Forbes Israel Logo

טבע: "החקירה בצרפת ניקתה אותנו מחשד לכשל בפעולות"

פרשת החלפת התרופות של טבע: חברת טבע צרפת הודיעה כי התובע של פריז הגיע למסקנה כי לא נמצאו סימני zopiclone בטבליות ה-furosemide של החברה. בהתאם, קבע התובע כי כי אין קשר בין אתר הייצור של טבע בעיר סנס, צרפת, שבו נארזה התרופה furosemide 40 מ"ג לבין החלפת הטבליות לכאורה, כפי שדווחה על ידי רוקח בעיירה סן מאלו.

בתחילת החודש שעבר דווח על מותם של מספר חולים בשל טעויות באריזת התרופה Furosemide של טבע. על פי דיווחים, חלק מן ההרוגים נטלו את התרופה zopiclone – המשמשת לטיפול נדודי שינה, אשר שווקה בטעות בתוך אריזה של התרופה Furosemide לטיפול במחלות לב.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


טבע | צילום: רויטרס

מטבע נמסר כי החברה טבע איתנה בעמדתה כי ההחלטה על ביצוע איסוף אריזות התרופות, אשר התקבלה בהסכמת רשות התרופות הצרפתית בהתבסס על הסיכון הפוטנציאלי הצפוי למטופלים בשל החלפת הטבליות לכאורה, הייתה ההחלטה הנכונה, וזאת למרות שבדיעבד לא הייתה הכרחית.

"תוצאות החקירה מנקות את טבע מכל חשד לכשל בפעולותיה", אמר נשיא ומנכ"ל טבע, ד"ר ג'רמי לוין.

"על אף שהאמנו מלכתחילה כי אין קשר בין האירועים למוצרינו, פעלנו במהירות לטובת חקר האמת". ציין. "השיקול היחיד שהנחה אותנו היה בטיחות מטופלינו, וזאת למרות שהיו ידועות לנו ההשלכות התקשורתיות והציבוריות שנבעו מפעולותינו המהירות והבלתי מתפשרות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.