Forbes Israel Logo

כדי לצפות ב"בית ספר למוסיקה" צריך כדור נגד בחילה

אם חשבנו, בטעות כנראה, שדו"ח מבקר המדינה סיים את הביזיון המכונה "פרשת הרפז", הגיע שר הביטחון הפורש (באמת??? אתם בטוחים???) אהוד ברק והודיע לנו שזו רק תחילת סרט האימה. הפצ"ר תא"ל דן עפרוני הודיע כי ינחה את מצ"ח לפתוח בחקירה נגד הרמטכ"ל הקודם גבי אשכנזי ועוזרו אל"מ ארז וינר.

ההודעה, שמעניינת רק את השר ברק וסנג'ריו, מפתיעה למדי לנוכח עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.  הוא הודיע בכתב ובעל פה לפצ"ר שאין עילה לפתוח בחקירה פלילית, אבל אם הייתה כאן עבירה על חוקי הצבא, צה"ל רשאי לפעול בהתאם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הפצ"ר אכן פעל בהתאם. יש רק כמה שאלות הבהרה ששום גורם לא מוכן להבהיר:

1. בהנחה שמפקד הצבא, רא"ל בני גנץ, לא קיבל החלטה לפתוח בחקירה – יש שאומרים שהוא בכלל מסתייג מהעניין – מי הוא האדם/גורם/גוף/חייזר, שהורה לפצ"ר לנהוג כך?

2. האם אין כאן עקיפת סמכות בעליל, כאשר פקוד של הרמטכ"ל, כמו הפצ"ר, מחליט מבלי להתחשב בדעתו של הממונה עליו? האם הוא רשאי לנהוג כך?

3. האם קיימת סבירות, רק סבירות, ששר הביטחון, או מאן דהוא מטעמו, הנחה את הפצ"ר לפתוח בחקירה מבלי לקיים דיון ענייני עם רא"ל גנץ? האם פקודת הצבא מתירה לפוליטיקאי להנחית פקודה לפצ"ר? האם ראש הממשלה יודע על כך? האם מזכירו הצבאי שותף למהלך? האם המזכ"ץ קיבל את עמדת הרמטכ"ל בכתב ו/או בעל פה?

4. אם וינשטיין החליט שבדו"ח המבקר לא הייתה עילה לפתוח בחקירה פלילית, כפי שאגב התבטא ראש אגף החקירות במשטרה עוד לפני בדיקת מבקר המדינה, מי יחקור את ההתנהלות בלשכת שר הביטחון?

5. היה שם איזה עניין פעוט. פתאום נעלמו כל הדיסקים שהקליטו את השיחות בלשכת השר. הם נפגעו אפעס על ידי כח עליון, כמו תקלה במערכת המיזוג בלשכה. אוי, זה נוראאא מסוכן. אני מקווה שכבוד השר הביא מומחה לפאנג-שוואי כדי למנוע תקלות עתידיות מסוג זה. או לפחות הזעיק את המתקשר אורן זריף. נורא, פשוט נורא לגלות איזה תקלות קורות בלשכה הזו.

הבעיה היא הזמן. באוגוסט השנה יחלפו שלוש שנים מחשיפת מסמך הרפז באולפן שישי באוגוסט 2010. לחוקרי מצ"ח יש חלון הזדמנויות של שישה חודשים בניסיון לבנות תיק. לא בטוח שזה יקרה. קל להניח שפרקליטיו של אשכנזי ימצו את כל האפשרויות המשפטיות כדי לדעת מי נתן את ההוראה לפצ"ר. הפעם האחרונה בה שאל הציבור את עצמו מי נתן את ההוראה הייתה בפרשת לבון. מאז הזדקנה המדינה, רק הקומבינות נשארו. מדברים על אשכנזי כאחד מהמועמדים להסתער על הכלומה ומאומה במפלגת העבודה. ובשביל ברק זה יהיה ככל הנראה סיוט. אז על הקרב הזה יושחתו מיליוני שקלים בחקירה חסרת סיכוי שהמכנה המשותף שלה הוא בסך הכל אגו. מצד אחד איש קטן, מצד שני אנחנו. ציבור המשלמים.

