Forbes Israel Logo

כמו בקולנוע: טלוויזית ה-OLED של LG מתעלה על כל הציפיות

עם נקודת פתיחה שכוללת Dolby Vision 4K Blu-ray, איזון צבעים עשיר וחוויה קולנועית - יהיה קשה להתחרות בטלוויזית ה-OLED החדשה של המותג

גם השנה, כאשר הושקו הטלוויזיות מסדרת ה-OLED של LG, דגם C הוא שעורר את ההתרגשות הגדולה ביותר. ובצדק; זהו הדגם המשתלם ביותר של המותג שמציע את הפאנל והטכנולוגיה העדכניים ביותר. עלייה במעלה הטווח תשיג לכם אולי עיצוב מהודר יותר ורמקולים משופרים, אך לא תקבלו ביצועי תמונה טובים יותר. מודל C-class השנה הוא CX, אנחנו סקרנו טלוויזית 55 אינץ' תחת השם LG OLED55CX, ובעלת מראה דרמטי במיוחד: לוח שחור עמוק המוקף בלוח שחור דק במיוחד, נקי וללא מיתוג. יש נורית סטנד-ביי בקצה התחתון, אבל אפילו זה יכול להיות מושבת אם אתם רוצים ללכת על המראה החמקני במיוחד. הפאנל עצמו דק להפליא (כ-6 מ"מ), אך, כנהוג בטלוויזיות OLED, יש מעטה מאחור שמאכלס את כל חיבורי הסט, הרמקולים וחומרת העיבוד. זה מגדיל את העומק הכללי של הסט ל-4.7 ס"מ.

תכונות

בחלקה האחורי של הטלוויזיה ישנם ארבעה חיבורי HDMI, שלושה חיבורי USB, לווין, Ethernet, שקע אוזניות ופלט שמע אופטי. חיבורי ה-HDMI מוגדרים טוב יותר כאן מאשר בטלוויזיות של מותגים מתחרים. בתור התחלה, הם מוסמכים באופן רשמי ל-HDMI 2.1. ה-CX גם תומכת בכל מה שעלול להדאיג אתכם בשנים הקרובות: eARC (ערוץ החזרת שמע משופר), HFR (קצב פריימים גבוה), ALLM (שיהוי נמוך) ו-VRR (קצב רענון משתנה).

שתי התכונות האחרונות מיועדות במיוחד לגיימרים, כאשר ALLM מבטיחה שיהוי נמוך של הטלוויזיה. מצב המשחק נבחר באופן אוטומטי כאשר מחוברת קונסולה תואמת, ו-VRR תואם באופן דינמי את קצב הרענון של הטלוויזיה לקצב שנקבע על ידי הקונסולה. גיימרים יכולים לנצל את התכונות הללו ושתיהן יתמכו על ידי PS5 ו-Xbox Series X. ראוי גם לציין כי כל הפורמטים הנוכחיים של VRR נתמכים כעת על ידי BX, CX, GX של LG.

יש מבחר עצום של אפליקציות מובנות: נטפליקס, אמזון פריים, אפל TV, דיסני+, מאקו TV, סלקום TV, פרטנר TV, הוט סמארט, ועוד – כולם נוכחים, עם Dolby Vision ו-Dolby Atmos על התוכן המתאים. אפליקציות המוסיקה הזמינות הן Spotify ו-Deezer, ואם תרצו להשתמש בטלוויזיה לצורך שמיעת מוסיקה זה מתאפשר באמצעות Bluetooth 5.0 ו-AirPlay 2 שנמצאים על הלוח כך שתוכלו להזרים מוסיקה לטלוויזיה ממכשיר נייד.

אלגוריתם לומד

האפליקציות המובנות מוצגות יפה ומהירות לגישה הודות לפלטפורמת webOS של LG, שהופכת את השימוש היומיומי לתענוג, במיוחד אם אתם מסתדרים עם פונקציית המצביע של השלט הארגונומי, כפי שאנשים רבים עושים.

מוח הטלוויזיה הוא גרסת 2020 של מעבד ה-(Alpha 9 (A9 של LG. שבב 'Gen 3' מביא, בין היתר, תכונה בשם AI Picture Pro, שלדברי LG "תשפר את הרזולוציה והחדות של התוכן על ידי אלגוריתם שנלמד באמצעות טכניקת LG Deep Learning", ו-AI Sound Pro, אשר "מספק צליל אופטימלי או סראונד 5.1 וירטואלי, תלוי בז'אנר הצפייה".

כמקובל ב- HDR10+ ,LG אינו נתמך על ידי ה-CX, אך HDR10, HLG ו-Dolby Vision נתמכים. גם יתר מסכי ה-OLED 2020 של החברה תומכים בפורמט החדש Dolby Vision IQ, שמתאים את ביצועי Dolby Vision לאור בחלל ומאפשר לראות פרטים נוספים שמתגלים בסצינות חשוכות כאשר יש מעט מאוד אור בחדר. בתפריטים של הטלוויזיה אין הגדרת Dolby Vision IQ, אך אם אתם צופים בתוכן של Dolby Vision ותכונת בקרת הבהירות AI מופעלת – אתם צופים ב-IQ.

תמונה

עם נקודת פתיחה שכוללת Dolby Vision 4K Blu-ray אנו מתרשמים מיד מהביצועים של OLED55CX. קיבלנו תמונה חדה ומפורטת בצורה מבריקה עם איזון צבעים עשיר וקולנועי. השחורים, כמובן, עמוקים ללא דופי, אבל יש בהם גם קצת יותר פרטים בהשוואה לדגמים של השנה שעברה. Dolby Vision IQ יכול לעזור כאן אם אתם צופים בחדר מואר יחסית.

טלוויזיות ה-OLED החדשות של LG. צילום: יח"צ
טלוויזיות ה-CX OLED החדשות של LG. צילום: יח"צ

האופן שבו הטלוויזיה משלבת התרגשות וריאליזם הוא כוחה הגדול ביותר: חד ומפורט מבלי לתת תחושה של שיפור יתר, והצבעים בהירים ומלאי חיים כאשר הם צריכים להיות, אך גם מאוזנים וטבעיים ללא מאמץ. אתם אף פעם לא מטילים ספק בפירוש של ה-CX למקור, וזו אחת המחמאות הגדולות ביותר שאפשר לתת לטלוויזיה.

שדרוג משמעותי משנה לשנה

LG גם עשתה בבירור קצת עבודה על עיבוד התנועה. ה-CX עושה עבודה טובה בכדי לחדד ולהחליק את התנועה מבלי לגרום לה להראות לא טבעית וכדאי להתנסות באפשרויות TruMotion כדי לראות מה מתאים לכם ביותר. ברירת המחדל היא "טבעי", שבדרך כלל עושה עבודה מצוינת בהפחתת הרטט והטשטוש. הטיפול המקורי של התנועה חזק גם כן, כך שניתן לכבות את TruMotion. לחלופין, תוכלו לנסות את Cinema Clear, שמהווה אופציה בין הטבעי לכבוי.

סאונד

ה-CX כוללת מערכת סאונד 2.2 ערוצים, 40W שמספקת הופעה קולית מרשימה. יש צלילות טובה לשיח ולאפקטים, ומצב Dolby Atmos יוצר במה קולית גדולה ומרווחת עם צליל נוקב, דינמי ויציב. אנו ממליצים ללכת למערך קולנוע ביתי מלא אם יש לכם את המקום לכך, זה יספק תוספת ראויה בביצועי השמע.

צילומים: יח"צ LG, קבוצת ח.י.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.