Forbes Israel Logo

יוקרה חשמלית: זהו רכב העל הנקי ביותר בעולם

השילוב הקסום של מהירות, כוח ויופי טהור ממשיך לפעום במכונית הבטיסטה (Battista) בעידן הקיימות. הגראן טוריסמו החשמלית הזאת, בשווי 2 מיליון דולר, מיוצרת על ידי אוטומובילי פינינפרינה (Automobili Pininfarina) ומציעה כל ריגוש שקיים במכונית עם ביצועי על – בלי לפגוע יותר מדי בכדור הארץ. המכונית, שהוצגה רשמית החודש בתערוכת הרכב של ז'נווה, היא רכב הביכורים של המותג האיטלקי החדש, והוא מוצר הדגל מתוך משפחת מכוניות מתוכננות עם הנעה חשמלית נקייה – והנגיעה הייחודית של פינינפרינה.

הכתבה מופיעה בגיליון מארס 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

"הבטיסטה היא מכונית העל של העתיד בהשראת העבר האגדי", אומר המנכ"ל מייקל פרשקה. "החשמל פתח את הדלת לעתיד חדש של ביצועים ואפס פליטות, בעוד התשוקה והכבוד להיסטוריה של הרכב יגדירו את המראה והתחושה של המכונית החשובה הזאת".

המשימה היתה ליצור את מכונית העל החשמלית היפה ביותר בעולם | צילום: יח"צ

בית העיצוב האיטלקי האגדי פינינפרינה SpA הכריז על זרוע ייצור מכוניות עצמאית באפריל בשנה שעברה. זה המוצר הראשון שלו, שהוצג בהתחלה כמכונית קונספט, אך זכה במהלך הקיץ בשם "בטיסטה", על שמו של מייסד מותג הרכב האיטלקי.

הבטיסטה מתהדרת בביצועים מדהימים, אקסקלוסיביות ונדירוּת. רק 150 מכוניות מתוכננות לייצור, והן מפוזרות בין השווקים המרכזיים – ארה"ב, אירופה, המזרח התיכון ואסיה. פיפיניפרינה מעוניינת בגישה הוליסטית לתחום הקיימות, כשכל מוצר עשוי בעבודת יד, בתהליך אקולוגי, בסביבתו של היצרן בקמביאנו, איטליה.

צליל מכוון

למכונית העל יש הנעה חשמלית. שלדה עשוית סיב פחמני, עם גוף סיבי פחמן מדהים שתומך בהאצה מאפס ל־100 בפחות משתי שניות, מהירות מקסימלית של 400 ק"מ ועוצמת מנוע שמקבילה ל־1,900 כ"ס. היא גם מבטיחה לייצר אפס פליטות מזהמות בטווח של 450 ק"מ. סוללת 120 קילוואט־שעה מגיעה בצורת T כדי למקסם את חלוקת המשקל ואת הפוטנציאל הדינמי של הבטיסטה, עם ארבעה מנועים שמפיצים את הכוח בנפרד לכל גלגל. נהיגת all wheel משולבת עם תיבות הילוכים מנהלת את כוח המנוע הגאוני ולא פוגעת בחוויית הנהיגה.

בטיסטה. ביצועים מדהימים, אקסלוסיביות ונדירות | צילום: יח"צ

מערכת הבלימה הפחמן־קרמית כוללת שש בוכנות – 390 מ"מ מלפנים ו־380 מ"מ מאחור – כדי לייצר האטה חלקה. הכנף האחורית הפעילה מגיעה עם פונקציה של בלם אוויר. המתלים של הבטיסטה מכוונים במיוחד כדי לייצר חוויה מרגשת ועוטפת ובמקביל – נוחה ודינמית. כמו רוב מכוניות הביצועים, הנהג יכול להתאים את החוויה הדינמית באמצעות מצבים שמתאימים למגוון דרישות. יתרה מכך, צליל המנוע ניתן להתאמה אישית – משקט מוחלט ועד חוויות קוליות תפורות למידות המזמין.

מבחינת העיצוב, המנהל הקריאייטיבי של פינינפרינה, לוקה בורגוניו, עבד ישירות עם קרלו בונזניגו, מנהל העיצוב בחברה האם פינינפרינה SpA. המשימה שלהם היתה ליצור את מכונית העל החשמלית היפה ביותר בעולם, ולצורך כך הם חזרו לרגעים יוצאי דופן בהיסטוריה של העיצוב, Cisitalia 202 מ־1947, 512S Modulo מ־1970 ומכונית הקונספט המונעת במימן, Sintesi, מ־2008.

נקודת היעלמות

המראה של הבטיסטה מבטא את הטכנולוגיה המתקדמת שנמצאת מתחת ליריעות המתכת. גוף הפחמן מקומר ומפוסל, עטוף זכוכית, עם פס יחיד של תאורה שמתחיל בחלק הקדמי של המכונית ומחליף את הפנסים המסורתיים. את העיצוב הפנימי מכנה בורגוניו "נקודת ההיעלמות", קונספט שמגדיר מחדש תכנון מבוסס נהג, שבו שני מסכים ממוקמים מצידי ההגה ונוטים לעברו. כל לוחות המחוונים הרגילים בוטלו, והמידע נמצא מול הנהג במסך מרכזי דקיק. חומרי הגלם נבחרו בקפידה, והם כוללים עצים טבעיים וצבעים בלי תוספות כימיות.

"עתיד חדש של ביצועים ואפס פליטות" | צילום: יח"צ

בפינינפרינה שואפים להעניק לכל רכב שייוצר את הייחודיות שלו – ומעודדים את הלקוחות העתידיים לאמץ גישה של פרסוניפיקציה עבור הרכבים שלהם. שלוש דוגמאות הוצגו בז'נווה: בטיסטה בלבן פנינה, בטיסטה באפור מט ואחת נוספת בכחול, שמתכתבת עם הצבע המקורי של פינינפרינה.

אספקת 150 היחידות צפויה להתחיל ב־2020, אז תציין פינינפרינה 90 שנה. "אנחנו מייעדים את הבטיסטה להיות אייקון עתידי קלאסי בתחום הרכב וצופים שיוקדש לה עמוד משלה בספרי ההיסטוריה של תעשיית הרכב", אומר המנכ"ל פרשקה. "עבור אוטומובילי פינינפרינה, המכונית הזו היא נקודת הפתיחה לשאיפה שלנו, להפוך ליצרנית מכונית הפאר החשמליות הנערצת ביותר בעולם".

הכתבה מופיעה בגיליון מארס 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.