Forbes Israel Logo

חצו את המיליארד: החברות הישראליות שנמכרו בעסקאות ענק

ההודעה על מכירתה של חברת התרופות הישראלית נוירודרם, למיצובישי טנאבה היפנית תמורת 1.1 מיליארד דולר זכתה, באופן לא לא מפתיע לתשומת לב רבה. אך היא ממש לא החברה הראשונה ש"משחקת אותה" בענק. בשנים האחרונות לא מעט חברות ישראליות (רובן טכנולוגיות) נמכרו בסכומים עצומים לחברות בינלאומיות, בעסקאות שגם הכניסו למדינה סכומים נכבדים.

לדירוג העסקאות הגדולות בהן נרכשו חברות ישראליות

רק לפני מספר חודשים נמכרה מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר, עסקת המכירה הגדולה ביותר של חברה ישראלית. שנה לפני כן הייתה זאת כתר פלסטיק שנמכרה לפרטנרס BC תמורת 1.4 מיליארד דולר. וכמובן, ווייז שמכירתה לגוגל זכורה במיוחד כאירוע מכונן בתולדות האקזיטים הישראליים.

 מובילאיי מובילה את הדירוג  | צילום: fotolia

נוירודרם פיתחה מכשיר למתן תרופות עבור מחלות במערכת העצבים המרכזית. החברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 874 מיליון דולר והעסקה תבוצע במחיר מניה של 39 דולר. הסכום שבו נמכרה אומנם גבוהה במיוחד, אך עדיין איננו מדגדג את פסגת הרשימה, שם מככבות מובילאיי (15.3 מיליארד דולר, כאמור) או ישקר (6 מיליארד דולר).

בכל מקרה, מדובר בחדשות טובות למשק בכללותו וענף הפארמה והביו-טק הישראלי בפרט. אז מי הן החברות הישראליות שנמכרו בסכומים הגבוהים ביותר?

לדירוג העסקאות הגדולות בהן נרכשו חברות ישראליות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.