Forbes Israel Logo

כשפגשתי את מייסד עליבאבא

בתחילת מאי הגיע ג‘ק מא, יו"ר ומייסד עליבאבא, יחד עם משלחת של כ-35 מנהלים בכירים של הקבוצה, לביקור של מספר ימים במהלכם נפגש עם נציגי חברות סטארט-אפ ישראליות, אולם הדגיש שלא בא לעשות עסקים, אלא להכיר מקרוב את ישראל.

היה לי הכבוד לפגוש את חברי המשלחת ואת ג‘ק בפרט, ולהיות נוכח בחדר כאשר מא נשא נאום קצרצר על החיבור הפוטנציאלי שהוא רואה בין חברות ישראליות לבין השוק הסיני, כאשר ציין כי לחברות טכנולוגיה מקומיות יש הזדמנות אמיתית במדינתו.

פנקס וג'ק מא | צילום: JVP Media

הכל החל בסוף חודש מרץ האחרון, כשקיבלתי שיחת טלפון מקרן ההשקעות JVP, בה הודיעו לי שבכוונתה של המשלחת הסינית להגיע לביקור בישראל ואני מוזמן לארוחת בוקר חגיגית בתל אביב יחד עם חבריי המשלחת.

התרגשתי מאוד כשהבנתי שהמשמעות היא שאפגוש את אחד מהיזמים הכי מוערכים ומשפיעים בעולם.

הפגישה תוכננה לרביעי במאי (יום שישי) בבוקר. באותו שבוע ביום שני בישרו לי שמא ושאר חברי המשלחת צפויים לבקר בקמפוס של JVP למחרת בבוקר והודיעו לי שיוקצו עבורי שתי דקות להציג מול האורחים הסינים את הסטארט-אפ שלי, SaleUp – שעוסק בתחום המסחר המקוון. ובכן, באותו הערב שקעתי בהכנות לפיץ‘ יחד עם שותפיי למיזם משום שהיה לי ברור שאני לא הולך לפספס את ההזדמנות המטורפת הזו.

מכיוון שתחום המסחר האינטרנטי הוא כל כך מדובר לאחרונה, ראיתי במפגש הזדמנות אדירה לקידום של שיתוף פעולה בין המיזם שלי לבין עליבאבא. הרי היום, כתוצאה מהגלובליזציה, סוחרים לא עובדים רק מול השוק שלהם עצמם, אלא הם בקשר עם לקוחות מכל העולם, וחובתם להיות זמינים ולספק את השירות הטוב ביותר ללא שום קשר למיקום שלהם. אין פתרון כזה, ולכן הקמנו את SaleUp במטרה להנגיש את האפשרויות למוכרים.

כשהגעתי למחרת בבוקר יחד עם שותפה שלי, מיטל, לקמפוס JVP בירושלים, המתנתי בסבלנות שהמשלחת תסיים את ארוחת הבוקר שלה כדי שאוכל סוף-סוף לפגוש את ג‘ק מא. באותו הזמן התיישבתי בחדר ישיבות עם הגב להיכל בו היתה צפויה להתקיים הפגישה, ושקעתי בהכנות וליטושים אחרונים לקראת הפרזנטציה המרגשת.

בעודי מדקלם את הפיץ‘ הקצר שלנו נכנסה המשלחת הסינית של חברי עליבאבא לחדר שמאחוריי. לפתע הבחנתי בג‘ק מא. מיותר לציין כי חדלתי מהדקלום באותו הרגע מרוב התרגשות.

המדהים הוא שג‘ק היה לבוש בטרנינג פשוט והפגין גישה מאוד ידידותית ואישית כלפי כל מי שרצה לשוחח עמו או להצטלם איתו. במהלך הפיץ‘ שלנו, הדגשתי את האופן שבו אני רואה את שיתוף הפעולה בין SaleUp לעליבאבא, וכיצד אנחנו יכולים לעבוד יחד על מנת לפתור את האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני סוחרים אינטרנטיים בימינו.

SaleUp, אשר מפתחת פלטפורמת ניהול לעסקים בעולם המסחר המקוון, המאפשרת למוכרים להיות מחוברים לעסק שלהם מכל מקום – סקרנה מאוד את מא שלא חשש לשאול שאלות. מיד לאחר הפיץ‘, הסביר לי מא שקיימים היום כ-70 מיליון עסקים הפועלים על פלטפורמה מסוימת של עליבאבא וחיבר אותי באופן מידי אל המנהל הרלוונטי בצוות שלו. זה מראה כי מא באמת הגיע במטרה לעזור ולפתח שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לסין.

מא הסביר באדיבות כי נוכל לעבוד יחד עם הפלטפורמה הזו בכדי להגיע למיליוני מוכרים בשוק הסיני, ולאחר מכן להגיע אל כל פלטפורמת המסחר של עליבאבא. באותו הרגע הרגשתי שאכן הצלחתי להעביר לו את המסר המהותי שעליו שקדתי וממש דיברתי אליו בגובה העיניים.

בסוף השבוע, בשישי בבוקר, סעדתי עם צוות ההנהלה הבכיר של עליבאבא ובמסגרת זו שוחחתי עם כמה חברים מהמשלחת אשר הפגינו הבנה מלאה אודות הפער הקיים בין השוק הסיני לשאר העולם, והיו בטוחים בכך שחברות סטארט-אפ ישראליות יכולות להוות גשרים לפער זה. על מנת להצליח לגשר על פער זה, הציעו לי להגיע לסין וללמוד אודות הפער המורכב, בין היתר משיטות העבודה של סוחרים סינים, שיטות ששונות מהשיטות המוכרות.

נראה כי ההזדמנות האמיתית לישראלים בסין שמורה לאנשים אשר מוכנים להקדיש מזמנם למחקר מעמיק ועבודה רבה במטרה להבין את האנשים המרכיבים את השוק הזה.

לסיכום, זו היתה חוויה מאוד מיוחדת בשבילי ואני מקווה ש-SaleUp תמצא שיתוף פעולה משמעותי עם פלטפורמת המסחר של עליבאבא ובכך נוכל ביחד לעזור למוכרים אינטרנטיים בכל העולם לסחור בצורה פשוטה ונגישה יותר.

הכותב הינו מייסד-שותף בחברת SaleUp

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.