כי הוא ירכוש את Casamigos בעבור 700 מיליון דולר שישולמו מראש, עם פוטנציאל ל-300 מיליון דולר נוספים במהלך העשור הקרוב. מבחינת קלוני, משמעות הדבר הייתה תשלום לפני מס בשווי מוערך של 233 מיליון דולר מ-Casamigos, נוסף לרווחים נוספים מחסויות ומסרטים ישנים שלו.

השלישיה הגדולה (מימין): דה-רוק, קלוני ודאוני ג'וניור | צילומים: Shutterstock

"אם הייתם שואלים אותנו לפני ארבע שנים אם תהיה לנו חברה בשווי מיליארד דולר, אני לא חושב שהיינו עונים 'כן'", אמר קלוני לרשת CNBC במעמד ההכרזה על העסקה.

Casamigos נוסדה בשנת 2013 על ידי קלוני, יזם חיי הלילה רנדי גרבר וטייקון הנדל"ן מייק מלדמן. לפי מקור המקורב לחברה, לפני הרכישה כל אחד מהשלושה השקיע בה 600,000 דולר והיה בעליו של חלק שווה.

אומן הניו-מדיה

מזומני הטקילה של קלוני דוחקים את דוויין "דה-רוק" ג'ונסון, שהפקיד השנה בחשבונו 124 מיליון דולר לפני מס, אל המקום השני בדירוג השחקנים המרוויחים בעולם. דה-רוק גרף השנה את ההכנסה הגדולה ביותר אי פעם מתפקידי משחק מול מצלמה בהיסטוריה של דירוג הסלבריטי 100 של פורבס, זאת הודות לתשלומי מקדמות עצומים ונתחי רווחים גדולים מאוד משוברי קופות, כמו "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" למשל. כמות העוקבים האדירה שלו ברשתות החברתיות אפשרה לו גם לנהל משא ומתן על תשלום נוסף, של שבע ספרות מעבר לחוזה השגרתי שלו, בגין קידום הסרטים, מה שעזר לו כמעט להכפיל השנה את הכנסותיו מ-2017.

"רשתות חברתיות הפכו למרכיב הקריטי ביותר לשיווק של סרט מבחינתי", אמר ג'ונסון לפורבס לאחרונה. "ביססתי הון משמעותי ברשתות החברתיות, עם קהל מסביב לעולם שמוצא ערך במה שאני מעביר לו".

סוגר את שלושת המקומות הראשונים של הרשימה רוברט דאוני ג'וניור, ששלשל לכיסו 81 מיליון דולר השנה. נראה שאיירון-מן גם מנהל משא ומתן בעזרת אגרוף מברזל, כשבעבור הופעתו הקצרה למדי על המסך בסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה", הוא הרוויח 15 מיליון דולר. בעבור הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא הרוויח פי כמה וכמה מהסכום הזה. הכוכב שחולק עמו את המסך בסרט זה, כריס המסוורת' (מקום רביעי, עם 64.5 מיליון דולר), הרוויח השנה הודות לסרטי מארוול, בהם ת'ור: רגנרוק, את הסכום הגבוה ביותר לאורך הקריירה שלו עד כה.

פערי שכר מגדריים: גם בקרב מיליונרים

יחד, עשרת השחקנים המרוויחים ביותר בעולם הרוויחו סכום של 748.5 מיליון דולר בין יוני 2017 ליוני השנה, לפני עמלות ומסים. שכרם המצרפי של העשרה מגמד את שכרן של עשר השחקניות המרוויחות בעולם השנה, שעמד יחד על סכום של 186 מיליון דולר לאורך אותה תקופה – כרבע בלבד מההכנסות שגרפו הגברים.

חלק מהפער הזה נובע מחוסר בהזדמנויות שמעניקים לנשים הזיכיונות של סרטי האקשן שרצים לטווח ארוך. אלה הזיכיונות שמשלמים את הסכומים הגבוהים ביותר, גם מראש וגם לאחר השחרור לאקרנים. אבל זה גם מראה שאפילו בקרב המיליונרים קיים פער מגדרי בשכר. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ארצות הברית לשנת 2017, נשים הרוויחו 80.5 סנט על כל דולר שהרוויחו גברים בתפקידים זהים בשנת 2016. הפער הזה אף מעמיק עבור נשים ממוצא אפרו-אמריקאי, ילידי-אמריקאי ולטיני.

לרשימת השחקניות המרוויחות בעולם 2018:

שלושה נציגים למזרח אסיה

גם כוכבים בינלאומיים נכללו ברשימה, בהם ג'קי צ'אן (מקום חמישי, עם 45.5 מיליון דולר) שהוא כוכב הקולנוע הסיני המרוויח ביותר. הוא השתתף בשישה סרטים ששוחררו ב-2017 ובנוסף הרוויח גם סכום גדול משורה ארוכה של חסויות, רווחים כמפיק ואפילו ממותג אולמות קולנוע שבבעלותו.

בתוך הביצה הזו של פנים מוכרות, האדם היחיד שחוזר אל הרשימה השנתית לאחר היעדרות ארוכה הוא וויל סמית' (מקום שישי, עם 42 מיליון דולר), שהרוויח על תפקידו בסרט המבוקר מאוד של רשת נטפליקס, Bright, סכום המוערך בכ-20 מיליון דולר. תפקידו הקרוב בתור ג'יני בהפקת הקולנוע הקרובה של אלאדין מבית דיסני מוסיף לשורת הרווח שלו.

יתר חברי הרשימה: מקום שביעי – אקשאי קומאר (כוכב בוליוודי), עם 40.5 מיליון דולר; מקום שמיני – אדם סנדלר, עם 39.5 מיליון דולר; מקום תשיעי – סאלמן קאן (כוכב בוליוודי), עם 38.5 מיליון דולר; מקום עשירי – סטיב אוונס (קפטן אמריקה), עם 34 מיליון דולר.

הערכת ההכנסות ברשימה מבוססת על נתונים של Nielsen, ComScore, Box Office Mojo ו-IMDB, כמו גם על ריאיונות עם גורמים פנימיים בתעשייה. כל הנתונים הם לפני מס ולפני עמלות לסוכנים, מנהלים ועורכי דין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן