Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות על רקע המשך ירידת מחירי הנפט

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל גם היום במגמה שלילית, על אף נתונים מעודדים על שוק התעסוקה האמריקאי שפורסמו מוקדם יותר.  מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד ה-S&P ירד ב-0.3% ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.1%.

ברקע המסחר עומדה שוב הדרמה סביב הירידה החדה והמתמשכת במחירי הנפט, כאשר גם היום המשיך הזהב השחור לאבד מערכו אל מתחת ל-46 דולר לחבית. המגמה היורדת הושפעה בחלקה מדבריו של שר הנפט באיחוד האמירויות שאמר היום כי ארגון אופ"ק לא יכול לשמור על רמת מחירים מסוימת, וכי הארגון לא יקטין את תפוקת הנפט.


צילום: thinkstock

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס כותב היום כי "מבט קצר לשווקים באירופה בשבוע האחרון מלמד כי המשקיעים בלחץ. באירופה המשקיעים נעים בין החשש מקריסה של רוסיה והשלכות שליליות על הכלכלה לבין שמועות לגבי תוכנית הרחבה ענקית שצפויה להיות מוכרזת כבר ביום חמישי הבא. בארה"ב, המשקיעים חוששים מפגיעה בסקטור האנרגיה, שעשויה לזלוג גם לסקטור הפיננסים, לעומת ההשלכות החיוביות שיש להוזלת מחירי הנפט על הצריכה הפרטית".

חברון מציין כי הלחץ של המשקיעים בא לידי ביטוי בתנודתיות הרבה בשווקים: ירידות חדות של 3% בתחילת השבוע החולף, עליות חדות של יותר מ-3% במהלך השבוע ושוב ירידות חדות בתחילת השבוע הנוכחי. חברון ממשיך להעריך, בדומה לשבועות האחרונים, כי "או שמחירי הנפט אכן יעלו ויתייצבו מעל מחירים של 70 דולר בשבועות הקרובים או שמדדי המניות חוזרים לרדת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.