Forbes Israel Logo

ידידות-תחרותית: כמה כסף מוציאה אפל בשנה על מוצרי אמזון?

מדיווח שפורסם לאחרונה, עולה כי חברת אפל הוציאה 350 מיליון דולר באמזון בשנה האחרונה ובדרכה להוציא סכום זהה גם השנה. בנוסף, חתמה החברה על הסכם עם אמזון בו היא מתחייבת להוציא לפחות 1.5 מיליארד דולר על שירותי הענן של אמזון בחמש השנים הקרובות.

אגב, אפל היא לא היחידה שמוציאה כל כך הרבה כסף על שירותי הענן. גם Spotify חתמו על הסכם של 447 מיליון דולר עם גוגל לשלוש שנים בשביל שירותי הענן שלהם; וגם נטפליקס הוציאה עשרות מיליונים לחודש ל-AWS של אמזון, אבל הם התחילו לאחרונה לבחון אופציות של שירותי ענן עצמיים או לשקול הצעה נגדית מגוגל.

"ידידות תחרותית" – אפל ואמזון | צילום: Shutterstock

בנוסף לאלה, גם חברת ההסעות השיתופיים Lyft שיתפה לאחרונה שמנהליה התחייבו להוצאה של 300 מיליון דולר על שירותי הענן של אמזון בשלוש השנים הקרובות. וכן, Snap, החברה שמאחוריה סנאפצ'ט, מחלקת את שירותי הענן שהיא רוכשת ב-3 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות בין גוגל לאמזון.

אולם להבדיל מהחברות שהוזכרו, אפל ואמזון הן גם יריבות בשווקים רבים, כמו בשירותי מדיה (וידאו ומוזיקה), בחומרה (טאבלטים ומכשירים כמו סירי ואלכסה) ובפלטורמה לרכישת אפליקציות, כשאמזון מציעה חנות אפליקציות לאנדרואיד שמתחרה ב-App Store של אפל. אמזון ניסתה להתחרות גם בתחום הטלפונים לפחות בשלב מסוים.

בתעשייה הזאת רבות החברות שהם "ידידות-מתחרות". שיתוף הפעולה בתחומים מסוימים עוזר להתחרות נגד כוחות אחרים. ובזכות הגודל של אפל ואמזון הן גם יכולות לעזור אחת לשנייה מפעם לפעם.

ושלא יהיה מצג שווא של הרמוניה משום שהתחרות לא תמיד הייתה כזאת ידידותית. למשל כשאמזון לא נתנה במה לרכישת אפליקציית Kindel של אפל, או כשאפל תבעה את אמזון על שם חנות האפליקציות שלה.

ולמרות זאת, עבור שירותי ענן, אפל באופן ברור צריכה לקבל את הצעותיה של אמזון. באופן מעניין, על פי הדיווח לקוחות הענן של אמזון מוציאים בשנה 6.4 מיליארד דולר, כך שאפל בטוח לא לבד. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.