נ.ב:

אני מקווה שאשכנזי, אדם שאני מעריך, יבין שפוליטיקה היא לא בשבילו. הוא נתן את חייו הבוגרים למדינה. אבל הוא לא ידע לשמור על אקדח מתנה וכרטיס אשראי בלשכה. ביום טוב הוא יצליח לקנות חפיסת אירופה לבד, אולי. אם לא ישכח את הארנק כמובן. הוא לא נכלולי, הוא נותן כבוד לתוכן ולמילה שלו, יש לו רקורד של עשייה. על מה הוא ידבר עם מירב מיכאלי במפלגה, כאשר היא תדסקס אתו בנקבית? על גולני, על הפצצת הכור הסורי, על המרמרה, מה היא מבינה בזה? מה הוא מבין ב-את?

ולא אמרנו כאן מילה על סתיו. עזוב אותך גבי, עשה לביתך, תמצא גז, נהל את קרן רש"י, השאר את הפוליטיקה לפוליטיקאים. הם אוכלים אותך חי.

גבי אשכנזי | צילום: מרק ישראל סלם

רייטינג של ילדים

בחברת קשת מצאו תעלול חדש להביא כמה לירות לקופה השדופה. בית ספר למוסיקה קוראים לזה. מביאים ילדים וילדות מתוקים, הפועים בשירה ילדותית וצוות מומחים מנתח את יכולתם.

כל הכבוד לעובדים של מוזי ורטהיים. אולי גם יפתחו להם קרנות נאמנות בבנק המזרחי, הם גם יצטלמו שותים קולה. כיף כף, סבבה עושים חיים.

ההורים כרגיל הוזים שהילדה תהיה אינשאללה ביונסה והילד יהיה ג'סטין ביבר. ומה עם הנזק הבלתי הפיך? התחרותיות המבחילה בגיל הרך, תחושות של כישלון והחמצה, משברים טיפולים, ריטלין ואז אלוהים יודע.

איפה הוועדה לשלום הילד בראשות ח"כ דני דנון? זה שעושה רעש לבן כבר כמה שנים, ואני עלול להתעורר מסיוט ולמצוא אותו שר לענייני כלום וטמטום? איפה הם כל אותם המחנכים? איפה? איפה מועצת הרשות השנייה? זו שאמורה לפקח מה ראוי לצפייה?

האם שימוש בילדים למטרות רווח בגין רייטינג נדיב ופרסומות תואמות הם החזון של המועצה הציבורית המיותרת הזו? האם הזבל המשודר הזה ראוי להיות בזמן צפיית שיא? האם לא לשם כך הוקמו ערוצי ילדים? 

הגיע הזמן שנבחר ציבור, נגיד ההיא הג'ינג'ית החמודה שהכי קרובה בגיל למשתתפים, תיקח את ספרי המכרז לערוץ 2 לעיון דחוף. סתם שנדע מה קרה להפקות מקור, שנבין מה הסיבה לריאליטי המפגר שתקף את הערוצים המסחריים כמו צונאמי. ואולי זה בכלל יאיר הגיטריסט? הא, שכחתי. הוא לא יכול, הם המעסיקים שלו עד לפני שנה. גם מירב לא יכולה וגם שלי לא. גם עופר ומיקי וגם אורי היהודי ואפילו הרב אייכלר. כולם לא יכולים. יואו, מה יהיה בהצבעה על חוק בעניין? כל אלו יימנעו, יצביעו נגד?

יש למישהו כאן כדור נגד בחילה?

בית ספר למוסיקה | צילום: רונן אקרמן (יח"צ)

בוחרים בובה

ביום ראשון תתכנס הנהלת הוועד האולימפי כדי לבחור יו"ר חדש. ב-16 השנים האחרונות החזיק במשרה צבי ורשביאק. הוא דאג בעיקר לעצמו ולאחיו רענן, כפי שקבעו כמה ערכאות משפטיות. אבל לכל סיוט יש סוף, הצלחנו להיפטר ממנו.

