Forbes Israel Logo
דניאל לויתן ואוראל הרשקוביץ'. צילום: ניר סלקמן
דניאל לויתן ואוראל הרשקוביץ'. צילום: ניר סלקמן

כך מתכוונים בוגרי פורבס Under30 להניע מחדש את גלגלי המשק

מיזם "דאנא" רק הושק וכבר נרשמו בו מאות שמוכנים לתרום ממרצם ומניסיונם למען הקהילה. "יצרנו פלטפורמה שמעניקה משמעות לכל אחד בתקופה הזאת"

"במצב של מיתון, אנשים מקצצים אוטומטית בהוצאות הפיתוח ועוצרים את צריכת השירותים. הדבר יוצר כדור שלג, כי גם נותני השירותים לא מקבלים כסף", מסביר לפורבס דניאל לויתן, יועץ אסטרטגי לחברות וארגונים ובוגר רשימת Forbes Under30 2018.

באמצעות פלטפורמה חדשה שיזם, יחד עם בוגר נוסף של הרשימה, אוראל הרשקוביץ, מנסים השניים להניע מחדש את גלגלי המשק ללא כסף. בעזרת צוות של שמונה יזמים מעולמות התוכן והפיתוח הם יצרו את יריד הנתינה "דאנא" – ארגון ללא מטרות רווח. רק אתמול (ב') עלה האתר לאוויר, ועד כתיבת שורות אלה נרשמו בו 135 מעניקי מתנות שמציעים לתרום מכישוריהם בחינם, והוגשו מאות בקשות למתנות.

יריד המתנות של דאנא. "לכל אחד יש מה לתת". צילום מסך
מבכירי המגזר העסקי ועד ספורטאים

מגוון מעניקי המתנות נע בין אנשים אנונימיים לבין כאלה מפורסמים: אסף אזולאי, למשל, ראש מטה השיווק של בנק הפועלים, מציע סיוע במציאת עבודה; רז רונן, בוגר העונה השלישית של "נינג'ה ישראל" מציע סדנה בנושא השגת יעדים, יזמות והשילוב של ספורט בעסקים; והמדליסטית האולימפית, נטע ריבקין, מציעה מנטורינג לספורטאים.

לויתן. נתינה ועזרה מעניקים לאנשים משמעות. צילום: יוסי נחום

"כשאנשים נשאלים מה נותן להם משמעות, הם מיד משיבים שנתינה ועזרה הם הגורמים המרכזיים. אנחנו יצרנו פלטפורמה שמעניקה משמעות לכל אחד בתקופה הזאת. בנוסף, זה מעצים את תחושת האחדות והערבות ההדדית", מוסיף לויתן ואומר שמספיק שאנשים העניקו מתנות לקהילה – "אנחנו את שלנו עשינו". הם מתכננים להגיע לשכבות שונות באוכלוסייה ולהעניק לאנשים רבים חוויה של נתינה ללא תמורה וקבלה ללא תמורה.

אזולאי. מעניק סיוע במציאת עבודה. צילום: אביב גוטליב, בנק הפועלים

"לכל אחד יש מה לתת. גם ייעוץ עסקי, אבל גם שיחת נפש, שיעור גיטרה וסדנה להכנת לחם מחמצת. המטרה היא לשבור את הפרדיגמה של אלה שנותנים, ואלה שנזקקים ומקבלים עזרה. כל אחד יכול גם לתת וגם לקבל", מסכם לויתן.

צילום קאבר: ניר סלקמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.