Forbes Israel Logo

חברת הסייבר KAPE הנפיקה מניות לציבור וגייסה 115 מיליון דולר

החברה, מקבוצת טדי שגיא, רשמה ביקושי יתר משמעותיים מקרנות אמריקאיות גדולות. משקיעים מוסדיים בארה"ב, אירופה וישראל - השתתפו בהנפקה

ספקית התוכנות לאבטחת סייבר והגנת פרטיות באינטרנט, KAPE, גייסה 115 מיליון דולר בהנפקת מניות לציבור. בהנפקה, בהשתתפות קרנות וגופי השקעה גדולים מארה"ב ומאירופה, נרשמו ביקושי יתר משמעותיים – פי חמישה מהסכום שגויס.

ל-KAPE, שמתמחה באבטחת סייבר והגנת הפרטיות באמצעות פתרונות לגלישה אנונימית, יש שני קווי מוצר עיקריים: הראשון, פתרונות לפרטיות ברשת; והשני, הגנה מפני תוכנות זדוניות. היא פעילה ב-160 מדינות ומעסיקה כ-350 עובדים.

החברה אמנם נסחרת בלונדון, אך ההצלחה שלה בארה"ב הובילה להתעניינות רבה ולהרחבה של בסיס המשקיעים האמריקאי, כאשר ביקושים משמעותיים להנפקה הגיעו מקרנות ענק אמריקאיות. השוק האמריקאי הוא כעת השוק העיקרי בו פועלת החברה: מעל מחצית מ-2.4 מיליון הלקוחות שלה נמצאים בארה"ב במודל SaaS ובשיעורי רווחיות גבוהים.

משקיעים מוסדיים, מהמובילים בתחום בארה"ב, אירופה וישראל – השתתפו בהנפקה לצד תמיכה מלאה של כל בעלי המניות הקיימים. כמו כן, הנהלת החברה בראשות המנכ"ל עידו ארליכמן השתתפה גם היא ורכשה באופן אישי מניות בהנפקה בהיקף משמעותי.

שחקנית מובילה בתחום הפרטיות

לפני כארבע שנים נכנס ארליכמן לתפקיד המנכ"ל, ומאז החברה הכפילה פי ארבעה את הכנסותיה  ומניית החברה זינקה במאות אחוזים. הגיוס הנוכחי, יאפשר להנהלת KAPE להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולבצע רכישות אסטרטגיות נוספות. בשנים האחרונות החברה ביססה את מעמדה כשחקנית מובילה בשוק הפרטיות באינטרנט. בחמש השנים האחרונות KAPE ביצעה רכישות בשווי כולל של 159 מיליון דולר, כשבדצמבר האחרון רכשה החברה את PIA האמריקאית, המתמחה במתן פתרונות הצפנה של מידע דיגיטלי ופרטיות ברשת האינטרנט, תמורת כ-128 מיליון דולר. בעקבות העסקה, KAPE  הפכה לחברה מהגדולות בתחומה בארה"ב.

בעל המניות העיקרי ב-KAPE, איש העסקים טדי שגיא, שהחזיק טרם ההנפקה ב-66.9% מהון המניות של החברה, רכש במסגרת ההנפקה מניות נוספות בשווי של 55.7 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, מניותיו של שגיא ידוללו במעט, וזה יחזיק בכ-65% אחוזים מהחברה.

ההנפקה תאפשר ל-KAPE לרכוש את מניות המייסדים שלPIA, אנדרו לי וסטיבן דפרוספרו. בנוסף, החברה תוכל לבצע עסקאות נוספות בתחום הגנת הפרטיות. לאחר השלמת הגיוס, בקופת KAPE יוותרו כ-52 מיליון דולר.

"תוצאה של עבודה מאומצת"

KAPE נסחרת בבורסת לונדון, לפי שווי של 440 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון השלישי כי הצמיחה בתוצאותיה מתקדמת כמתוכנן, ובארבע השנים האחרונות צמחה פי ארבעה בהכנסותיה.

"אנחנו שמחים מהגיבוי המלא והעקבי של טדי שגיא ומקדמים בברכה את המשקיעים החדשים", אמר ארליכמן. "הביקוש הרב בהנפקה הוא תוצאה של עבודה מאומצת ונותן רוח גבית להנהלה ולצוות. כבר היום KAPE ממוצבת כמובילה בשוק הפרטיות ברשת, הגיוס יאפשר לנו להאיץ את יישום אסרטגיית הצמיחה שלנו ולהיות החברה המשמעותית בתחום".

צילום התמונה הראשית: שרון דרעי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.