Forbes Israel Logo

השפעה לא צפויה: האם הרחפנים ייקחו חלק בשינוי משמעותי בעולם?

לפעמים, קשה לראות מה בדיוק תהיה השפעתה של טכנולוגיה חדשה.
בתחילת שנות ה-70, רבים ראו את המחשב האישי כמכשיר לחובבים ולעוסקים בכלים ובמכונות כתחביב. גם כאשר הדגמים הידידותיים יותר לצרכן הושקו, המחשבים עדיין יועדו למשימות ביתיות. מעטים דמיינו כי בתוך כמה עשורים בלבד, כולם יחזיקו בכיסם מחשב חזק, שמסוגל לדבר עם כל מחשב אחר.

לדברי ג'ונתן אוונס, מנכ"ל חברת תכנון הלוגיסטיקה והטיסה Skyward, רחפנים נמצאים כעת באותו רגע שבו היו המחשבים האישיים בעבר, בו אנחנו מכירים בכך שהם עשויים להיות שימושיים לכולם, אבל אנחנו עדיין לא יכולים לראות כיצד הם יהיו מגוונים וכיצד הם ייראו בכל מקום.

הרעיון של רחפנים כ"אפליקציות" הוא מחשבה בעלת כוח עצום. אם היום אנחנו חושבים על רחפנים כפלטפורמה למשלוח אריזות או כמתקן למצלמות, מחר נראה אותן כפלטפורמה הניתנת להתאמה אישית באופן אינסופי, שמאפשרת לבצע מערך שלם של משימות.

חלק ממה שמניע את השינוי, הוא ההבנה של השימוש המסחרי של הרחפנים. בתעשיית השיווק למשל, ישנם שני תחומים בהם רחפנים כבר הטביעו את חותמם.

שחרור היצירתיות

בעידן בו הקהל מוצף בתוכן פרסומי יותר מאי פעם, המשווקים חייבים לעבוד כדי לבלוט. רחפנים משחררים בעצם נקודת מבט חדשה לחלוטין על העולם, והופכים את צילומי האוויר לנוחים, מהירים וזולים.

עבור מספרי סיפורים, זהו כלי בעל כוח גדול. ביולי שעבר ג'נרל אלקטריק אירחה את שבוע הרחפנים, בו הם איפשרו לאנשים מבט אל מאחורי הקלעים של כמה ממתקני החברה מסביב למדינה, באמצעות צפייה ישירה דרך האפליקציה Periscope (שאף זכתה בתור אפליקציית השנה של אפל). חברת המשקאות פטרון שילבה רחפנים עם מציאות מדומה כדי ליצור חוויה בעזרת הטכנולוגיות של חברת Oculus Rift, דרכן המשתמשים יכולים לעוף במתקן הייצור של פטרון במקסיקו, מנקודת המבט של דבורה.

יסייע לנו למצוא את החברים שלנו באירועי ענק. רחפן | צילום: fotolia

באופן מעניין, בכל אחד מהמקרים רחפנים היו כלי ויזואלי שאיפשר להתנסות במותג עם מדיום תוכן שונה – צפייה ישירה ומציאות מדומה. סם אולסטיין מג'נרל אלקטריק אמר, "זה היה שימושי לראות כיצד ערוץ כמו Periscope מתאים למיקס שיווקי נרחב יותר, וכיצד אנחנו מנצלים את היתרון של תכנית בשידור חי ולאחר ש-Periscope מתאדה מחלל, אנחנו חושבים על חיי המוצר בעולם מדיה שהולך ומשתנה".

משלוחים עד לפתח ביתכם

משלוח לפי דרישה הוא אחד הנושאים החמים והמדוברים כיום. הצרכנים כיום מצפים שהם יוכלו לקבל במשלוח את כל מה שהם ירצו, להיכן שהם יבחרו, בזמן הנוח להם – והמהירות בה זה מתקיים, לימדה מותגים שחדשנות טכנולוגית היא לא רק להישאר מעודכנים באפליקציות החדשות החמות ביותר, אלא גם להבין את השינויים מבחינת רצונות הצרכנים.

מותגים גדולים כמו וולמארט ואמזון מסתכלים על רחפנים כאחד מהפתרונות למשלוחים לפי דרישה. ב-1 לדצמבר אמזון הוציאה סדרה חדשה של סרטונים על שירות המשלוחים האוויר החדש שלה "פריים אייר", אשר יציע משלוח תוך 30 דקות. ועדיין, יש כמה סוגיות רגולטריות משמעותיות שצריך לפתור לפני כן. אמנם סטארט-אפים כמו Skyward מפשטים את הדרך בה חברות נענות לדרישות הרגולציה הקיימות, אך משלוחים בסדר הגודל של אמזון יוצרים אתגרים חדשים לחלוטין עבור הרגולטורים.

למרות זאת, המשווקים משתמשים בכוחם של משלוחים דרך רחפנים כדי ליצור קמפיינים יצירתיים. מלון בקליפורניה בשם The Casa Madrona, משתמש בכנות הלב הרומנטית שלו כדי להציע קמפיין כזה. בוולנטיינס דיי השנה, אתר משלוחי הפרחים הבריטי FunnyHowFlowersDoThat.co.uk השליך ורדים דרך ה-'Cupidrone' שלו בורונה, עירם של רומיאו ויוליה.

זוהי רק ההתחלה של החוויה המשולבת אשר רחפנים יאפשרו. פפסימקס יצרה פרסומת שמבוססת על הרעיון של "מוצא חברים" – רחפן שמסייע לאנשים למצוא את חבריהם האובדים בפסטיבלי מוזיקה. הקונספט נוצר אולי עבור פרסומת, אבל אפשר להאמין שסוג זה של רחפן מומחה ימצא את דרכו לפרסומות בפסטיבלים ובאירועים אחרים.

זוהי באמת רק ההתחלה. בשנים הקרובות נראה יותר מודלים מסחריים, אימוץ רב יותר מצד צרכנים ושימושים יצירתיים רבים יותר עבור המותגים. למרות זאת, מה שהופך אותם למשמעותיים כל כך הוא שבפעם הראשונה אי פעם, הם הופכים את הגישה לשמיים לדמוקרטית. במשך זמן רב השמיים היו מוגבלים לאנשים רבים, ועכשיו הגבול הזה נפתח. אם יש משהו שההיסטוריה מלמדת אותנו, הוא שהנגישות הנרחבת שמאפשר כלי טיס חדשני מלא ביצירתיות – נוטה להוליד דברים מדהימים ובלתי צפויים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.