Forbes Israel Logo

וול סטריט השבוע: דאו ג'ונס בשיא, האנליסטים מזהירים משאננות

משמעות זינוקו של מדד הדאו ג'ונס לשיא חדש אינה בהכרח כי זהו הזמן למשקיעים ללמסע קניות. במקום זאת, יועצים פיננסיים רבים טוענים כי על המשקיעים לגלות זהירות.

כמה אינדיקטורים טכניים הצביעו אמנם כי השוק נמצא ב-"קניית יתר", אבל כדאיות ההשקעה במניות עדיין גבוהה, בהתחשב בסימנים ליותר כוח במשק, ובמיוחד לאחר שדו"ח העבודה הראה ביום שישי האחרון כי בחודש פברואר נוספו למשק בארה"ב למעלה מ-236 אלף מקומות עבודה חדשים, הרבה יותר מהצפי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אנחנו אומרים ללקוחות לנקוט כעת בגישה זהירה יותר כלפי השוק", אמר פרנק פנוצי, מנכ"לPlanned Financial Services בקליבלנד. "עם זאת, המניות תישארנה בחירה טובה יותר להשקעה מאשר סוגי נכסים אחרים. "אם הייתי צריך לבחור קטגוריה להשקעה, עדיין הייתי בוחר במניות. אנחנו עדיין חושבים שהשוק הולך להציג השנה רווחים חיוביים".

מדד הדאו ג'ונס הגיע בשבוע החולף לרמות שלא נראו מאז שנת 2007. מאז 31 בדצמבר 2012 הוא הוסיף לרמתו 9.9%. ה-S&P 500 הגיע ביום שישי למרחק של פחות מ-1% משיאו, 1,565.15 נקודות, אליו הגיע ב-9 באוקטובר 2007. ה-S&P 500 התחזק ב-8.8% מאז סוף שנת 2012.

תיאבון מול זהירות

מומחים נוספים מנחים את המשקיעים באופן דומה: המשיכו, אבל בזהירות. "יש לנו עוד כמה פסי האטה לפנינו", אומר פרד דיקסון, אסטרטג השוק הראשי של D.A. Davidson & Co באורגון. "אנחנו לא רואים שום דחיפות לקפוץ פנימה. למחלוקות לגבי קיצוצי הוצאות הממשל בארה"ב טרם נמצא פתרון, ומשבר היורו רחוק עדיין מסיומו. גם הצמיחה בארה"ב היתה איטית".

סיבה נוספת לזהירות: הצמיחה ברווחים בארה"ב – אחד הנהגים הזרזים ביותר של השוק – האטה. האומדנים לגבי רווחי הרבעון הראשון של ה-S&P 500 עומדים כעת על שיעור של 1.4%, לעומת תחזית של 4.3% מ-1 בינואר, כל עפ"י נתונים של תומסון רויטרס. "אני מנסה להגיד לאנשים שלמרות שאולי תהיה שם קצת נסיגה שנתחיל לראות אל תוך הקיץ", אומר רוד ניוהאוס, יועץ פיננסי מדאלאס.

צילום: רויטרס

האנליסטים מציינים כי עניין משקיעים בשוק הוא גבוה. אינדקס תנודת המשקיעים TD Ameritrade אשר נועד למדוד את סנטימנט המשקיעים על בסיס נתונים אודות פעילות המסחר, עלה בפברואר ל-5.14, לעומת 4.71 בחודש ינואר – נתון גבוה יחסית בהשוואה לנתונים קודמים. "בכל שיחה שקיימתי השבוע הלקוחות שאלו 'למה?'. הם רוצים להיות מעורבים", כך על פי לזלי פרון, יועצת פיננסית מאלינוי.

"אנחנו עדיין מוצאים מציאות", אומר אלן לנץ, נשיא Lancz & Associates Inc, חברת ייעוץ השקעות בטולדו, אוהיו, ופנטוצי מוסיף כי הוא עדיין מצפה מתעשיות הייצור והטכנולוגיה לצמוח, אולם סייג כי היה נמנע מלהשקיע בחברות ביטחוניות בגלל הפוטנציאל לקיצוצים בהוצאות הממשלה בתחום זה. "אם תהיה נסיגה – היא לא תהיה גדולה", הוא חותם.
יש לזכור כי החל מהיום יחל המסחר בוול סטריט בשעה 15:30 שעון ישראל ויסתיים ב-22:00, בשל המעבר לשעון קיץ בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן