Forbes Israel Logo

לא מתנצל: כמה כסף הרוויח שר החינוך נפתלי בנט בשנותיו בהיי-טק?

איך אומרים אקזיט בסינית? בביקור של השר נפתלי בנט בסין בסוף 2013 הוא לא התבלבל ותרגם את ספר העצות להייטקיסט המתחיל שכתב לסינית. בנט חילק את הספר לפקידי ממשל בכירים, ובאופן לא מפתיע פרסמה התקשורת הישראלית כי הוצאה לאור גדולה בבייג'ינג הביעה התעניינות בספר וביקשה להפיצו. "נו די, כבר, תמשיכו", היה בטח אומר בן דמותו של בנט ב"ארץ נהדרת", "בואו נעשה Share גם למיליארד סינים, שיוכלו גם הם לחלום".

אפשר להמשיך להשתעשע של חשבונו של בנט, אך לצד זה מומלץ לזכור שבדרך כלל הוא זה שצוחק אחרון. האמביציה שלו, הרצון והיכולת שלו לסחוף אחרים עבדה עבורו שוב ושוב – בעולם העסקי ובעולם הפוליטי. הציטוט שבחרנו מהספר שלו מייצג אותו היטב; 18 מנדטים? 12 מנדטים? 8 מנדטים? מה זה משנה, העיקר "שנצליח להרים את המיזם".

לדירוג המלא: הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל

כך בדיוק פועלת גם דמותו העסקית של בנט. סאיוטה, החברה שהקים בסיום לימודיו, נועדה מראש להצלחה. כל דבר אחר לא התקבל על הדעת. בתחילה עסקה החברה בתחום אחד: אשראי חד פעמי לקנייה באינטרנט, ותוך כדי תנועה שינתה את ייעודה לתחום אבטחת המידע, עד שלבסוף נמכרה לתאגיד ענק (RSA). בנט הרוויח מהאקזיט הראשון, לפי הערכת פורבס, כחמישה מיליון דולר.


בנט | צילום: דוברות משרד החינוך

רגע לפני שנכנס לעולם הפוליטי כיהן בנט למשך זמן קצר כמנכ"ל הסטארט־אפ סולוטו. בנט הגיע לחברה של ישי גרין ותומר דביר בשלב שבו גייסו המייסדים כספים לחברה. בנט הנמרץ עזר ותרם מניסיונו הרב בתחום החתירה למגע (בכל זאת, בוגר סיירת מטכ"ל, בה"ד 1 ומגלן). אחרי זמן לא רב פנה ללשכתו של יו"ר האופוזיציה דאז בנימין נתניהו, לא לפני שהצטייד באופציות של סולוטו, ועלילות בנט בלשכת נתניהו כבר נכתבו לעייפה. ב־2013 סולוטו נמכרה ושר הכלכלה שוב גזר קופון. הכספים, חשוב לציין, מנוהלים כנדרש בחשבון נאמנות, אבל ניתן להעריך שחשבון הבנק של בנט יזנק נוכח מימוש האופציות ב־5 מיליון שקל לפחות.

בנט מתגורר בביתו שברעננה, שמוערך כיום בכ־14 מיליון שקל (לאחר שנרכש ב־2007 ב־8 מיליון שקל). הוא אמנם לא התעשר כמו ברקת ומרגלית, הממוקמים לפניו ברשימה, אך הדרך בה הוא מתקדם מרשימה. לעבודתו הציבורית, במקרים רבים, הוא מתייחס כמו לעבודתו בעולם עסקי. חידוש המפד"ל, החלום על ראשות הממשלה ואפילו היכולת להפוך את הנחיתה במשרד החינוך (למרות הרצון בתיק הביטחון או החוץ) לכיבוש יעד ערכי – כל אלה רק מהווים דוגמה ליכולת שלו לחפש בכל רגע נתון את האקזיט הבא.

—————————-
בנט סירב להגיב לדברים ובחר שלא לחשוף את הצהרת הונו הרשמית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן