Forbes Israel Logo

יוקרתיות במיוחד: שמונה מנות יוצאות דופן שמכילות זהב אמיתי

המסעדה הניו יורקית מנילה סושיאל קלאב קיבלה באז עצום מאז שהיא חשפה תוספת יוקרתית במיוחד לתפריט שלה: דונאט בעלות של 100 דולר.

מייסד המסעדה והשף שלה, ביורן דה לה קרוז, אחראי ל"דונאט הבטטה הקריסטלי המוזהב". הוא כמובן רחוק מאוד מטבעת הבצק המטוגנת המוכרת לכולנו: הדונאט ממולא במוס אוב (בטטה סגולה מזן פיליפיני) וג'לי שמפנייה, ומצופה בזהב 24 קראט מותך. למרות מחירו הגבוה, ההמצאה החדשה הצליחה ליצור גל תקשורתי, כאשר גדוד מעריצים הזמין את הקינוח הזה.

דונאט הזהב מניו יורק. 100 דולר והוא שלכם | צילום: אתר המסעדה

צפו: דונאט הזהב 

דה לה קרוז הוא לא הראשון שהמיס מתכות בבישול. ממציאים קולינריים רבים הלכו באותו המסלול כמוהו קודם לכן, בעודם מפנים את מגע המידס שלהם אל יצירות אכילות מגוונות. מידס נודע במיתולוגיה היוונית כאל שקיבל יכולת להפוך כל דבר לזהב.

השף אנג'ליטו ארנטה ג'וניור ממנילה, אשר זכה לפרסום כמי שיצר את הסושי היקר בעולם, ואשר קורא לעצמו "שף הקראט", מוכיח את הטענה הודות לכך שהוא מוסיף זהב לכל אחת מהיצירות הנדיבות שלו. כך למשל, הוא נמנע מאצת הים נורי ובמקומה מוסיף עלה זהב ב"סושי דל אוריינטה" שלו.

מוערך בשווי של 1,900 דולר, רול הניגירי בן חמש החתיכות מכיל מרכיבים יוקרתיים כמו סלמון ורוד נורווגי וכבד אווז, כאשר כל פיסה מכוסה ב-0.2 קאראט יהלומים אפריקאים ושלוש פנינים פאלוואניות (הקרויות על שם האי פאלוואן בפיליפינים).

הסושי היקר בעולם, Sushi Del Oriente | צילום: יח"צ

יחד עם זאת, התואר הלא רשמי של מנת פירות הים היקרה ביותר, שייך ל"קארי סמונדרי קזאנה" של בומביי בראסרי מלונדון, שבשבילו תיאלצו להיפרד מ-2,900 דולר.

אור הזרקורים בו מופנה לעבר הלובסטר הסקוטי המכוסה בזהב, כאשר המנה האקזוטית ששמה מתורגם ל"אוצר פרי הים" – מכילה מספר מרכיבים לא פחות נאים כולל סרטן דבון, חלזונות ימיים, שבלולים, ביצי שלו וקוויאר מדג החידקן.

מנת פירות הים היקרה בעולם | צילום: יח"צ

אם נעבור לצד אחר של מפת המזון, ההמבורגר היקר ביותר בעולם שוכן במשאית אוכל ניידת. מוצג בעטיפת עלי זהב, שוויו של "דושה בורגר" מבית המסעדה הניו יורקית המבורגר 666, הוא 666 דולר בהתאם. הוא כולל בשר טחון מהעיר היפנית קובה, ממולא בכבד אווז ומכוסה בגבינת גרוייר (המותכת עם אדי שמפנייה). המנה מקושטת בכמהין, לובסטר, קוויאר ורוטב ברביקיו שנעשה מפולי קפה מקופי לואק, אחד מסוגי הקפה היקרים בעולם.

ההמבורגר היקר בעולם, עם מרכיבים כמו כמהין, לובסטר וקוויאר | צילום: יוטיוב

באשר לקינוח היקר ביותר על הפלנטה, "השוקולד המהודר הקפוא" של סרנדיפיטי 3, גם היא מסעדה מניו יורק, מכיל בלנד של קרח, קקאו, חלב ו-5 גרם זהב 24 קראט. כל אלו יהיו אצלכם בחך בעבור 25 אלף דולר. מכוסה בקצפת עם זהב, הקינוח מחייב הזמנה של שבועיים מראש ומגיע יחד עם כף זהב מוצקה בכוס מוזהבת מעוטרת ביהלומים, וטראפל בוטיק בשווי 250 דולר בשם Madeline au Truffe.

בכפית זהב תוכלו לטעום את השוקולד המשובח שנמצא בקינוח היקר בעולם | צילום: יוטיוב

סרנדיפיטי 3 היא גם ביתה של "גלידת הסאנדיי העשירה והמוזהבת", שמחירה הוא אלף דולר. היא כוללת הר של גלידת וניל משובחת מטהיטי, עליה מפוזרות חתיכות שוקולד ונצואלי, שקדים מוזהבים ופרי מסוכר בראש. היא מצופה בעוגת גבינה עם קוויאר פסיפלורה, טראפלס שוקולד, שרי מרציפן ופרח מסוכר עם עלה זהב. הכנתו של הפרח מורכבת במיוחד ואורכת לא פחות משמונה שעות.

גלידה מטהיטי וקוויאר פסיפלורה. הקינוח של סרנדיפיטי 3 | צילום: יוטיוב

ביתן הלאונג' של מלון ה"לנגהאם שיקאגו" הוא ביתו של פינוק דומה במחיר אלף דולר. הוא נקרא לאחר על שם מלכת אנגליה שהייתה בשלטון כאשר ספינת הדגל של המלון נפתחה ב-1865. ה"ויקטוריה סאנדיי" משלבת גלידת שוקולד משובחת עם שלושה סוגי גלידת וניל (טהיטית פירותית, בורבון מדגסקרי מסורתי ומקסיקנית חריפה).

כתר זהב ניצב בראש הקינוח "ויקטוריה סאנדיי". את הקערה תוכלו לשמור | צילום: יח"צ

בראשה ישנו כתר שוקולד אכיל שנעשה בעבודת יד, כאשר הערימה עצמה מלוטשת במרכיבים מהשורה הראשונה כולל קוניאק Louis XIII de Rémy Martin וקישוט של עלה זהב 24 קראט. בצירוף בקבוק שמפנייה דום פריניון שעולה 150 דולר, הקינוח מגיע בקערת קריסטל של חברת כלי היוקרה Wedgwood, אותה הלקוחות יכולים לשמור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.