Forbes Israel Logo

“לא נתפשר על רמת השירות והטיפול הרפואי בקשישים סיעודיים”

הממשלה החליטה לסגור את ענף מוסדות האשפוז הסיעודי – כך מעריכים בהנהלת א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל), נוכח פרסום מכרז האשפוז הסיעודי על ידי משרד הבריאות. מהמכרז עולה כי המדינה החליטה לתמחר באופן לא ריאלי את השירותים הניתנים על ידי המוסדות לדיירים הסיעודיים שלהם, ובכך שוחקת מאוד את רמת הטיפול אותו יכולים להציע המוסדות לדיירים.

בעקבות פרסום המכרז, פנתה הנהלת א.ב.א במכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, בדרישה מיידית להתערב ולשנות את תנאי המכרז "ולמנוע את הפקרת הקשישים". במכתב, עליו חתומים יו"ר א.ב.א רוני עוזרי, מזכיר הארגון משה טולדו ויו"ר ועדת הסיעוד של האגוד דודי ברימר – שלושתם מנהלי בתים בעצמם – הם מבקשים מהשר כחלון "לקחת אחריות ולנקוט בפעולות מיידיות להצלת ענף האשפוז הסיעודי ואוכלוסיית הקשישים הסיעודיים המושפעים ממנו כל כך".

מחסור חמור בכוח אדם סיעודי | צילום: shutterstock

"אף שבשנה האחרונה קיימנו עם נציגי משרד הבריאות מספר רב של ישיבות עבודה לקראת פרסום המכרז", הם כותבים, "לצערנו הרב, אנו רואים כי זעקתנו לא נשמעת ודבר לא נלמד וכי מכרז זה הינו בדיוק כמו קודמיו. אין צורך להסביר שמכרז זה, מכוחו רוכשת המדינה שירותי אשפוז סיעודי עבור חולים סיעודיים ותשושי נפש במאות מוסדות ברחבי המדינה הינו קריטי וקובע את פני הענף כולו ואת מגמותיו לשנים הקרובות. המוסדות אינם יכולים להתקיים ללא המדינה כלקוח הגדול ביותר הרוכש מהם שרותי אשפוז, והמדינה אינה יכולה לקיים את חובתה החוקית למתן שירותים אלה לאזרחיה ללא המוסדות".

במכתב מזכירים אנשי א.ב.א את האילוצים והקשיים החמורים עימם מתמודד ענף האשפוז הסיעודי, כאשר בין היתר מדובר על מחסור חמור בכוח אדם סיעודי, וכן תמחור לא ראלי של השירותים, התעלמות מוחלטת מעלויות של דרישות רגולטוריות המוטלות על ידי המשרד על המוסדות, התעלמות שיטתית ונמשכת מפניותיהם וצרכיהם של המוסדות ועוד.

"במצב הנוכחי, התעריף כבר אינו מכסה את העלויות בפועל ובוודאי שאינו מציע מענה לעלויות השקעה והקמה של מחלקות חדשות (אשר הכרחיות נוכח הזדקנות האוכלוסייה), דבר אשר פוגע קשות ביציבות הענף וברמת איכות הטיפול בקשישים", הם כותבים.

"התעלמות הממשלה בכלל, ומשרד האוצר בפרט, מהמציאות השוררת בענף זה ומצרכיו כורתת את הענף עליו אנו יושבים, ומהווה נידבך נוסף בהפקרה הנמשכת של המדינה את אזרחיה לגורלם. הפעם מדובר בהפקרת הקשישים הסיעודיים, שאינם אלא הורינו, בוני המדינה, ובעתיד הלא רחוק – אנו עצמנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן