Forbes Israel Logo

כבר לא מדע בדיוני: צפו בכתב פורבס מנסה את "החליפה הרובוטית" הראשונה

חישבו על הסיטואציה הבאה: במהלך קרב כלשהו (לא משנה באיזו מדינה), מגיעה נדרשת מחלקת לוחמים לעבור מרחק גדול במיוחד ברגל. המרחק כולל טיפוס על הר, מעבר בשטח קשה במיוחד, נשיאת משקל עצום על הגב – וכל זאת תחת איום מתמיד של אש צלפים. אז, לובשים הלוחמים חליפת שריון מתכתית, אשר מאפשרת להם לנוע בחופשיות, במהירות – ובביטחון מלא. נשמע כמו פרק מסדרת מדע בדיוני? בהחלט כן. ואף על פי כן, ייתכן כי בקרוב מאוד מדובר יהיה במציאות.

"המטרה היא פשוטה: לשפר את יכולות הגוף האנושי", מצהיר נתן הרדינג, בכיר בחברת "אקסו ביוניקס", אשר אנשיה עובדים יומם ולילה בכדי להפוך את החזון המעט מופרך הזה למציאות. "אנחנו מנצלים את האמצעים המכניים המוכרים לנו כדי לעשות זאת. אם לפשט את מה שאנחנו עושים, אפשר להגיד שאנחנו עוטפים את גוף האדם בטכנולוגיה".

היישומים של הפיתוחים המדהימים האלו הם כמובן אדירים. שדה הקרב, מסכים הרדינג, הוא המקום הראשון לאמץ את הטכנולוגיה המתקדמת. "אבל לא רק שם", הוא ממשיך. "אפשר לחשוב על יישומים אזרחיים, נגיד לסייע למטיילים ולמטפסי הרים. כמובן שבתעשייה ישמחו לעשות שימוש מסחרי בטכנולוגיה. ועדיין, הנושא החשוב ביותר כיום הוא תחום הרפואה, שם פיתוחים רובו-מכאניים יוכלו לסייע לנכים ולמשותקים לשוב וללכת, לדוגמא". 

הפיתוחים האחרונים אשר חשפה החברה נראים הלכה למעשה כמו תחפושת מתוך סדרת מדע בדיוני: למעשה, מדובר בחליפה אשר מורכבת על גוף האדם. חבקים מיוחדים עוטפים את הגפיים ואת המפרקים, ובאמצעות חיישנים מיוחדים מתאימים עצמם לתנועת הגוף – בכדי לסייע בחלוקת המשקל אשר מועמס על השרירים והמפרקים. כך, כבר כיום יכולה החליפה המתקדמת לסייע לגוף האדם בנשיאת משקלים וחלוקת אנרגיה במהלך מסע ארוך.

גם הרדינג עצמו לא מופתע מכך שהטכנולוגיה מתקדמת בכיוון חוברות הקומיקס. "אחד מאבות הטיפוס היה פרויקט של מערכת הביטחון בשם 'טאלוס', שהיה אמור לסייע לחיילים באמצעים דומים לדמותו של איירון-מן". מדובר במעין "שריון-על", אשר יוכל לספק לחיילים הגנה מקסימלית.

בקרוב בשדה הקרב? השריון של "איירון-מן" | מתוך ויקיפדיה

אז האם מדובר בניצחון האדם על הטכנולוגיה, או שדווקא ההפך הוא הנכון? הפסימיים מזהירים כי למעשה מדובר ביצירת רובוטים ככלי נשק, וכי כבר בקרוב יגיע היום בו "יזכו" אותם רובוטים בתודעה משל עצמם. מנגד, יש כאלו אשר טוענים כי למעשה, העיקרון של "שיפור יכולות הגוף" אינו רעיון חדש. ממש כמו המשקפיים או מקל ההליכה, גם הפעם למעשה מסייעים המדענים לגוף להתגבר על קשיים שונים אשר עומדים בפניו. במקרה הנוכחי, הם טוענים, פשוט מדובר בטכנולוגיה מתקדמת יותר.

ולסיום, נשאלת השאלה האם בקרוב נוכל גם אנחנו לקפוץ לגובה עצום, לרוץ במהירות הבזק ולסחוב משא אדיר – וכל זאת מבלי להתאמץ כלל? בחברת "אקסו ביוניקס" בהחלט מאמינים כי לא מדובר בחזון מופרך. כעת, כתב פורבס הוזמן במיוחד בכדי לבחון בעצמו את הטכנולוגיה המתקדמת. אם תרצו גם אתם להתנסות, כנראה שתיאלצו להמתין בסבלנות עוד כמה שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן