Forbes Israel Logo
חנות טסלה, אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
חנות טסלה, אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

טסלה נפרדת מבכיר נוסף: היועץ המשפטי עזב לחברת לומינר

אלן פרסקוט הצטרף ליצרנית החיישנים לומינר לאחר שהבוס שלו לשעבר - אילון מאסק, ביקר את החברה בחריפות ואמר שאינו מאמין בטכנולוגיה שלהם

חברת לומינר (Luminar), יצרנית חדשה של חיישני לייזר מסוג לידאר (Lidar) שמסייעים למכוניות אוטונומיות לראות את סביבתן, שכרה את היועץ המשפטי לשעבר של חברת טסלה, אלן פרסקוט, כיועץ המשפטי הראשי שלה. זהו מהלך אירוני בייחוד מכיוון שאין מבקר גדול יותר של טכנולוגיית הלידאר מאשר הבוס שלו לשעבר, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק.

החברה, שנוסדה בפאלו אלטו שבקליפורניה ורשמה את מניותיה למסחר בנאסד"ק בסוף שנת 2020, מונהגת על ידי ילד הפלא בתחום האופטיקה – אוסטין ראסל. בנוסף להודעה על פרסקוט, מסרו מטעם החברה כי לשורותיה מצטרף רכש נוסף – טריי קמפבל, לשעבר סגן נשיא ליחסי משקיעים בחברת אינטל.

"פרסקוט מבין את האתגרים והניואנסים של הפעולה הן במרחב הנהיגה האוטונומי והן בתעשיית הרכב באופן רחב", אמר ראסל והוסיף: "אנו מצפים מאד לתובנות ולמומחיות של פרסקוט, בייחוד בתקופה בה אנו ממשיכים להאיץ ולהרחיב את המסחר שלנו".

אלון מאסק, מייסד טסלה ו-Space X. צילום: Shutterstock
אלון מאסק, מייסד טסלה ו-Space X: מבקר את הטכנולוגיה החדשה בחריפות. צילום: Shutterstock
מקדמים שיתופי פעולה מסחריים

כאמור, לומינר מתכוננת להגברת קצב ייצור המכשור שלה לאחר שחתמה על מספר עסקאות אספקה ​​עם שותפים שונים ובהם יצרנית הרכב השוודית וולוו, יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר (המייצרת בעיקר משאיות) ו-SAIC הסינית , בסדרת הרכבים החשמליים החדשים שלה ממותג R.

היכולת של טכנולוגיית לידאר לייצור מפות תלת ממדיות על ידי הפצת קרני לייזר מעל עצמים שונים – מוסיפה למעשה 'שכבת בטיחות' קריטית. השכבה הזו מושגת לא רק על ידי החיישנים, אלא גם על ידי שימוש במגוון אמצעים, לרבות מצלמות ומכ"ם – כולם יחד מהווים אלמנט מרכזי וקריטי בטכנולוגיית הרכבים האוטונומיים.

לוגו חברת Luminar. צילום: Shutterstock
לוגו חברת Luminar. צילום: Shutterstock
טסלה מול לומינר – הסכסוך עולה מדרגה

מנכ"ל טסלה התבטא לאחרונה בבוטות בנוגע לטכנולוגיה של לומינר, ואף זלזל בחיישנים שמייצרת החברה. את הדברים אמר לאחר שהצהיר לאחרונה כי כלי הרכב החשמליים של טסלה צפויים לזנוח את השימוש במכ"ם ולעבור לשימוש במצלמות באופן מוחלט, בעיקר במכוניות שצפויות לפעול עם תוכנת הנהיגה העצמית השנויה במחלוקת. מאסק אף צוטט בעבר כשהוא מכנה את חיישני הלידאר "מיותרים ויקרים" במהלך תדרוך של טסלה שנערך בחודש אפריל בשנת 2019.

הנטישה של פרסקוט את טסלה מתרחשת על רקע חקירות רגולטוריות לבטיחות תחבורה שנפתחו לאחרונה בארה"ב בעקבות תאונות שעירבו מכוניות הפועלות על תוכנת הנהיגה האוטונומית של טסלה.

מטרת החקירות האלו היא לנסות לקבוע באופן חד משמעי האם תכונת ה"טייס-האוטומטי" של הרכבים הייתה פעילה בזמן התאונות, לרבות תאונה קטלנית במיוחד שאירעה לאחרונה בעיר יוסטון שבטקסס.

דגמי טסלה במגרש החברה מוכנים למכירה. צילום: shutterstock
דגמי טסלה במגרש החברה. צילום: Shutterstock
"לומינר כשחקנית קריטית בעולמות הבטיחות"

"לומינר היא חלוצה טכנולוגית ושחקנית קריטית בכל הנוגע לענייני בטיחות. היא תניע את העתיד האוטונומי שלנו", הצהיר פרסקוט, שהוביל בעבר גם עניינים משפטיים עבור קבוצת הטכנולוגיה של חברת אובר. "כמי שהקדיש את הקריירה שלו לענף הבטיחות והחדשנות בעולם הרכב, אני מקווה להוביל את לומינר לשלב הבא ולהפוך את התחבורה לבטוחה יותר עבור כולם", הוסיף.

שאיפותיו של פרסקוט אינן מנותקות מהמציאות: מניית לומינר עלתה לאחרונה ב-17%, כ-19.20 דולר במסחר בנאסד"ק, נכון ליום רביעי שעבר בבוקר, לפי שעון ניו יורק.

צילום התמונה הראשית: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.