Forbes Israel Logo

כוכב נוצץ: פאף דדי הרוויח 130 מיליון דולר בשנה החולפת

בעידן הרשתות החברתיות, מעולם לא היה קל יותר להפוך למפורסם, אבל עבור כמה סלבריטאים, תהילה והון הם נצחיים. קחו לדוגמא את פאף דידי. לפני שני עשורים הוא הופיע לראשונה על השער של 100 המפורסמים המרוויחים של פורבס, והשנה הוא מוביל את הדירוג ככוכב הבידור המרוויח ביותר בעולם עם רווח של 130 מיליון דולר, לפני מיסים, בשנה האחרונה.

"אני לא מבזבז את הזמן, אני בונה נכסים", אמר דידי לפורבס ב-1999. מתברר שהוא צדק. רוב הונו מגיע ממכירת שליש מקו ההלבשה שלו, שון ג'ון, ב-70 מיליון דולר. תוסיפו לכך את השותפות בחברת המשקאות היוקרתית Diageo Ciroc וסיבוב ההופעות, ותבינו איך דידי עקף את ביונסה שמדורגת במקום השני עם שלל של 105 מיליון דולר, בזכות הטור Formation והאלבום Lemonade. "מעולם לא פגשתי מישהו שעובד יותר קשה ממני בתעשייה הזו", אמרה ביונסה בראיון לפורבס ב-2009.

פאף דידי. 130 מיליון דולר | צילום: Reckless Dream Photography

הסופרת ג'יי קיי רולינג, מתברגת לטבלה במקום השלישי עם 95 מיליון דולר, אחריה נמצא הזמר דרייק עם 94 מיליון דולר, שהכפיל את הונו בשנה האחרונה. כוכב ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו מתמקם במקום החמישי עם 93 מיליון דולר.

20% מחוץ לארה"ב

יחד, 100 הסלבריטאים המרוויחים בעולם הגיעו ל-5.15 מיליארד דולר לפני מיסים, בין החודשים יוני 2016 ליוני 2017. כדי לגבש את הרשימה הערכנו את הטאלנט שמול המצלמה, עמלות לסוכנים, מנהלים ועורכי דין לא נלקחו בחשבון. התוצאה היא מדד גלובלי של מי מרוויח מה בתחום הבידור. יותר משליש מהרשימה הגיעו מחוץ לארה"ב – 20% מהסלבריטאים הגיעו מאירופה ו-5% מאסיה.

למרות שיש 10 שחקנים ברשימה, אף שחקנית לא נכנסה לרשימה. יותר מכך, רק 16% מהרשימה הן נשים, פער שמבטא את אפליית השכר על בסיס מגדר בתעשיית הבידור. 16 מהנשים הללו הרוויחו יחד 822.5 מיליון דולר, רבות בזכות המדורגת השנייה – ביונסה. למרות שמדובר באישה אחת יותר לעומת שנה שעברה, ברווח הכולל דווקא נצפתה ירידה, מ-892.5 מיליון דולר בשנת 2016.

ג'נר. המדורגת הצעירה ביותר | צילום: יוטיוב

ועדיין, יש גם כמה פנים חדשות ברשימה. קיילי ג'נר מצטרפת לדירוג בגיל 19 בלבד, בכך הופכת למדורגת הצעירה ביותר, שהרוויחה מחסויות, תוכנית הריאלטי המשפחתית, חברת קוסמטיקה על שמה וקו ביגוד. מלבדה הצטרפו לרשימה גם סטיב הארווי, המדורג במקום ה-53 עם 42.5 מיליון דולר, איימי שומר במקום ה-69 עם 37.5 מיליון דולר, קונור מקגרוגר, במקום ה-89 עם 34 מיליון דולר וצ'אנס הראפר במקום ה-95 עם 33 מיליון דולר.

שנת הסטרימינג

יש גם כאלו שחזרו לדירוג לאחר היעדרות. ג'יי קיי רולינג חוזרת אחרי הפסקה של שלוש שנים ומציגה את הרווח הכי גבוה שלה מאז 2008. היא הרוויחה השנה 95 מיליון דולר מרב המכר שלה "הארי פוטר והילד המקולל". חוזרים אחרים צריכים להודות לשירותי הסטרימינג. אדם סנדלר, במקום ה-35 עם 50.5 מיליון, נכנס לרשימה בזכות רווחים מהפקות נטפליקס, וקומיקאים אחרים כמו דייב צ'אפל וכריס רוק הכניסו לכיס כ-20 מיליון דולר כל אחד, מהפקות מיוחדות של נטפליקס.

הסטרימינג סוף סוף הפך לתחום רווחי בתעשיית הבידור. בעוד שהרווח המצטבר של הסלבריטאים גדל בכ-5 מיליארד דולר לעומת שנה שעברה, ההכנסה קשורה ישירות לכך שהסטרימינג עלה ב-118%, מ-17 מיליון דולר ב-2016 ל-387 מיליון דולר ב-2017. המרוויח העיקרי הוא הזמר דה וויקנד, שמדורג שישי עם 92 מיליון דולר, שתרגם 5.5 מיליארד השמעות בשנתיים האחרונות ל-75 מיליון דולר בהופעות. "אנחנו חיים בעולם בו אמנים לא באמת מרוויחים את הכסף שלהם ממוסיקה כמו שעשינו בעבר", אומר דה וויקנד. "זה לא באמת קורה עד שאתה מגיע לבמה".

סוויפט. ירידה של 74% | צילום: GabboT

מי שיכולה להזדהות עם זה היא טיילור סוויפט. ללא סיבוב הופעות, ירדה המשכורת שלה ב-74%, מ-170 מיליון ב-2016 ל-44 מיליון ב-2017, הירידה הכי גדולה של מישהו ברשימה. אבל אל תדאגו לה, היא מרוויחה מיליונים גם בשנה שקטה בזכות מכירות השירים שלה ועסקאות עם KEDS, אפל ו-AT&T.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן