Forbes Israel Logo

השיא עוד לפנינו? עד מתי ימשיכו מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P לדהור

מדד ה-S&P ומדד הדאו ג'ונס הפתיעו לאחרונה את המשקיעים וקבעו שיאים חדשים. אמתמול עלה מדד ה- S&P 500 ב-3.6 נקודות לפסגה חדשה של 1927.88 והדאו קפץ ב-15.2 נקודות ל-16,737.53 נקודות.

אין ספק, כי הדרך המהירה אותה צולחים המדדים כעת, הינה טריטוריה שעשויה להתגלות כקיצונית מדי עבור משקיעים שלא מסוגלים לעמוד באופיו חסר הרחמים של השוק. לכן, גם כעת, מטילים הסקפטיים ספק בעיקשות והנחישות של השוק השורי. הם טוענים כי ה"שור" מאבד מעוצמתו וכי הכלכלה האיטית מושכת אותו לאחור. הם מזהירים ברצינות יתרה אודות סופו הממשמש ובא של השוק השורי ומזכירים בכל עת עד כמה אנו קרובים לנקודה בה הוא יאבד את כוחו לחלוטין. כתוצאה מנבואות שחורות אלו, אין זה מפתיע כי הטירונים חסרי הניסיון בשוק יתירו עצמם ממנו, לפחות באופן זמני, ויספרו את הרווחים שצברו עד כה.

אך הסירו דאגה מליבכם, הדאו אמנם עלול להסס או למעוד מעט בנקודת זמן זו, אך הוא בהחלט ימשיך לנווט כלפי מעלה ולא יוותר בקלות רבה על ההישג הענק אותו השיג במרוצת השנים.

יתרה מכך, ישנם מספר משקיעים מביני עניין בשוק אשר בטוחים כי מדד הדאו ג'ונס ימריא לנקודת ה-18,000 חסרת התקדים, תוך 9 עד 18 חודשים בלבד. כאשר במקביל מדד ה-S&P יתחזק גם הוא ויגיע לאזור ה-2,100 המיוחל. כמובן שאלו הם מרחקים אדירים מרמת הסגירה הנוכחית, אך הם אינם דמיוניים.

השיא עוד לפנינו?  | צילום: shutterstock

נשמע בלתי אפשרי? אז זהו, שלא. לפי נתוני העבר, שוק שורי הוא בעל כושר סיבולת וכוח שאין כמותם, אשר דוחפים אותו להמשיך ולטפס. חלק מכוחו אף טמון בעבודה שרוב שחקני השוק לא מעלים על דעתם כי הוא מסוגל לעלות גבוה יותר מנקודת השיא האחרונה שלו- 16,000.

משקיף שוק נוסף, אשר תחזיותיו היו מדויקות וקלעו למטרה בעבר – לאזו בריני, אינו מודאג כלל מהשאלה, האם מסוגל השוק לעלות אף יותר גבוה. הוא מאמין כי בכל פעם שמשקיעים עגמומיים חודרים לשוק, זהו ה-זמן לחפש אחר אפשרות לקנות מניות. בראיון שנתן לניו יורק טיימס הוא טען כי עצרת השוק הארוכה אשר החלה ב-2009 אינה צפויה להסתיים עד אשר יהפוך השוק למסוכן, מאפיין אשר אינו נמנה בין תכונותיו הנוכחיות.

בריני מאמין, ובצדק, כי רוב החדשות אשר רצות אודות השוק, הן בעיקר רעש ולא באמת חדשות. לכן העצה שלו היא קודם כל לעצור, לחשוב ולאחר מכן לעשות מחקר. "כאשר מסתכלים עמוק יותר", הוא אומר, "התמונה נראית שונה". התנאים שבהם מתקיים שוק שורי, מתקיימים כעת במלואם, לכן אנו נמצאים בישורת האחרונה לשוק שורי גדול. בריני מאמין כי "שלב אחרון זה יכול להימשך על פני תקופה ארוכה ולהביא איתו שיאים חדשים, שעוד לא ראינו בעבר".

אם נסתכל על השוק דרך עיניים ריאליסטיות, נראה בסך הכל תמונה חיובית. הכלכלה מתנהלת בצורה טובה, למרות עליית התמ"ג הדלה. שיעורי הריבית אינם צפויים לעלו תבצורה משמעותית, למרות דאגותיהם וחששותיהם של הסקפטיים, וגם האינפלציה נמצאת תחת שליטה. העובדה שהשוק מתנהל בצורה טובה כנגד כל הסיכויים, מהווה אינדיקטור להמשך המצביע על מצב לא רע כלל ואף בריא של המערכת הפיננסית.

אז 18,000 לדאו, ו-2,100 למדד ה-S&P במהלך 18 החודשים הבאים? אל תאחרו את המסיבה חברים- היו שחקנים אופורטוניסטים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.