Forbes Israel Logo

חדשות בפוקס ניוז: הכירו את סוזן סקוט, המנכל”ית החדשה (והראשונה)

מיהי סוזן סקוט?

זו השאלה שעוברת היום בראשו של כל מי שעובד בתעשיית התקשורת האמריקאית, לאחר ההכרזה על מינויה של סקוט לתפקיד המנכ"לית החדשה של רשת פוקס ניוז.

כן, כמעט שנתיים לאחר שערוריית ההטרדות המיניות שהפילה מכיסאם את שני הגברים החזקים ביותר ברשת, רוג'ר איילס המנוח, שנפטר לפני שנה בדיוק, ומנחה תכנית האירוח לשעבר ביל או'ריילי, אישה היא שניצבת כעת בראש החברה.

סקוט | צילומים: Shutterstok ויוטיוב

מדובר בצעד נבון מבחינת הרשת, שמעוניינת להרגיע את הפטפוט המתמשך אודות סביבת העבודה ב-FNC, זה שהמנחות לשעבר מייגן קלי וגרטשן קרלסון האריכו אודותיו מאז שהמשיכו בדרכן מחוץ לרשת. מאז שקרלסון העלתה לראשונה את ההאשמות שלה לפני כמעט שנתיים, הגיעו עוד כמה וכמה נשים עם סיפורים משלהן על העבודה ברשת.

אייליס נדחק בסופו של דבר אל מחוץ למשרת המנכ"ל בה אחז. או'ריילי הלך בעקבותיו בשנה שעברה.

כעת, בראשה של FNC עומדת המנכ"לית הראשונה אי פעם, אבל קשה להגיד שהיא חדשה גם מבחינת הרשת.

סקוט היא עובדת ותיקה של פוקס ניוז, שבתפקידה האחרון כיהנה כנשיאת חטיבת התוכניות. למעשה, מדובר בעובדת שצמחה בערוץ, עם 22 שנות ותק מאחוריה. אם מישהו מבין את התרבות ואת המשימה של הרשת בעיני עצמה, זו סקוט, שפיקחה על תכניות כמו Hannity, והתכנית המועדפת על הנשיא טראמפ Fox & Friends.

יש לה מוניטין של אישה חכמה, וזה בהחלט צעד מחושב מצד "פוקס המאה ה-20" להציב בראש הערוץ מישהי שהייתה מעורבת בכאלו עוצמות ביצירת החותמת של הרשת בכל הנוגע לתכניות הדעות שלה. היא הייתה, אחרי הכל, תורמת מרכזית להצבתם של טאקר קרלסון ולאורה אינגרהם כיורשותיו של או'ריילי, כמובילות המוניטין והרייטינג.

המחווה הסמלית של מינוי אישה להובלה של פוקס ניוז לא חמקה מעינו של איש. המוניטין של הרשת ספג מכה קשה בצל הבלגאן שנוצר סביב איילס ואו'ריילי. כשאיילס עזב, היו רבים שתהו אם הרשת תמנה אישה להחליף אותו, בתור צעד של יחסי ציבור, אבל זה לא קרה. קשה להתעלם מהעובדה שהטיפוס של סקוט במעלה סולם הדרגות התרחש לאחר שתנועת #MeToo יצאה לדרך בסתיו האחרון, על אף שפוקס ניוז ידועה רק בקושי בתור גוף שעושה דברים בגלל שהם תקינים פוליטית.

הרשת חוותה פגיעה נוספת באביב האחרון, כשהערה של אינגרהם בטוויטר לגבי אחד מניצולי אירוע הירי שאירע בפרקלנד, פלורידה, מוקדם יותר השנה, הביאה לעזיבתם של מספר מפרסמים מרכזיים (בהם גם חברת שירותי הסטרימינג Hulu שמוחזקת בבעלות חלקית של חברת האם "פוקס המאה ה-20") את התכנית שלה.

פוקס מצטרפת אל המאה ה-21 | צילום: Shutterstock

יש להניח שתחת ניהולה של סקוט אידיאולוגיית הבעת הדעות של הרשת תישאר כשהייתה, אבל יהיה מעניין לעקוב אחר השינויים שיתרחשו בה מאחורי הקלעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן