Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעל בירידות שערים על רקע נתוני התעסוקה המאכזבים

הבורסה בניו יורק פתחה היום את שבוע המסחר בירידות שערים, על רקע דוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי האחרון ובישר על 74 אלף משרות חדשות בלבד שהתווספו למשק האמריקאי בחודש דצמבר, לעומת צפי ליותר מ-200 אלף משרות.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1%, מדד ה-S&P איבד 1.3% מערכו, ומדד הנסדא"ק נחלש ב-1.5%.

"דוח התעסוקה הגרוע שפורסם ביום שישי בארצות הברית הצניח את הדולר למול מטבעות העולם, וגם למול השקל. במקביל ראינו ירידה חדה בתשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב. הדבר מבטא הן את התערערות האמון של המשקיעים בצמיחה של כלכלת ארצות הברית והן ההערכות כי הבנק הפדרלי ימתן את קצב צמצום רכישת האג"ח לאור אי הוודאות בשוק התעסוקה", כך אמרו היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.


צילום: רויטרס

"הספקולציות בדבר מדיניותו של הפד לאור דוח התעסוקה לבטח יכתיבו את הסנטימנט והתנועות בשוק השבוע. ואולם, בשווקים יתמקדו בעיקר בעונת דוחות הרווח שנפתחה בשבוע שעבר והשבוע תעלה הילוך עם לוז עמוס במיוחד. במוקד העניין יעמדו המוסדות הפיננסיים, ובהם ג'יי-פי מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, אשר יפרסמו את דוחותיהם לרבעון הרביעי. תוצאות המגזר הפיננסי בדרך כלל נותנות את הטון של כל עונת דוחות הרווח."

חברת המשקאות התוססים סודהסטרים פרסמה היום אזהרת רווח לתוצאות הרבעון הרביעי של 2013 ואיבדה כ-26% מערכה. לעומת זאת, מניית חברת המשקאות האלכוהולים בים זינקה בכ-25% לאחר שחברת המשקאות היפנית סנטורי הודיעה כי בכוונתה לרכוש את מותג הוויסקי ג'ים בים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.