Forbes Israel Logo

התערוכה נדחתה – האמנים צולמו בסרטונים שמתעדים את עבודתם

יריד צבע טרי ו-UBS יצאו השבוע בפרויקט משותף בעקבות דחיית אירוע האמנות השנתי. 6 אמנים מציגים בסרטונים את תהליך היצירה בימי הקורונה

יריד צבע טרי ו-UBS יצאו השבוע בפרויקט משותף – סדרת סרטונים קצרים המציגים אמנים שנמצאים בבידוד עקב משבר הקורונה, ואת ההתמודדות של האמנים הללו עם המצב החדש.

האמנים בסדרה משתפים את סיפורם האישי, כאשר התערוכות והפרויקטים שעמלו עליהם בחודשים האחרונים עמדו סגורים וריקים מאדם, או נאלצו להידחות. למרות זאת, הם ממשיכים ליצור ורואים בתקופה זו הזדמנות להתפתחות, השראה ויצירה.

הסדרה מונה כרגע שישה אמנים מתחומים שונים, שכולם לקחו חלק בירידי צבע טרי בעבר: אביב גרינברג, הדר מיץ, אורן פישר, דפנה טלמון, דאריל האצ'יסון ונעמה רוט. בהמשך יועלו סרטונים נוספים. גרינברג הוא בוגר טרי של פרויקט Under30 של פורבס ישראל.

צבע טרי הוא אירוע האמנות והעיצוב השנתי הגדול ביותר בישראל, המתקיים בתל אביב כבר למעלה מעשור. היריד מתקיים בשיתוף עיריית תל אביב ובתמיכת קבוצת UBS העולמית, שלה היסטוריה ארוכה של תמיכה באמנות עכשווית, באמנים ובמעצבים.

אביב גרינברג, בוגר Under30 של פורבס, אחד האמנים שצולמו | צילום: ניר סלקמן
אביב גרינברג, בוגר מחזור 2020 של Forbes Under30 | צילום: ניר סלקמן

"כשהתחיל משבר הקורונה הבנו שהעולם משתנה ושגם ענף התרבות והאמנות יכנס לתקופה של הקפאה. כך גם יריד צבע טרי, שיפתח ברגע שיתאפשר", אומר ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS Wealth Management  ישראל.

"לחשוב מחוץ לקופסא"

"התחלנו לחשוב מחוץ לקופסא מה אפשר לעשות כדי לגשר על הפער שנוצר במעבר מהעולם המוחשי לדיגיטלי, ואיך אנחנו יכולים להמשיך לתקשר עם עולם האמנות והקהל שלנו. בשלב הראשון כולם התעסקו בנושא הבריאות ומיד לאחר מכן עברו לנושא הכלכלי שמטריד את כולנו. אבל ידענו שבהמשך הצמא והכמיהה לתרבות ואמנות יחזרו להעסיק את הציבור ולכן פעלנו כדי להביא משהו עכשווי לתקופה זו. ליבנו עם האמנים שאיבדו את עבודתם ואנחנו מקווים שבקרוב מאוד הם ישובו לרגש את כולנו עם אמנות טובה".

לדברי יפעת גוריון ושרון טילינגר, מייסדות צבע טרי, היריד קם כדי לתמוך ולקדם את עולם האמנות והעיצוב בישראל. "זוהי פלטפורמה לחשיפה גדולה ובה בעת לפרנסת האמנים והמעצבים. כרגע נבצר מאתנו לממש את הפלטפורמה הזו בעולם הפיזי, ואנחנו עובדות על יוזמות חדשות בעולם הווירטואלי. הראשונה שבהן היא סדרת הסרטונים, שבאים לתת מבט אחר ממה שיש כרגע במרחב הווירטואלי, שצמח מהר מאוד בזמן הקורונה – סיורי האונליין בתערוכות בגלריות ובמוזיאונים".

לדבריהן, בסרטונים הן ביקשו לתת הצצה לאמניות ואמנים שפרויקטים ספציפיים שלהם נפגעו בגלל הקורונה. הסרטונים מתייחסים לתוכניות העתידיות שלהם, ומדברים על הסתכלות קדימה, על מינוף המצב מתוך מבט אופטימי לעתיד לבוא.

"הפקת הסרטונים התאפשרה הן בזכות התמיכה של UBS והן בזכות היכולות של צבע טרי להגיע לכל אותם אמניות ואמנים ולהרים מסגרת תומכת סביבם, וזה ממחיש את החיבור הטוב בין שני הגופים, שהתחיל בשנת 2013 ונמשך עד היום".

הסרטונים זוכים להערכה רבה בקרב UBS  העולמית ולכן חלקם ישותפו בערוצים הגלובאליים, לרבות הרשתות החברתיות של הארגון הפיננסי גם במדינות אחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.