Forbes Israel Logo

יום המסחר ננעל במגמה שלילית

הבורסה בתל אביב נעלה את יום המסחר במגמה שלילית, על רקע המגמה בעולם. היום נפתח המסחר בעולם לשנת 2016 עם צניחת המדדים המובילים בסין, ובעקבותיה בוול סטריט ובמחירי הנפט, אשר עוררו דאגה רבה לאחרונה – חלו תנודות היום.

דרמה גדולה התרחשה היום באסיה, כאשר מדד שנגחאי בסין צנח ב-6.8% והמדדים המובילים נפלו עד 8%, לאחר שפרסום נתוני מאקרו שליליים עורר דאגה לגבי כלכלת המדינה. בעקבות כך הופסק המסחר שם. שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי ישראל בקבוצת פיוניר, ציין הבוקר כי "המשק הסיני והנתונים הכלכליים המתפרסמים בסין הינם מעורפלים, הם מכוונים על ידי השלטון והם חסרים את השקיפות המאפיינת את שוק ההון המערבי. את זאת יש לקחת בחשבון כאשר ישנן ירידות חדות בבורסות סין כפי שקרה היום. ההסתכלות על המשק הסיני דומה להליכה ביער בחושך וכאשר נשמע לפתע רעש איננו יודעים אם מדובר בדב גדול או בסנאי קטן. הנתון האחרון שמכביד על השווקים בסין היום יכול באמת להצביע על ירידה חדה בצמיחה שתגרום למשבר כלכלי-עולמי עמוק, ומצד שני הוא יכול להיות עוד נתון חלש שמצביע על עוד מהמורה בדרך, אך בהחלט לא על משבר הצפוי בסין. נכון להיום כולם פועלים באפילה. אנו ממליצים לא לפעול מתוך פאניקה ואי ודאות, ולהמתין עד שהמצב העולמי יתבהר מעט".


בסוף השבוע ננעלה הבורסה בוול סטריט בירידות שערים של עד 1.1%. מחירי הנפט, אשר ריכזו את תשומת לב העולם לאחרונה, לאחר שהשפל בהם ערער את יציבות השווקים, רשמו עליות ובהמשך היום ירדו. בעקבות כך מניות שותפויות הגז המקומיות ריכזו עניין גם הן, כאשר דלק קידוחים ואבנר ירדו ב-4.2% רציו נחלשה ב-4.3%. אלעל נחלשה ב-4% ופרוטרום ירדה ב-2.4% לאחר שחתמה על הסכם עם חברת אלגליו, במסגרתו תשקיע 10 מיליון דולר לבניית אתר ייצור ביוטכנולוגי.

מדד ת"א 25 איבד 1.2% מערכו, מדד ת"א 100 נחלש ב-1.2% אף הוא ומדד הבנקים ירד ב1% בקירוב. מדד התקשורת נחלש ב-1.3%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.03% מערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.