Forbes Israel Logo

לאחר הודעת הריבית: הבורסה ננעלה בירידות קלות בלבד, מדד הבנקים זינק

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית לאחר שאתמול ננעלו המדדים בעליות חדות, כאשר מדד ת"א 25 שבר שוב שיא חדש. על רקע המסחר בלטה היום כמובן החלטת הריבית אשר פרסם בנק ישראל בשעה 16:00, לפיה תיוותר הריבית במשק ללא שינוי במלך חודש אפריל – ותעמוד על רמה של 0.1%.

כזכור, אמנם מרבית ההערכות במשק גרסו כי אכן בנק ישראל לא יוריד את הריבית החודש אלא ימתין לפרסום מדד המחירים בחודש אפריל, בכדי לבחון את השפעותיה של הורדת הריבית הקודמת עליה החליטה הוועדה המוניטרית בבנק בחודש שעבר. מנגד, הבנק הבינ"ל המוביל HSBC העריך דווקא כי בנק ישראל יודיע על הפחת ריבית נוספת וכל על השקת תכנית הרחבה כמותית בכדי לסייע למשק הישראל ולצאת ממצב הדפלציה הקיים במשק. על פי הפרסומים, תכנן הבנק לרכוש אג"ח בהיקף של עד 72 מיליארד שקל.

אך חרף הערכה זו, כאמור, החליט הבנק שלא להוריד את הריבית פעם נוספת – לבינתיים. בהודעת הבנק הודגש כי הבנק ימשיך "לעשות שימוש בכלים שונים העומדים לרשותו" בכדי לעמוד ביעד האינפלציה אשר קבעה הממשלה, ואולי רמז על כך כי עדיין לא נסתם הגולל על האפשרות להשיק תכנית הרחבה כמותית כבר בעתיד הקרוב. 

פרסום החלטת הריבית הביא לירידות חדות בבורסה ברחוב אחות בית, אך ירידות אלו התמתנו במהרה והמסחר ננעל במגמה שלילית מתונה באופן יחסי. מדד ת"T 25 נחלש ב-0.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.4%, ומדד הבנקים זינק על רקע החלטה והוסיף 1% לערכו. מדד התקשורת נחלש ב-1.3%, מדד הנדל"ן נסחר סביב רמות הפתיחה, ומדד הנפט והגז הוסיף 1% לערכו. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן