Forbes Israel Logo

לא הגעתם לעבודה בגלל הסופה – האם מגיע לכם פיצוי?

נשארתם בבית היום כי מזג האוויר מנע מכם להגיע לעבודה? יצאתם כבר לעבודה אבל נתקעתם בדרך וחזרתם על עקבותיכם? מתברר כי גם אם מצב הכבישים מנע מכם אפשרות להגיע לעבודה, אתם לא צפויים לקבל תשלום.

"באופן עקרוני עובד שלא הגיע לעבודה לא זכאי לשכר", אומר עו"ד אילן קמינצקי המתמחה בדיני עבודה. "החוזה בין עובד-מעביד אומר שהעובד מקבל כסף על יום עבודה. גם אם הוא לא הגיע מסיבה מודצקת החוק אינו מתיר זכאות לשכר. במקרים מסויימים אפשר להגיע עם המעביד להסכם שזה ייחשב כיום חופש או כיום מחלה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עומסי תנועה כבדים נרשמים בשעות אלו בעקבות מזג האוויר הסוער שאף צפוי להתגבר ביממה הקרובה. נתיבי איילון נחסמו הבוקר לשני הכיוונים ובמשטרה אמרו כי כל עוד הסערה תימשך, יישארו הנתיבים סגורים, עד להודעה חדשה. "מי שלא צריך לצאת מהבית, שיישאר בבית", אמר ניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל.

הדרכים חסומות | צילום: סוניה ספיבק

על אף כי אין מדובר בסערה שגרתית, העובדים שנשארו בבית ככל הנראה לא יזכו ליחס מיוחד. "צריך להעביר חוק לתנאים קיצוניים כאלה. מנגנון שיופעל במקרים נדירים ויוכל לפצות את העובדים על אובדן יום העבודה מבלי לפגוע במעסיק", מוסיף קמינצקי. "גם מנגנון כזה טומן קשיים מסובכים – מהשאלה שתעסוק במתי להפעיל אותו, מה נחשב מספיק קיצוני? ועד מי באמת לא יכול היה להגיע וזכאי לפיצוי?".

למשרד התמ"ת אין מדיניות רשמית הנוגעת למצבי קיצון של מזג האוויר. מהמשרד נמסר כי כרגע הדברים נבחנים והמשרד מתייעץ עם הגורמים הרלוונטים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.