Forbes Israel Logo

יד ביד: מה הקשר בין בריאות הציבור והמשכורת שלכם?

רמת הבריאות הציבורית יכולה לקבוע את הגדילה של תשלום המשכורת שלכם, כלכלת הקהילה אליה אתם משתייכים ולהוריד את שיעור האבטלה – כך מראה מחקר חדש.

באמצעות בחינת תנאי הבריאות המזיקים מדוחות רפואיים של יותר מ-40 מיליון נרשמים לתכניות בריאות בחברות הביטוח Blue Cross ו-Blue Shield בארה"ב, חוקרים מחברת המחקר מודי'ס אנליטיקס הראו כי "אזורים בריאים יותר נוטים להראות צמיחת עבודות, צמיחה באוכלוסייה וצמיחה בהכנסות מהירות יותר".

"מעבר של מחוז מממוצע לאחוזון ה-99, מקושר עם עליה בשכר השנתי הממוצע של 5,793 דולר וירידה ב-0.8% בשיעור האבטלה", קובע הדוח של מודי'ס, שנעשה בשיתוף עם איגוד חברות הביטוח Blue Cross and Blue Shield Association) BCBS).

"במחוז בו מדד הבריאות עומד על האחוזון ה-90, ממוצע עלות שירותי הבריאות, כפי שמסופקים על ידי BCBS, נמוך ב-6% מהעלות במחוז שמדורג באחוזון ה-10", אומר הדוח, שנערך כחלק מסדרת הפרסומים של האיגוד, "Health of America". "כאשר האוכלוסיות הן בריאות יותר, אנחנו רואים שיעורי אבטלה נמוכים יותר, הכנסה גבוהה יותר ושכר גבוה יותר".

החוקרים כתבו בדוח כי חמישה תנאים – דיכאון, חרדה, לחץ דם גבוה, סכרת וכולסטרול גבוה – אחראים ל-30% מ"הבריאות המזיקה", כפי שנמדד על ידי המדד "Blue Cross Blue Shield Health Index", אשר מודי'ס השתמשו בו כדי להתמקד בתנאי בריאות שהיתה להם את ההשפעה הגדולה ביותר על אמריקאים שמבוטחים באופן פרטי. החוקרים של מודי'ס הסתכלו גם על משתנים כלכליים שונים, כולל שיעור האבטלה, הכנסה לנפש, שיעור העוני והשכר השנתי הממוצע. "מדד הבריאות של BCBS מראה כי בריאות וביצועים הכלכליים הולכים יד ביד", הסביר מארק זנדי, הכלכלן הראשי של מודי'ס אנליטיקס, בהצהרה שלוותה לדוח.

בין התנאים האחראים ל"בריאות מזיקה" – סכרת ודיכאון | צילום: fotolia

המדד הסתכל רק על האוכלוסייה המבוטחת באופן פרטי, שיש לה נטייה להכנסה גבוהה יותר מאשר זו שיש לה ביטוחים ממשלתיים כמו מדיקייד או מדיקייר. בסופו של דבר, איגוד Blue Cross רוצה להסתכל על אוכלוסיות מדיקייד ומדיקייר, אך הוא מאמין שהדוח הנוכחי והמידע בו יוכלו להיות שימושיים עבור קובעי המדיניות.

"כאשר מסתכלים על הבריאות של השוק המקומי שלהם, הם צריכים את התמונה המלאה", אמרה בראיון האסטרטגית הראשית של BCBS, מאורין סאליבן. "זה קריטי להתמקד בבריאות של הקהילות שלכם. צריך שתהיה לכם דרך לאמוד את הבריאות".

התוכניות של Blue Cross ו-Blue Shield, שכוללות את Anthem, כמו גם מבטחים כמו Aetna, Cigna ו-UnitedHealth Group – עוברות יותר ויותר מתשלום על שירות למודלים שמבוססים על ערך. המבטחים האלו מקשרים באופן גובר את השיפוי של רופאים ובתי חולים למדדי איכות ותשומות בריאות של אוכלוסיות פציינטים, ובכך מבטיחים שהם מקבלים את הטיפול הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון.

"אפילו אחרי שמפקחים על משתני דמוגרפיות ומשתנים שמתקיימים בכל רחבי המדינה, הקורלציה נותרת איתנה ברוב התשומות", נכתב בדוח של Blue Cross ו-Blue Shield. "האסוציאציה בין בריאות ובין נתיב הצמיחה הכלכלית היא אפילו חזקה יותר. אזורים בריאים יותר נוטים להחזיק בצמיחת משרות, צמיחת אוכלוסייה וצמיחה בהכנסה מהירות יותר – אפילו בהשוואה לאזורים עם דמוגרפיות דומות בתוך אותה המדינה".

מדד "Blue Cross Blue Shiled Health Index" "מכמת כיצד יותר מ-200 קטגוריות של תנאים ומחלות שכיחים משפיעות על הבריאות הכללית באמצעות ייחוס לכל אומדן השפעה על הבריאות שבין 0 ל-1, מה שמציין את היחס של הבריאות האופטימלית שאוכלוסיית המחוז הגיעה אליה", מסכם הדוח. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.