Forbes Israel Logo

טוויטר חסמה עיתונאי שביקר את שידורי האולימפיאדה

עולם העיתונות כמרקחה בגלל גאי אדאמס, עיתונאי המכסה את המשחקים האולימפיים בלונדון, שנחסם לשימוש ע"י טוויטר. כמו משתמשי טוויטר רבים אחרים, אדאמס הפגין ביקורתיות כלפי הכיסוי האולימפי הטלוויזיוני של NBC והחלטתה לעכב את שידורי התחרויות לשעות הפריים-טיים. אדאמס התרה בעוקביו לכוון את תלונותיהם לבכיר ברשת NBC שלטענתו אחראי להחלטת הרשת בנושא: "האיש שאחראי להעמדת הפנים של NBC שהאולימפיאדה טרם התחילה, הוא גארי זנקל. תגידו לו מה אתם חושבים!" ואם לא די בכך, אדמס אף פרסם את כתובת הדואר האלקטרוני של זנקל.

דובר מטעם אן.בי.סי ספורט אמר כי הרשת דיווחה לטוויטר על הפרת החוקים בידי אדאמס – חוקי טוויטר מפרטים כי "המתשמש לא יפרסם או יעלה מידע פרטי או חסוי של אנשים אחרים, דוגמת מספר כרטיס אשראי, כתובת מגורים או מספרי זהות וכד', מבלי לקבל אישור ורשות מפורשים ממושא הפרסום". אדאמס כמובן לא מרוצה מהשעיית חשבונו וטוען כי כתובת המייל איננה פרטית במובהק משום שמדובר בכתובת מייל תאגידי בפורמט שמאוד קל לנחש, המופיעה במקומות אחרים רבים באינטרנט.

החוק שאיש לא שמע עליו, טוויטר | צילום: רויטרס

זה אומנם נכון, אך בנוסף, טוויטר הפעילה שיקול דעת והחליטה שהציוץ ההוא היה זדוני וכי אדאמס עודד אנשים להציף את תיבת המייל של זנקל בדואר-שינאה. כחברה פרטית, טוויטר רשית להחליט מתי מפר משתמש את תנאי השימוש.

משתמשי טוויטר רבים טוענים שמדובר ב"מדיניות שאף אחד לא שמע עליה". אך למרות שחוק האיסור על פרסום אינפורמציה אישית אינו נאכף כראוי ברוב המקרים, מדובר בחוק חיובי המגן על המידע האישי של אנשים. זהו מקרה נוסף בו מתנגשת הזכות לפרטיות עם חופש הביטוי.

עבור זנקל, הצד השלילי של כל הפרשה הוא שכולם מדברים על זה. מאמרים ופוסטים זועמים פורסמו על רשת NBC בכל ערוצי המדיה הפופולריים, מה שאומר שהמייל שלו קיבל הרבה יותר חשיפה ממה שאדמס התכוון לתת לו. לכן כעת, זנקל צריך לחשוש לא רק מעוקביו של אדמס בטוויטר אלא מכל מי שנחשף לכתובתו ברחבי הרשת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן