Forbes Israel Logo

השקעה אסטרטגית: הפועלים ישקיע 100 מיליון דולר בקרן ויולה פינטק

בנק הפועלים הודיע היום על השקעה אסטרטגית בקרן ההשקעות "ויולה פינטק" מקבוצת ויולה. הקרן מנוהלת על ידי פרופ' דני צידון, ששימש עד לפני למעלה משנה כמשנה למנכ"לית בנק לאומי, ועל ידי תומר מיכאלי, יזם פינטק ואחד ממייסדי חברת הסטארט-אפ FundBox, מחברות הפינטק הישראליות המובילות, שמספקת אשראי לעסקים קטנים. בתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות של הקרן משמש אבי זאבי, שותף מייסד בקבוצת "ויולה".

בנוסף לבנק הפועלים, שותפים בקרן גופים פיננסיים ישראלים נוספים כמו ביטוח ישיר השקעות פיננסיות, בנק דיסקונט ובית ההשקעות מיטב-דש.

"ההשקעה שלנו בויולה פינטק, לצד השקעות בקרנות היי טק נוספות ובחברות פינטק – מציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה במגזר הפיננסי ומאפשרת לנו להציע ללקוחותינו פתרונות טכנולוגיים חדשניים. על מנת לקבל גישה למודלים עסקיים חדשים המביאים ערך אמיתי ומהותי ללקוח, אנו חוברים למוסדות פיננסיים בינלאומיים, לקהילת הסטארטאפים בארץ ובחו"ל, ולענקיות הטכנולוגיה", אמר פינטו.

מימין לשמאל: אבי זאבי, אריק פינטו, פרופ' דני צידון | צילום: יח"צ בנק הפועלים

ההשקעה בקרן "ויולה פינטק" תהפוך את בנק הפועלים לשותף אסטרטגי לבנקים מהגדולים והמובילים בעולם ולמוסדות פיננסיים בינלאומיים מובילים נוספים, שלרובם זו ההשקעה הראשונה בקרן המנוהלת מישראל.  בבנק צופים שמעבר להשקעה פיננסית איכותית, השותפות תרחיב את החשיפה הבינלאומית של הבנק לחברות הזנק (סטארט-אפ) בתחום הפינטק, בכל שלבי הצמיחה. בנוסף תאפשר השותפות לבנק לקיים הפרייה הדדית עם המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים השותפים בקרן, באופן שיקדם את יכולת הבנק לממש את חזון הבנקאות הפתוחה, ולהשיג שיפורים משמעותיים בקווי המוצרים והשירותים הפיננסיים שהבנק מעניק ללקוחותיו, בביצוע ההשקעה מדגיש הבנק את מחויבותו להמשיך לאמץ פתרונות מתחום הפינטק כמרכיב מרכזי באסטרטגית הארגון.

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת החדשנות, אמר: "במהלך השנה האחרונה קיים בנק הפועלים קשר עם מאות חברות פינטק ישראליות והטמיע מספר מרשים של טכנולוגיות ומודלים עסקיים חדשים באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הפינטק. ההשקעה בקרן 'ויולה פינטק' תאפשר להרחיב עוד יותר את קשת החברות שהבנק חשוף אליהן בדגש על השווקים הבינלאומיים אשר הגישה אליהם, מטבע הדברים, קשה יותר".

דני קולר, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית, אמר: "אנו מאמינים שההשקעה הפיננסית טומנת בחובה יתרונות משמעותיים לבנק, הן בהיבט הפיננסי והן בהיבטים נוספים שיסייעו בחיזוק הפעילות והגישה של הבנק למוקדי ידע גלובליים".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן