Forbes Israel Logo

חברת מודיעין אזרחי רכשה את הכספומטים של שב"א ב-63 מ' שקל

חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) מכרה את פעילות הכספומטים שלה לחברת מודיעין אזרחי תמורת 63 מיליון שקל. חברת מודיעין אזרחי זכתה במכרז להפעלת הכספומטים, בסיומו של הליך מכירה מסודר שלווה על ידי בנק ההשקעות דיסקונט שוקי הון, על ידי בן צ'אקיר, ובליווי משפטי צמוד של משרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'. 

מכירת הפעילות נעשתה בעקבות הוראתו של הממונה על הגבלים עסקיים וכפופה עדיין לאישורו הסופי. על פי הסכם המכירה, שב"א תמשיך להפעיל את הכספומטים לתקופת ביניים, שתאושר על ידי המפקח על הבנקים ותיתן מלא לחברה הזוכה במכרז.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: ingimage/ASAP

פעילותם המשותפת של הבנקים הגדולים בתחום הכספומטים התבצעה עד היום באמצעות חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), שמוחזקת ונשלטת על ידי הפועלים, לאומי, דיסקונט והבנק הבינלאומי. בין יתר פעילותיה, שב"א מחזיקה ומתפעלת מכשירי כספומט הפזורים ברחבי הארץ. הפטור המקורי מאישור הסדר כובל ניתן לבנקים לפני עשור, ולאחר מספר הארכות שניתנו בעבר קבע כעת הממונה כי שב"א תמכור את כל מכשירי הכספומט שברשותה בהליך מכירה הכפוף לאישור הממונה, במטרה להבטיח כי הכספומטים יופעלו באופן תחרותי.

לצד הכספומטים המופעלים על ידי שב"א, לבנקים הגדולים כספומטים משלהם הפזורים גם הם ברחבי הארץ בסמוך לסניפי בנקים ושלא בסמוך אליהם.

על פי  החלטת רשות ההגבלים, לאחר בדיקה מעמיקה של השוק נמצא כי שיתוף הפעולה של הבנקים בהפעלת כספומטים, דרך שב"א, עלול לפגוע פגיעה של ממש בתחרות בתחום הכספומטים. בהקשר זה, מצאה רשות ההגבלים העסקיים כי מספר הכספומטים בישראל קטן בהשוואה עולמית בהתאם, ולכן החליט הממונה שלא לאפשר לשב"א להמשיך ולפעול בתחום הכספומטים.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן