Forbes Israel Logo

טוויטר משתנה כדי לרצות את המשקיעים – ומה עם המשתמשים?

יש לטוויטר בעיה. זו לא בעיה גדולה כרגע, אבל כל צעד הנפסע בדרך לרווחיות הוא צעד לכיוון הבעיה והרחק מהמקור: שינוי, קוראים לזה.

שירות 140-האותיות ממשיך להוסיף כלים חדשים לטיימליין, עם מכווני-כתובות, תמיכה לטוויטים ארוכים, לינקים של מדיה, ועוד ועוד תוספות שלמען האמת מנסות לפרוץ החוצה ממגבלת המסירה-באורך-ס.מ.ס שנכפתה עליו עוד בימיו הראשונים של המוצר. והרי הצמצום הזה הוא לבטח אחת הסיבות שבגללן אנחנו כל כל אוהבים את טוויטר.

אהבה היא מילת המפתח כאן; כי כשטוויטר משתנה ומנסה להכניס פנימה את המזומן, משתמשים רבים יותר ויותר יתמהו מה זה שקרה לאותו שירות שבו התאהבו. הבעיה של טוויטר היא פשוטה: המשתמשים לא מצפים לשינוי, וזה מקשה לקדם כל מה שיסייע להפקת רווחים 0 במיוחד כשאנשים כה רבים פועלים בטוויטר דרך אפליקציות צד שלישי, שלרוב אינן תומכות בפיצ'רים מכניסי-הכספים של טוויטר.

השוו זאת לפייסבוק: להיות בפייסבוק פירושו לצפות לשינוי חדש כל שבוע. תוכלו בקלות להעביר את הזמן במשחקי "מציאת הפיצ'ר שהשתנה", ולמרות ששינויים דרמטיים דוגמת המעבר לטיימליין מושכים גם לא מעט אש – רוב המשתמשים פשוט מושכים בכתפיהם. פייסבוק מצויה במקום הרבה יותר טוב לשחק עם התוכן, המערך והסגנון שלה מאשר טוויטר, ולטווח הארוך מדובר בייתרון עצום.

אין זאת כי על טוויטר לייצר שינויים מתמידים בממשק שלה; תחת זאת, עליה לשאוף לבקרה על ציפיות משתמשיה כך שאלה יוכלו לקבל את השינויים, לטובת כלל הנוגעים בדבר לטווח הארוך. אבל ניטרול הגישה של רשתות כמו לינקדאין, שינויים מתמידים בתצוגת הציוצים באתר, הגבלת הגישה לממשקי תכנות יישום דרך אפליקציות צד שלישי, כמו שהיא עושה עכשיו, זו בטח לא הדרך.

לטוויטר יש בעיה, ולא בטוח שהיא יכולה לצאת ממנה. כרגע לא נראה שהיא שולטת עדיין באומנות ה"איך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן