Forbes Israel Logo

וספה 946 החדשה: 10,000 דולר עבור הסטוץ המושלם

כמות המכירות הגלובליות של המותג "וספה" במחצית הראשונה של 2013 עמדה על 105,500, גבוהה בכמעט 31% מאשר בעת התקופה המקבילה בשנת 2012 – כך על פי הדוחות הרבעוניים של פיאג'יו.

בחברה זוקפים זאת להשקתה באירופה של הווספה 946 בחודש מאי – דגם חדש אשר זכה בפי אנשי החברה לתואר "הקטנוע המצויד ביותר והמתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית אי פעם". בארה"ב תושק הגרסה החדשה בשבוע הראשון של נובמבר.

לקחנו את ה-946 לנסיעה של יום סביב ברוקלין, ומצאנו כי היא מהווה את הכלי המושלם עבור נסיעה עירונית: אלגנטית, זריזה ושקטה. המחיר בהתאם: 9,946 דולר הוא לא בדיוק סכום נמוך, כאשר קטנועים אחרים עולים כמחצית ממנה.

ה-946 עוצבה על פי קווים איטלקיים קלאסיים. ההרגשה היא של כלי קטן יותר מאשר למשל הווספה 300, אבל גדול מספיק כדי לשאת שני רוכבים גם על הכביש מהיר. הדבר הראשון אליו שמים לב הוא העיצוב הרענן: המושב מוטה כלפי מעלה והחוצה כמו כנף, מה שמאפשר האצה חלקה. הגלגלים נמוכים (12 אינץ') והפנס גדול. ניתן לבחור בין צבעי Montebianco (לבן) עם שוליים אדומים, או Nero Lucido (שחור) עם שוליים אפורים.

המראה האיטלקי היה מעורר מספיק על מנת למשוך את תשומת לב הנהגים. כמה נהגים במנהטן ועל פני גשר וויליאמסבורג הסתקרנו ורכנו קדימה מבעד לחלון מכוניותיהם כדי לשאול על הדגם החדש. כשחנינו, הקיפו סקרנים את הווספה מספר פעמים כבדרך אגב כדי להעריכה מכל זווית אפשרית.

צילום: מתוך ויקיפדיה

באשר לביצועים – הווספה מחזיקה בביצועים נאים אבל לא יותר מדי מרשימים. לא תשברו איתה את כל שיאי המהירות (בפיאג'יו טוענים כי מהירות השיא היא 57 למייל לשעה (כ-92 קמ"ש) למרות שבמורד הגשר הגענו גם ל-60 מייל לשעה (97 קמ"ש), אבל המנוע, בעל נפח של 150 סמ"ק ו-11 כוחות סוס, האיץ לאורך כל הדרך בצורה חלקה וטובה אפילו עם שני אנשים על הסיפון.

מה שמביא אותנו לנקודה חיובית נוספת: למרות שהווספה החדשה נראית אולי קטנה מדי מכדי שתתאים לשני נוסעים, היא עושה זאת בקלות ואף מציעה מקום נרחב לרגלי הרוכב השני, עם ידיות אחיזה מאחורי המושב כאמצעי ביטחון נוסף.

הבעיה היחידה היא שטח האחסון: מדובר בנושא משמעותי, משום שרוב תכליתו של הקטנוע היא "לקפוץ" סביב מרכזים עירוניים לצורך סידורים, במהירות וביעילות. אבל בהעדר כמעט מוחלט של שטח אחסון כלשהו, ובניגוד לדגמים אחרים של המותג, חסרה הווספה החדשה שטח אחסון הן בקונסולה הקדמית והן מתחת למושב, מה שמפחית את יעילותה.

כמובן שבפיאג'ו מציעים למכירה מכלי מטען ייעודיים שנראים נהדר, אבל רק עבור מאות דולרים נוספים (מתלה כרום אחורי – 220 דולר; אוכף עור – 699; תיק מעור לקסדה – 799 דולר). ועדיין, לו חיפשנו לקנות קטנוע, היינו מעדיפים את המראה החטוב של הווספה החדשה – אפילו בלי תאי אחסון – על פני הדגמים הישנים והרחבים יותר.

וזה בדיוק הייחוד של הכלי הזה: הוא יעיל וחסכוני (49 ק"מ לליטר – כמעט 17 ק"מ יותר מאשר בדגמים אחרים של וספה 150 סמ"ק), ויש לו את הטכנולוגיה העדכנית ביותר (ABS, בקרת משקל לסחיבה ועוד). אבל האם הוא כלי פרקטי? המחיר, ובכן, מעט מופקע, אבל אם אתם רוצים להתחתן עם קטנוע – קנו אותו. הוא פשוט מושלם לסטוצים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.