Forbes Israel Logo

כמה שווה יאיר לפיד – גיבור מעמד הביניים החדש של ישראל?

אחרי שנכנס ברעש גדול לפוליטיקה, הפך השבוע יאיר לפיד להפתעת הבחירות כשמפלגת "יש עתיד" בראשותו קיבלה 19 מנדטים והפכה למפלגה השנייה בגודלה בכנסת. בכך, הפך לפיד למועמד לאחד משלושת התיקים הבכירים, ולאחד האנשים המשפיעים ביותר על חיינו בשנים הקרובות.

התפלגות הקולות במערכת הבחירות על פי אזורים לא מותירה מקום לספק: לפיד סחף את מעמד הביניים וניצח בערים רבות בעלות אוכלוסייה רבה מן המעמד הבינוני-גבוה. אותו רוב דומם של האוכלוסייה שעובד קשה ומרוויח לא רע, ובכל זאת סוגר את החודש רק בקושי. ייתכן שיאיר לפיד הוא בדיוק האיש הנכון, ואפשר שהוא יכול לייצג נאמנה את הרוב הזה, אבל דבר אחד ברור לחלוטין: יאיר לפיד אינו חלק מהרוב הזה. על פי תחקיר פורבס ישראל, מוערך שוויו של יאיר לפיד ב-22 מיליון שקל.

יאיר לפיד. צילום: רויטרס

בעשור האחרון היה לפיד אחד העיתונאים והסופרים העסוקים בישראל. היותו טאלנט מוביל של העיתון הגדול במדינה (במרבית השנים), פרזנטור של הבנק הגדול במדינה (במרבית השנים), ומאוחר יותר הפנים של מהדורת החדשות הנצפית בישראל – כל אלה תורגמו להרבה מאוד כסף. לפיד, בניגוד אולי למקצת מהפוליטיקאים האחרים ברשימה, עשה את הונו בעשר אצבעות, בזכות כישרונו בלבד, ללא קשרים של פוליטיקאי לשעבר או כזה לעתיד.

את הטור השבועי שלו בידיעות פירסם לפיד זה עשר שנים. על פי ההערכות, שכרו החודשי בעיתון עמד על 35 אלף שקל.

לצד הטור שימש לפיד במשך ארבע שנים כמגיש מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 בימי שישי, "אולפן שישי״. עבור הנחיית אולפן שישי השתכר לפיד בכ־120 אלף שקל בחודש, נתון המסתכם לאורך השנים בכ־5.7 מיליון שקל.

קודם להגשת אולפן שישי היה לפיד מנחה תוכנית האירוח המצליחה "יאיר לפיד״ של זכיינית ערוץ 2 רשת. בתוכנית אירח לפיד בשידור חי שורה ארוכה ומכובדת של פוליטיקאים, כמו גם אנשי בידור מהשורה הראשונה.

בשנות התוכנית הרוויח כ־800 אלף שקל בשנה, למעט השנה האחרונה בתפקיד בה טיפס שכרו ל־1.4 מיליון שקל בשנה. סל הכל הסתכמו הכנסותיו בשמונה שנים בכ־7 מיליון שקל.

עוד לפני שהחל את עבודתו כמגיש חדשות, כיהן לפיד במשך חמש שנים כפרזנטור של בנק הפועלים. במהלך שנים אלה השתכר כ־4 מיליון שקל.

הקוטג' של לפיד | צילום: שרון מרוז, R&B Media

בנוסף לעשייתו הטלוויזיונית, לפיד הוא גם סופר ועיתונאי מוערך. באמתחתו 11 ספרים שמכרו למעלה מ־20 אלף עותקים כל אחד, כאשר ספרו "זיכרונות אחרי מותי״, שיצא לאור ב־2010, ובו הוא כותב בקולו של אביו שנפטר, מכר עד היום יותר מ־100 אלף עותקים. על פי מקורות בכירים בשוק הספרים בארץ, לפיד, הנחשב לסופר מצליח בישראל, מרוויח כ־20% ממחירו של כל ספר. בחישוב כולל, מסתכמות הכנסותיו המוערכות ממכירת ספרים בכ־4.8 מיליון שקל.

בנוסף לכך, נחשב לפיד לאחד המרצים המבוקשים ביותר בארץ. אולם, כמי שפעיל במספר עמותות וארגונים חברתיים, הוא בוחר בקפידה את האירועים בהם הוא משתתף. לטענת בכירה בתחום ההרצאות בישראל, עבור הרצאות במסגרות חברתיות, לפיד אינו גובה תשלום, אך בעבור הרצאות אחרות והשתתפות באירועים עסקיים הוא מרוויח קרוב ל־2 מיליון שקל בשנה.

אגב, את דרכו העיתונאית החל לפיד בעיתון הצבאי "במחנה״, ועם שחרורו מצה״ל החל לכתוב למעריב. בין עיסוקי הענפים הספיק עד היום לפיד להשתתף גם בסרטים ("שירת הסירנה״) לכתוב תסריטים ("חדר מלחמה״), מחזות ופזמונים (בין היתר כתב את שיר "אהובת הספן״ של ריטה), ואף עסק בתרגום.

גם "אשתו שתחיה״, הסופרת ליהיא לפיד, עוסקת בתחום התקשורת: את דרכה החלה כצלמת, ובמרוצת השנים פנתה לכתיבה. עד היום פרסמה לפיד עשרה ספרים. הרומן הראשון שלה, "סודות ששמרתי בבטן״, היה לרב מכר. כמו כן היא כותבת טור לידיעות.

הנכס הגדול ביותר בבעלות בני הזוג הוא הקוטג׳ בו הם מתגוררים בשכונת רמת אביב ג׳ עם ילדיהם המשותפים. על פי ההערכות, מגיע שוויו של הבית לכ־8 מיליון שקל.
תגובת יאיר לפיד לנתונים: "הלוואי!!״

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.