Forbes Israel Logo

וניל ושוקולד איטלקי: 5 הגלידריות הטובות ביותר באיטליה

גלידה ואיטליה זה שילוב שאין בן אנוש עלי אדמות העומד בפניו. גלידה היא הקינוח האיטלקי האולטימטיבי, נכון יש טירמיסו ויש פנקוטה, אבל אין מגוון קינוחים כמו שיש למשל בצרפת, וכולם הולכים לאכול גלידה בכל הזדמנות. אם אתם רוצים להתנהג ברומא כמו רומאים, אחרי ארוחה במסעדה חפשו גלידריה טובה או בית קפה שמגיש גם גלידה טובה.

כמו שבארץ מתווכחים מהו החומוס הכי טוב או הפלאפל הטעים ביותר, כך גם באיטליה ניטש ויכוח עז על הגלידריה הטובה ביותר, ויש גם תרבות שלמה של טעימות ודירוגים. בדומה להבדל בין מטבח מסורתי למטבח מודרני, כך עובר גם קו דק ומשמעותי בין טעמים קלאסיים כמו שוקולד, וניל, תות ופיסטוק לבין המצאות חדשות ומלאות תעוזה כמו ריקוטה צימוקים, וניל עם ליקר כשלהו ואפילו גלידה בטעם פרמזן או גלידת סומסום שחור.

רומא 1: Antica Gelateria de Matteis

גלידריית Antica Gelateria de Matteis, הנמצאת ממש מעל הקולוסאום, היא דוגמה למקום המשלב מסורת וקדמה. אמנם הגלידה מוצגת מאחורי ויטרינה כמוכר במחוזותינו ולא בתוך מיכלים אטומים ומכוסים כפי שנהוג בגלידריות הכי אותנטיות, אבל המתכונים לגלידה נוצרו אי שם בשנת 1947.

לצד הטעמים הקלאסיים – שוקולד מריר, פיסטוק, וניל ותות – תוכלו לטעום מגוון של גלידות שמנת מושחתות כמו קאסטה (מבוסס על עוגה סיציליאנית מפורסמת), באצ'יו, נוטלה, קרם ליקר לימון, שקדים, קפה, פררו רושה, קינדר ועוד. יש טעמים עונתיים שאפשר למצוא רק בחודשים מסוימים בשל זמינות של חומרי גלם טריים, למשל גלידות בטעמי פירות כמו תאנים, אגסים, אפרסקים, פירות יער, קוקוס ועוד.

המלצה: זה המקום להתנסות בטעמים שונים ומשונים, למשל גלידה בטעם פרמזן ובטעם מרון גלסה (ערמונים מסוכרים).
כתובת: Via Celimontana 34, שכונת צ'ליו, רומא

צילום: יח"צ

רומא 2: Il Gelato di Claudio Torcè

ההמלצה הרומאית השנייה, וזה לא היה קל לבחור רק שתי גלידריות טובות בכל רומא, היא Il Gelato di Claudio Torcè בעלת שלושה סניפים בעיר. זו גלידה מדהימה, קרמית, עם כל מיני טעמים משגעים כמו קרם לימונצ'לו או וניל וקוניאק ואפילו גלידת סומסום.

קלאודיו טורסה הוא מאסטר של גלידה, המבלה במעבדה שלו שעות ארוכות מדי יום ולא מפסיק להמציא טעמים. את הגלידות הוא רוקח מהמצרכים הטריים ביותר, חלקם אורגניים. יש יותר מ-100 טעמים שונים, בהם כמה מוזרים למדי כמו גורגונזולה וחומץ; ריקוטה, קוקוס ושבבי שוקולד; שוקולד וצ'ילי חריף.