על הג'וב מתמודדים יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות ויו"ר מכבי ישראל, וזאב ביילסקי, בעבר ראש עיריית רעננה (גם בעתיד?) ויו"ר הנהלת הסוכנות. ייאמר מיד, הם אנשים מדהימים שבאמת רוצים לתרום לקהילה. הג'וב תובעני ואינו כולל שכר או טובות הנאה.

הבעיה היא לא הם, אלא מצב הספורט בישראל שמוגדר אנוש, מעורר דאגה אבל יציב. במדינה רשומים כ-67 אלף ספורטאים בלבד בגילאי 7 עד 97. אין לנו עומק איכותי ותרבותי בשום ענף. בוועד האולימפי הבינלאומי מיוצגים 26 ענפי ספורט למשחקי הקיץ ו-11 למשחקי החורף. הם מתוקצבים לפי קנה מידה מסודר. בישראל (איך לא) מתקצב הממשל כ-60 ענפי ספורט, באמצעות החוק להסדר הימורים בספורט. נכון, הבנק של הספורט הוא הטוטו ומפעל הפיס. יש את קרן המתקנים וקרן כזו ואחרת ואיסתרא בלגינה קיש-קיש קריא, וטק, בכל שנה עפים מיליארדי שקלים על כלום. בנוסף יש משרדי ממשלה כמו משרד הפנים ומשרד התיירות שמתקצבים מתקני ספורט, ויש רשויות מקומיות ופוף, הנה עפו עוד כמה מיליארדים.

באמצע, לא מוגן, לא מיוצג וגם די אילם, נמצא הספורטאי. זה שאינו כדורגלן או כדורסלן. ייאמר מיד – אין לו מה לאכול, נקודה. הוא מגזים, תצחק העסקונה, נו באמת הוא סתם מגזים. אבל זו האמת, זו המציאות ואין אחרת.

עלות הכנת ספורטאי למדליה אולימפית היא יותר ממיליון דולר בארבע שנים. זה הסכום שהושקע במתעמל אלכס שטילוב. לא הלך לו, קורה. האמת שלא היה לו סיכוי בכלל, אבל זה סיפור אחר. הוא שייך לצמרת העולמית. אלכס הוא כל ענף ההתעמלות, אחריו שממה. אתלטיקה אין פה בכלל, אלא אם תופסים מישהו בינוני ומשועמם בעולם ומחתנים אותו עם אשה עברייה חסודה. אז הוא ידורג במקומות 200-100 בעולם. בשחייה יש לנו בסך הכל 40 מתחרים ב-כ-ל המדינה. זו כמות של מועדון נוער בטרנטון ניו ג'רזי. הא, שכחתי. אין לנו בריכת שחייה ב-כ-ל ארץ ישרואל. אפילו לא אחת, אם לא כוללים מקוואות. אז איך ישחו?

בכדורעף יש לנו בערך 100 שחקנים, בכדוריד יש לנו 200 בגילאי 68-18. השאר עושים תריאטלון, או קצת ג'ודו, או יורים פוף-פוף. החמצנו את העלייה הרוסית, האתיופית ומיליון וחצי ערבים שהיו אמורים להצטיין באגרוף ובמשקולות. קורה, טועים טעינו.

ולתוך כל הברוך הזה רוצים לצלול כרמי וביילסקי. בוועד אין ייצוג לספורט, אבל יש למרכזי הספורט שבעה נציגים מתוך 30 ועוד שבעה נציגים לכדורגל והכדורסל. אז איך הם יצליחו, לא משנה מי ייבחר?

התשובה היא שאין להם סיכוי, אז שייהנו מהתקרובת ביום הבחירות, שלא יעשו דילים מכוערים ושיתפללו בלב לא להיבחר.

נ.ב.

