Forbes Israel Logo

כך התגייסה אתיופיאן איירליינס למאבק הישראלי בקורונה

בתקופה בה חברות תעופה השביתו את הטיסות לישראל, אתיופיאן איירליינס נקטה במדיניות הפוכה, המשיכה לפעול ועשתה כל שביכולתה כדי להחזיר נוסעים ישראלים הביתה

כבר 23 שנים שבילן ארפיין (Bilen Arefaine) עובדת בחברת אתיופיאן איירליינס. עם סיום לימודיה באוניברסיטת אדיס אבבה היא התברגה בחברה, מאז הספיקה למלא מגוון תפקידים בכירים, ביניהם התפקיד הנוכחי שלה כמנהלת אזור ישראל, במסגרתו היא גם מטפלת בצרכי השוק הישראלי לנסיעות לאפריקה ורחבי העולם.

בשיחה עם ארפיין, מנהלת אזור ישראל של החברה, היא מספרת על הקשר העמוק עם ישראל ומה גרם לה להתאהב בחיים כאן.

איך הגעת לתחום התעופה?
"תמיד הייתה במשפחה שלי תשוקה לתחום התעופה. מאז שסיימתי את הלימודים ועד היום עברתי תפקידים שונים בחברה, בין אם שיווק, פיתוח עסקי וכעת כמנהלת אזור ישראל. במבט לאחור אני מבינה שהאהבה שלי לאנשים ולשירות לקוחות היא מה שגרם לי להתאהב בתחום ומה שנותן לי את המוטיבציה".

אתיופיאן איירלינס נחשבת לחברה מצליחה, יצירתית ואיכותית, זוכת פרסי הצטיינות רבים. מהו סוד ההצלחה שלכם?
"מדובר באחת מחברות התעופה הוותיקות בעולם. היא קיימת כבר 74 שנים ופועלת בשוק הישראלי כבר כ־23 שנים. אנחנו מגיעים לכ־120 יעדים ברחבי העולם והנתון הזה מאפשר לנו ליצור רשת טיסות גדולה עם מגוון רחב של יעדי המשך ולוח טיסות נוח וגמיש. בנוסף, צי המטוסים שלנו הוא חדיש וכולל מהמיטב של איירבאס ובואינג".

קשר חם וארוך שנים

אחד המטוסים בצי שלכם קיבל את השם "תל אביב", מה עומד מאחורי זה?
"נכון, אחד ממטוסי הדרימליינר שלנו (בואינג 787), נקרא בתחילת 2020 על שם העיר תל אביב. זה לא דבר שקורה אצלנו הרבה ומה שעומד מאחורי הבחירה, זה הקשר החם וארוך השנים עם ישראל. זאת עוד דרך להראות את המחויבות והנאמנות שלנו לישראלים ולשוק המקומי".

מה גרם לכם להמשיך את הפעילות שלכם למרות המצב המורכב בימי הקורונה?
"חשבנו קודם כל על כל אותם אנשים שיצאו לנסיעות ברחבי העולם, מבלי לקחת בחשבון את התפרצות המגפה, כמעט ברגע אחד מרבית חברות התעופה הפסיקו לטוס ואותם אנשים נשארו מחוץ למדינות הבית שלהם. הרגשנו מחויבות לנוסעים שלנו גם בזמנים האלה והחלטנו להמשיך לטוס, בעיקר כדי לאפשר לאותם אנשים לשוב הביתה. המשכנו להפעיל שתי טיסות שבועיות מתל אביב, שהפכו עכשיו לשלוש טיסות, ואף הפעלנו שלוש טיסות קרגו מיוחדות כדי להביא ציוד רפואי מסין לישראל בשיא התפרצות המגפה".

אפריקה נחשבת ליבשת הנקייה ביותר בכל הנוגע לקורונה. את חושבת שזה ישפיע לטובה על מספר הנוסעים שלכם?
"תודה לאל, הרבה מדינות באפריקה לא נפגעו מאד מהקורונה ולכן יש גם כרגע יעדים שמנסים לפתוח את הגבול לתיירים, כמו איי סיישל וזנזיבר. אני חושבת שזה יגרום לאנשים להגיע לאפריקה בצורה רגועה וישפיע לטובתנו על ההחלטה לאן לטוס".

120 יעדים

בשגרה, אתיופיאן איירלינס מפעילה שני קווים יומיים מתל אביב לאדיס אבבה ומשם ל־120 יעדים בעולם. מהם היעדים הפופולאריים ביותר בקרב ישראלים?
"היעדים המובילים בקרב הישראלים הם באפריקה: קייפטאון, יוהנסבורג, זנזיבר וסיישל. טסים איתנו גם ישראלים לברזיל וגם לאסיה, שם יש לנו רק בסין חמישה יעדים שונים".

מה מביא נוסעים אתיופים לישראל?
"יש קשר תרבותי ודתי חזק בין אתיופיה לישראל ותנועה מתמדת בין שני המקומות. מרבית האתיופים רואים בישראל את ארץ הקודש ונוהגים להגיע לכאן כדי להתפלל ולקבל ברכה. ישנה מסורת שאומרת, שכל אדם חייב להגיע לישראל לפחות פעם אחת בחיים".

איך את באופן אישי מתרשמת מהחיים בישראל?
"תמיד אהבתי את ישראל והייתי קשורה אליה בגלל הדת. מאז שאני פה התאהבתי באנשים, בתרבות ובאוכל".

מה המאכל האהוב עלייך בישראל?
"חומוס כמובן".

צילום התמונה הראשית: חן גלילי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.