Forbes Israel Logo
בינה מאלכותית (AI). צילום: shutterstock
בינה מאלכותית (AI). צילום: shutterstock

כמה ישראלים נמצאים בין 25 חברות ה-AI המבטיחות ל-2021?

פלטפורמת Crunchbase מסכמת את שנת 2020 בתחום האינטליגנציה המלאכותית וחושפת מספר שיא של חברות בתחום. בין המבטיחות ביותר ישנן לא מעט חברות מקומיות

לפי אתר Crunchbase, פלטפורמת מידע על סטארט-אפים וחברות פרטיות, מיזמי ה-AI פורחים בתקופה האחרונה. בפלטפורמה יש כיום מספר שיא של כמעט 10,000 סטארט-אפים שעוסקים באינטליגנציה מלאכותית – והם זוכים למימון משמעותי. ממוצע סבבי הגיוס שנערכו במהלך 2020 עמד על 27.6 מיליון דולר.

מהיכן מגיעים כל הסטארט-אפים האלה? ובכן, בעיקר מאזור סן ספרנסיסקו (9.9%), מלונדון (6.7%), ניו יורק (6%) – ותל אביב (2.7%). 37 סטארט-אפים ישראלים מתחום ה-AI גייסו השנה מימון. אך מרשים מכך – מתוך 25 הסטארט-אפים המבטיחים שעוסקים ב-AI ברחבי העולם – חמישה הם ישראלים.

Augury – משלב נתוני ניטור בזמן אמת ממכונות ייצור עם AI ואלגוריתמי למידת מכונה כדי לקבוע את תקינות המכונה, ולקבל עליה שורה של פרמטרים חשובים, שמהם מייצרים תובנות על פעילות החברה. זה מאפשר לחברות להתאים את תהליכי התחזוקה והייצור שלהן על פי תנאי המכונה בפועל.

Databand – סטארט-אפ תל אביבי שמספק פלטפורמת תוכנה לפיתוח למידת מכונה זריזה. Databand נוסדה בשנת 2018 על ידי יבגני שולמן, ג'ושוע בנמרם וויקטור שפרן. צוותי הנדסת נתונים אחראים על ניהול מערך רחב של כלים רבי עוצמה, אך חסרים את הכלים הדרושים כדי להבטיח שהמערך שלהם פועל כראוי. Databand מגשרת על הפער הזה בפתרון המאפשר לצוותים להשיג מבט מלא על זרימת הנתונים שלהם, לוודא שתהליכים הושלמו בהצלחה ולעקוב אחר צריכת משאבים ועלויות. Databand משתלבת בצורה חלקה לכלים כמו Apache Airflow, Spark, Kubernetes.

Exceed.ai – מה שהופך את Exceed.ai לראויה לציון הוא פלטפורמת עוזרי המכירות שלה, המופעלת באמצעות AI ומעניקה באופן אוטומטי קונטקסט ללידים. Exceed.ai מבצעת מעקב אחר כל ליד ומסווגת אותו במהירות באמצעות שיחות אוטומטיות דו-כיווניות עם לקוחות פוטנציאליים, תוך שימוש בשפה טבעית באמצעות צ'אט ודואר אלקטרוני. נציגי מכירות משוחררים מביצוע משימות מועדות לטעויות וכאלה שחוזרות על עצמן, והם יכולים להתמקד בפעילויות מניבות הכנסות כגון שיחות טלפון והדגמות עם לקוחות פוטנציאליים.

מפתח רשת של פרטיקל. צילום: Particle
עכת שבבי רשת של פרטיקל. צילום: Particle

Particle – היא פלטפורמת IoT מקצה לקצה המשלבת תוכנה הכוללת AI, חומרה וקישוריות בכדי לספק למגוון רחב של ארגונים – החל בסטארט-אפים וכלה בחברות מבוססות – את המסגרת הדרושה להם כדי להשיק מערכות IoT ורשתות. לקוחות Particle כוללים את Jacuzzi, Continental Tires, Watsco, Shifted Energy, Anderson EV, Opti ואחרים. לחברה משרדים בסן פרנסיסקו, שנזן, לאס וגאס, מיניאפוליס ובבוסטון. קהילת המפתחים של Particle כוללת כיום מעל 200 אלף מפתחים ומהנדסים ביותר מ-170 מדינות.

RideVision – הוקמה בשנת 2018 על ידי חובבי האופנועים אורי לביא וליאור כהן. החברה מחוללת מהפכה בתעשיית בטיחות האופנועים באמצעות רתימת כוחה של הבינה המלאכותית וטכנולוגיית זיהוי התמונה, ובסופו של דבר מספקת לרוכבים מודעות רחבה הרבה יותר לסביבתם ומונעת התנגשויות. סבב הגיוס האחרון של RideVision עמד על 7 מיליון דולר בנובמבר אשתקד, והביא את סך המימון שלהם ל-10 מיליון דולר בנוסף לשותפות עם Continental AG.

צילומים: Shutterstock, Particle

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן