Forbes Israel Logo

כשהיזמות זורמת בדם: על הצעיר האמריקאי שהרוויח בחודש אחד רבע מיליון שקל

לאחר שנת הלימודים האחרונה שלו באוניברסיטת בריגהם יאנג, ניק וולטר, כיום בן 25, השיג משרת התמחות מוצלחת בחברת' Pariveda Solutions' שבסיאטל. על אף שהוא נהנה מהעבודה וחיבב את עמיתיו ולקחותיו, הוא חש מחנק. כאדם הרגיל למכנסי ג'ינס וחולצות טריקו, הוא לא אהב ללבוש חולצות מכופתרות לעבודה, אך יותר מהכל הוא מסביר, "שנאתי את ההתחייבות להיות במשרד X שעות כל יום ולעשות רק את מה שהטילו עליי".

אז במקום להתקדם בהתאם למסלול הקריירה שצפה לעצמו, הוא החליט לצמצם את שעות העבודה ולהשקיע את זמנו בפיתוח אפליקציות לאייפון. אחד מהיישומים שוולטר פיתח נקרא 'Weight Lifting Videos' – הוא הכניס לכיסו 1,200 דולר בחודש, עד שנתקל באפשרות משתלמת יותר.

לפעמים הדרך הקצרה והמהירה היא הטובה ביותר | צילום: thinkstock

ההשראה הגיעה מספרו של טים פריס, 'ארבע שעות עבודה שבועיות', כך הוא מספר "פריס מדבר על העסק המשתלם ביותר לדעתו – חינוך". כשהוא חי על ההכנסה הזעומה מהאפליקציה שפיתח, תוך שהוא ממשיך לנסות ולגדול, הודיעה אפל על החדרת שפת תוכנה חדשה לשוק – סוויפט ואז הנורה בראשו של וולטר נדלקה.

הוא החליט ללמוד את שפת התוכנה ותוך כדי גם ללמד אותה, כשהוא מצלם את ההתקדמות שלו ומוכר את ההקלטות כקורס להמונים. "במשך ארבעה ימים כל מה עשיתי היה קשור לסוויפט – קמתי בבוקר, אכלתי, למדתי, לימדתי, אכלתי, למדתי, לימדתי, אכלתי והלכתי לישון. פשוט כיביתי את הטלפון ונכנסתי למערה". הוא עבד בפיג'מה, תוך שהוא מקליט את קולו ומצלם את מסך המחשב. הוא יצר 50 סרטונים קצרים תוך ארבעה ימים בלבד.

לאחר מכן הוא העלה אותם ל-Udemy, אתר בן ארבע שנים שמקל על הקניית חומת תשלום לתוכן המועלה לרשת. בסיס האתר נמצא בסן-פרנסיסקו והוא מציע כ-20 אלף קורסים בתחומים שונים, החל מיוגב, דרך ריקוד ועד לימוד תוכנה. טווח מחירי הקורסים באתר נע מקורסים חינמיים ועד קורסים העולים כ-900 דולר. האתר לוקח 50% מהרווחים אם הוא זה המושך אנשים לרכוש את הקורס. אם יוצרי הקורס מצליחים להביא תנועה בעצמם, הם שומרים על 97% מהרווחים והאתר מסתפק ב-3% בלבד.

אפל פירסמה את סוופיט ב-2 ליוני. וולטר העלה את הקורס שלו לאתר ב-5 ליוני, כשהוא מציע אותו בחינם ב-24 שעות הראשונות. ביום הראשון כבר נרשמו לקורס 1,600 אנשים. "זה הדהים אותי" הוא נזכר. למחרת הוא כבר העלה את מחיר הקורס ל-199 דולר כשהוא מכניס לכיסו 20 אלף דולר. בתוך 30 ימים הוא הכפיל את רווחיו. "זה היה יותר כסף ממה שהרווחתי בכל השנה שעברה" הוא מספר. האתר Udemy סייע בשליחת דוא"ל ל-60 אלף איש אשר הפרופיל שלהם התאים לקורס, והציע אותו במחיר מיוחד של 29 דולר בלבד. מאז הקורס הכניס לכיסו של וולטר בין 3,000 ל-5,000 דולר מידי חודש.

האנשים שלקחו את הקורס של וולטר החלו לשלוח לו מיילים עם דרישה לקורס בנושא פיתוח אפליקציות לאייפון. וולטר נענה לבקשה ויצר ווידאו שיווקי בנושא, כשהוא משווק אותו באותו האופן ששיווק את הקורס הקודם, מחיר התחלתי של 29 דולר.

ג'ף שוורטינג, פרופ' באוניברסיטת ברינגהם יאנד המעביר קורס על השקת מוצרים, מסביר כי וולטר פגע בדיוק בנקודה ושילב קמפיין שיווקי חכם. "קטעי וידאו על קידוד נוטים להיות משעממים – צופים במסך שחור, בזמן שמישהו מקליד עליו ומקשיבים לאותו אדם מדבר. בסרטון שלו, וולטר מקפץ בחדר ריק, כשברקע נשמע מקצב אלקטרוני כשהוא מנופף בידיו ומטלטל את גופו, תוך שהוא מבטיח כי הקורס שלו יהפוך את הרעיון שרשמתם על מפית בבית הקפה הקרוב לאפליקציה מלוטשת בחנות האפליקציות של אפל. לאחר מכן הוא לובש פאה בלונדינית ומצהיר כי לסוויפט, שפת התכנות החדשה של אפל, אין שום דבר במשותף עם כוכבת הפופ טיילור סוויפט, ותוך כדי הוא שר בזיופים כבדים".

תוך חודש הסרטון הוכיח הצלחה אדירה וזיכה את וולטר ב-66 אלף דולר. לפי הסטטיסטיקה של האתר, רק 41% מהקורסים מגיעים ליעד שהציבו בפניהם, ורק 14% מאלו מרוויחים מעל 20 אלף דולר. מנהל השיווק הבכיר של Udemy מסביר כי אין זה בלתי מתקבל על הדעת שיוצרי הסרטונים הללו ירוויחו סכומים כאלה תוך זמן קצר, אך זה נדיר עבור טירון בתחום כמו וולטר.

אז מה הלאה? הוא מתכנן להעלות קורס בנושא תכנות השעון החכם החדש של אפל – "כשכלי התכנות יפורסם בנובמבר אני אכנס שוב לבידוד של 48 שעות ואצלם את קטעי הווידאו בנושא". לא אכפת לו שההכנסה שלו לא קבועה כרגע, אחרי שהפקיד בחשבון הבנק 66 אלף דולר בחודש ספטמבר, הוא הרוויח רק 3,400 דולר באוקטובר. "לעת עתה אני מסתפק ב-3,000 דולר לחודש, יחד עם הכנסות גבוהות חד פעמיות מדי פעם". וולטר מקווה להישאר עצמאי ולפרנס עצמו מהוראה בשילוב של פיתוח אפליקציות.

פרופ' שוורטינג צופה הצלחה גדולה עבור וולטר. "99% מהתלמידים שלי משיגים עבודה בתחום בשנתם הראשונה לאחר סיום הלימודים" הוא אומר. "אבל עוד לא ראיתי בוגר שהרוויח מאה אלף דולר בשנה הראשונה – לוולטר זה לקח רק חמישה חודשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן