Forbes Israel Logo

יו"ר קרן המטבע: "שילוב נשים בשוק העבודה חיוני לכלכלה"

יו"ר קרן המטבע מודאגת מחוסר השוויון המגדרי בשוק העבודה. לדברי כריסטין לגארד, "למרות הוכחות ברורות לכך ששילוב נשים בשוק העבודה הוא הגיוני מבחינה כלכלית, עסקית וחברתית, נשים עדיין נתקלות בקירות זכוכית, תקרות זכוכית ואפילו צוקי זכוכית ענקיים, בדרכן להשיג מטרה זו".

במאמר שכתבה לגארד באתר קרן המטבע, אומרת לגארד: "למרות שנעשתה התקדמות רבה בניסיון להשיג שוויון זכויות מגדרי בשוק העבודה, זה עדיין לא מספיק". לדבריה לגארד, קרן המטבע עושה מאמצים רבים להסרת מכשולים ולהקלת שילובן של נשים בשוק העבודה, על מנת להגדיל את צמיחת הכלכלה העולמית. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לארד היא אחת הנשים החזקות בעולם. על פי דירוג הנשים של פורבס, היא ממוקמת במקום ה-7, לצד מנהיגות חזקות נוספות כמו אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה ודילמה רוסף נשיאת ברזיל. בסוף החודש תציין לגארד שנתיים לכהונתה בראש אחד הארגונים הפיננסיים החשובים בעולם, האחראי על פיקוח על שערי החליפין ועל מאזן התשלומים של מדינות רבות בעולם. בין השאר, אחראית לגארד על הלוואות הענק לכלכלות הקורסות בגוש היורו, ביניהן יוון, קפריסין ואירלנד. 

במאמר מוסיפה לגארד כי למרות שמבחינה סטטיסטית נשים מהוות מחצית מכוח העבודה הפוטנציאלי, בפועל הן מהוות רק כשליש מהעובדים ברחבי העולם. "בעשורים האחרונים נראה כי המאבק לשילוב נשים בשוק העבודה נעצר וגברים עדיין מהווים 80% מכוח העבודה בפועל". 


כריסטין לגארד | צילום: רויטרס

לגארד התייחסה גם להשפעת המשבר הכלכלי האחרון על מצבן של נשים בשוק העבודה. "למרות שברור כי המשבר פגע בגברים ונשים גם יחד, קיימים מספר אינדיקטורים המעידים על כך שגם בעתיד לא יהיה קל להילחם בחוסר השוויון בתחום. בשנת 2011 נגרעו 29 מיליון בני אדם משוק העבודה, כשאר שני שליש מהם הן נשים".

לגארד מציינת חמש סיבות לכך ששילוב נשים בשוק העבודה יתרום לצמיחת הכלכלה העולמית:

1. נשים יתרמו לגידול התמ"ג – לטענת לגארד, "הגדלת השתתפות הנשים בשוק העבודה ביפן לרמות דומות לאלה של מערב אירופה יביא לגידול של 8% בתמ"ג עד שנת 2020 . בצרפת עשוי התמ"ג לגדול ב-4% ובמצרים ב-34%".

2. נשים יגדילו את היחס בין סיכון לרווח – מחקרים מוכיחים כי תרבות העבודה של גברים היא מסוכנת יותר מזו של נשים. "חברות בהן שיעור הנשים בדירקטוריון גדול יותר, רושמות הכנסות גדולות יותר, מניבות רווחים גדולים יותר ומגדילות את הרווחיות".

3. נשים הם "השוק המתפתח הבא" – נשים מהוות כשני שליש מהכוח הצרכני בעולם. "על מנת להצליח בשוק צריך להבין אותו. אסור לזלזל בכוח של מספרים אלה", אומרת לגארד. 

4. נשים משקיעות יותר מגברים בדור הבא ויוצרות אפקט דומינו חזק – נשים מוציאות יותר כסף על בריאות וחינוך. הן למעשה בונות את ההון האנשים שיהיה אחראי על צמיחת הכלכלה בעתיד. 

5. נשים משגררות שינוי – "כמנהלות נשים פתוחות לשינויי תפיסה יותר מגברים, הן מוכנות לשנות אסטרטגיה, לקדם רעיונות חדשים ולסייע בפיתוח כשרונות חדשים בארגון. הן פתוחות יותר לשיתופי פעולה. אנחנו זקוקים לגישה זו כדי להפתפתח. גיוון מעודד חדשנות ומביא לצמיחה", מסבירה לגארד. 

לדברי לגארד, בעוד ששוויון מגדרי הוא חיוני לצמיחת הכלכלה העולמית, לא מדובר בפתרון אבסולוטי. "לא מדובר בפתרון פלא לכל הבעיות הכלכליות בעולם, אך במצב בו אנו נמצאים היום, אסור לנו לבזבז מחצית מכוח העבודה, מחצית מההון האנושי שברשותינו ולתת לו להינמק בזמן שהשוק זקוק לו כל כך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.