המלצה: גלידת שומשום שחור, כי אין סיכוי שתטעמו את זה במקום אחר.
כתובות: Viale dell'Aeronautica 105, near EUR; Viale Aventino 59, near Circus Maximus; and Piazza Monte d'Oro 91/92, near Piazza Navona and Via del Corso

צילום: יח"צ

נאפולי: Gay Odin

אוהבי שוקולד, אך לא רק, ייהנו מאוד ב-Gay Odin, מפעל משפחתי שמכין שוקולד איכותי כבר אלף שנה. בשנים האחרונות החלו בעלי המפעל כיום לשלב חלק מהררי השוקולד שכבר יש להם ממילא גם בגלידה קרמית, בעיקר בטעמים הקלאסיים, כמו קרם שוקולדים מדהימים ומרירים. יש גם טעמים קלאסיים אחרים כמו פיסטוק, וניל ועוד. המסעדה/גלידריה ממוקמת במקום השישי מתוך 1,255 מסעדות בנאפולי באתר הנחשב Tripadvisor וזה כבר כבוד של ממש.

המלצה: בשתי מילים – גלידת שוקולד. בשלוש מילים – הרבה גלידת שוקולד.
כתובת: Via Vetriera 12, נאפולי

צילום: יח"צ

פירנצה: Gelateria dei Neri

תיירים ותושבי העיר כאחד נוהגים לפקוד את Gelateria dei Neri בפירנצה, וזו כבר גושפנקה אמיתית לאיכות. זו גלידריה מיתולוגית, מוסד אם תרצו, שלא קופאת על שמריה וממשיכה להתחדש במגוון טעמים מסקרנים-מוזרים כמו גורגונזולה ואורז או ריקוטה ותאנים, לצד טעמים קלאסיים כמו פצפוצי שוקולד, קרמל וטעמי פירות. חזית זכוכית ועץ ירוק לא לגמרי מסגירה את שורת הטעמים הנחבאת בפנים, אז כדאי להיכנס ולהתחיל לחגוג.

המלצה: במקום נמכר בריוש מיוחד שמקורו בסיציליה ובעזרתו אפשר להכין כריך גלידה. זה יותר טוב ממה שזה נשמע. תנסו.
כתובת: Via dei Neri 26r, פירנצה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הגלידריה

מילאנו: RivaReno

מאחורי גלידריית RivaReno המודרנית, הפועלת בעיר מודרנית כמו מילאנו, עומדת יוזמה של שני שותפים (אחד מהם עיתונאי לשעבר) שרצו להתחיל לייצר גלידה איכותית בטכנולוגיה חדשנית. הסניף הראשון הוא זה שפועל במילאנו משנת 2005 ונושא את שמה של שכונת מגורים בבולוניה דווקא. מאז נפתחו עוד כמה סניפים ברחבי איטליה, למשל בטורינו, ברומא ובפירנצה בין היתר, ויש גם סניף חדש בסידני באוסטרליה וסניף שעתיד להיפתח במלטה.

תשכחו מגלידה עממית. היזמים מכוונים גבוה ומצליחים לקלוע – הגלידה המעוצבת שלהם זכתה לביקורות אוהדות של מבקרי אוכל נחשבים וקיבלה ציונים גבוהים במדריכי טיול יוקרתיים, דוגמת זה שמוציאה לאור חברת לואי ויטון. בין הטעמים הקלאסיים נמנים שוקולד על סוגיו וגווניו (מריר, מריר מאוד, לבן), וגלידות מחומרי גלם איטלקיים מובהקים כמו ריקוטה ותאנים. יש גם נוגט, וניל, זביונה, ערמונים, קוקוס, אגוזים ועוד שורה של קלאסיקות. יש גם טעמים או יותר נכון שילובים שהומצאו במיוחד כמו קרם מסקרפונה, צנוברים (שעוברים קלייה מיוחדת), קינמון שמיובא מסרי לנקה, זעפרן וסומסום, קרם דובדבנים שחורים וטעמים יצירתיים אחרים.

המלצה: נסו שוקולד לבן ופצפוצי אורז המכונה San Luca.
כתובת: הסניפים במליאנו – Viale Col di Lana, 8
Via Mercato, 20
Via Paolo Sarpi, 58

צילום: יח"צ

לכתבה המקורית באתר אונלייף

עוד באונלייף:

כולנו קרנית פלוג

קרנית גולדווסר מסבירה: למה נכנסתי לפוליטיקה המקומית

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן