Forbes Israel Logo

כבר לא ראשונה: להיכן הידרדרה ישראל בדירוג המפרגן שציטט נתניהו?

בעיצומו של הגל הראשון, שיתף ראש הממשלה דירוג של קרן מהונג קונג שהציבה את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בתקופת הקורונה. היום התמונה שונה מאוד

בחודש אפריל האחרון, כשהמוני בני ישראל עוד היו ספונים בביתם וסגר הרמטי הוטל על המדינה, שיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמר אשר דירג לכאורה את ישראל כמדינה המובילה בעולם בהתמודדות עם הקורונה.

בציוץ בחשבון הטוויטר האישי כתב אז ראש הממשלה כי "המגזין הבינלאומי פורבס מדרג את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בעולם במגיפת הקורונה". הציוץ זכה לביקורת תקשורתית וציבורית רחבה שכן לא היה מדובר בדירוג רשמי של פורבס, אלא בדירוג של קרן מהונג קונג, אשר פרסמה את הממצאים בפלטפורמות הבלוגים של פורבס.

ההבדל בין מאי ליולי. צניחה של 10 מקומות

כעת, לאור נתוני התחלואה הממריאים ועל רקע מיקומה של ישראל כאחת המדינות בעלות שיעורי ההדבקה הגבוהים בעולם – נראה כי גם הדירוג המפרגן, אשר בעבר הלא רחוק הציב את ישראל בראש המדינות המצליחות, אינו עושה עימנו חסד. בעדכון המדד שפורסם לפני ימים אחדים התדרדרה ישראל עשרה מקומות אל המקום ה-11.

הירידה של ישראל למקומה הנוכחי נבעה בין היתר מהציונים הנמוכים באופן יחסי שקיבלה בפרמטרים של 'יעילות הסגר' ו'יעילות פעילות הממשלה'. עם זאת, מבחינת פרמטר 'המוכנות הרפואית', ופרמטר 'הבקרה ואיתור הנדבקים' – ישראל עדיין מדורגת במקומות הגבוהים ביותר מבין המדינות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן