Forbes Israel Logo

חומה תת קרקעית ומאמצי טיהור: כך מתמודדת יפן עם משבר המים המזוהמים בפוקושימה

47 מיליארד ין (כ-473.5 מיליון דולר). זהו הסכום אותו תאלץ יפן להשקיע בכדי לנסות ולהתמודד עם משבר המים המזוהמים בפוקושימה, אשר נפגעו מאז דליפת הכורים הגרעיניים בעיר במרץ 2011.

מתוך סכום זה, יוקדשו 32 מיליארד ין להקמת חומת ענק תת קרקעית סביב הכורים ההרוסים, ו-15 מיליארד ין נוספים יוקדשו לטיפול במים המזוהמים, בתקווה להצליח להפחית משמעותית את רמות הקרינה הרדיו אקטיבית בהם.

"עיני העולם נשואות אלינו ובוחנות האם יש ביכולתנו לטפל בסוגיית פירוק הכור בפוקושימה ולהתמודד עם המים המזוהמים באזור" אמר השבוע ראש הממשלה היפני, שנזו אבה, כשדיבר בפני הקבינט המקומי, אשר התכנס בכדי לאשר את הקצאת הכספים המדוברת.

צילום: רויטרס

החלטת הממשלה פורסמה ימים ספורים בטרם יתכנס הוועד האולימפי הבין לאומי בכדי להחליט על זהות המארחת של המשחקים האולימפיים בשנת 2020 – וטוקיו, המרוחקת 230 קילומטרים בלבד מפוקושימה, מקווה לזכות באירוח המשחקים. פירוק הכורים ההרוסים, פינוי הפסולת הרעילה וטיהור המים עשויים להימשך עשרות שנים, ומסתמכים בחלקם על טכנולוגיות שטרם נוסו בפועל.

אך גם צעדים אלו אינם מטפלים בבעיה בכללותה. העבודה הבעייתית והרגישה ביותר – פינוי מוטות הדלק המשומשים – אמורה להתחיל רק במהלך החודשים הקרובים. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של חברת TEPCO אשר הפעילה את הכור,  או להיכן ישלח שובר התשלום על פעולות אלו – לחברה, או דווקא לממשלת יפן. 

"מדובר בעניין של בטחון הציבור, ולכן על המדינה להוביל את הטיפול בסוגיה. צריך לנקוט כל צעד אפשרי במהירות האפשרית. את סוגיית התשלום נסדיר מאוחר יותר", אמר שר האוצר היפני במסיבת עיתונאים השבוע. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.