בהנחה שלא יקבלו את הצעתי ההוגנת, נקוה שהמנצח יזכה אותנו בבריכת שחייה אולימפית ראויה, נגיד עד שנת 2025. זה יהיה סיפור הצלחה. נכון שבסידני לבדה יש 73 בריכות שחייה אולימפיות (50 מטר), על אוכלוסייה של 2.65 מיליון תושבים. לא להשוות כי זה לא הוגן? טוב, בסדר.

זאב ביילסקי | צילום: מתוך ויקיפדיה

עצבנו אותי

# אזלת היד שבה מטופלים מקרים של התעללות בילדים במגזר החרדי. במודיעין עלית לדוגמה. ילדה בת חמש מותקפת, הרבנים דואגים שההורים לא יתלוננו. מילא ההורים חסרי הבינה והכשירות להגן על בתם, אבל מה יהיה על הילדה?

# הקלות שבה יכול רוצח ערבי ישראלי לחצות את הגבול לסוריה, אחרי שבשב"ס הפגינו שיא טמטום ואפשרו לו חופשה. פרקליטו אמר שהרצח בו הורשע היה העבירה הראשונה שלו. וואלה? באמת? איפה חיילינו המצוינים? איפה שוטרינו האמיצים? הרי אם קל כל כך להבריח את הגבול ליד קונטרה, מה יקרה כאשר מחבלים יגלו את פיסת גן העדן הנטוש? בטח תהיה אחרי זה ועדת חקירה. כמובן בלי יישום מסקנות. פטנט שלנו.

# חדשות ערוץ 2 (ב-5 בפברואר) בהן דווח על המחדל של המשטרה בסוגיית מעצרו של הכדורגלן ליאור אסולין, במחצית המשחק של הפועל ראשל"צ בנצרת עלית. שכחו לדווח שם את העובדה המצערת שמדובר בחוב למזונות. שליאור המתוק התחייב לשלם 10 אלפים שקל לחודש לשלושת ילדיו, שצבר חוב של 100 אלף שקל, שנעצר שלוש פעמים בעבר בגין אותה עבירה, שמעסיקיו בראשל"צ התעלמו מעיקולי הוצל"פ.

בקיצור, חבל שהשוטרים לא פרצו לכר הדשא וכבלו את אסולין במהלך המשחק. אולי הבושה הייתה מפסיקה את הפיאסקו. לא אצל הכתבים של יונית כמובן.

# ששום מפלגה לא תבעה לעצמה את תיק הבריאות במו"מ על הושבת התחת במושבי עור הצבי בכנסת ה-19. העיקר שמניפים שם דגלים של שינוי. במה בדיוק? בתפריט במזנון?

# שבשקט בשקט מתגנבת שמועה (שמועה זו עובדה שנולדה כפג) ששוב יהדות התורה תקבל את ועדת הכספים. אם זה יקרה, זה שינוי מרע לנורא. כי באמת טעינו לחשוב שזהו, שמוישה גפני לא יקבל את המדינה כ"קניפל" ויביט איך אחרים עושים את זה טוב יותר. אז זהו, כנראה שלא.

# בתחילת השבוע קרסה המערכת הטכנית של חברת פלאפון. במושגים דיגיטליים זה אסון, אבל ליהודים הייתה שמחה וצהלה. קוראים לזה תביעה ייצוגית. הנהלת פלאפון הזדרזה להודיע למנוייה על 60 דקות זמן אוויר בחינם כפיצוי על העוגמה. לעם שלנו זה לא מספיק. רוצים 200 שקל, חראקירי פומבי של ההנהלה, 40 מלקות לחברי הדירקטוריון. וכמובן שאם תישנה התקלה תתחייב החברה להקים גרדום תלת-מימדי בפארק יהושע, עניין פעוט של תלייה המונית אחת לשעה. ברקע יהיו הופעות של שלום חנוך, פורטיסחרוף ומשינה תשיר שירים נוגים שילוו את התליין בעבודה שהיא שליחות. הלווווו, השתגעתם? תקלה, כולה תקלה!!! על אסון הכרמל עם 44 חללים בכיתם פחות. עם של חולירות. 

צילום: מרק ישראל סלם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.