Forbes Israel Logo
אמזון מרחיבה את צי המטוסים. צילום: shutterstock
אמזון מרחיבה את צי המטוסים. צילום: shutterstock

האם UPS ו-Fedex צריכות לדאוג מהמהלך הזה של אמזון?

ענקית המסחר האלקטרוני אמזון פועלת לשימור רמת השירות הגבוהה ורוכשת צי מטוסים מחברות התעופה דלתא ו-ווסטג'ט כדי להאיץ משלוחים

ענקית המסחר האלקטרוני, אמזון, רוכשת 11 מטוסי בואינג 767-300 משומשים מחברת התעופה דלתא האמריקאית ומווסטג'ט הקנדית, כחלק מפעילות מטעני האוויר שלה, המתרחבת במהירות. החברה הודיעה כי בכוונתה לקנות ארבעה מטוסים מחברת התעופה ווסטג'ט ושבעה מדלתא איירליינס "כדי להמשיך לספק ללקוחותיה ברחבי ארה"ב את אותה רמה גבוהה של שירותים, כפי שמצופה מחברה כמו אמזון".

החברה הגדילה את צי המטענים האווירי שלה באמצעות הסכמי ליסינג במטרה להגביר את יכולתה לספק חבילות לצרכנים במהירות – במיוחד באמצעות שירותי ה-Prime שלה. שירותים אלו, ובכלל אמזון עצמה, הוכיחו את עצמם כיעילים ופופולריים ביותר במהלך מגפת הקורונה. התרחבות החברה בעצם רכישת המטוסים והפיכתה לבעלת צי מטוסים עולה בהתאמה עם מצבן המתדרדר של חברות התעופה, שמנסות לשרוד באופן נואש ולקצץ ככל האפשר בעלויות. חברות רבות בענף, כמו דלתא, מעמידות מטוסים שברשותן למכירה ומוציאה אותן לגמלאות בניסיון להפחית הוצאות.

עד היום נהגה אמזון לשכור מטוסים לשם כך וזו הפעם הראשונה שהיא מבצעת רכישה של מטוסים לצי התעופה שלה. הרכישות האחרונות והתרחבותה של אמזון "לשמיים" מבטאות את המגמות האחרונות שהכתיבה הקורונה בעולם התעופה – מצד אחד ביקושים אדירים להובלות מטעני אוויר ולמשלוחים מהירים (בעקבות הזינוק האקספוננציאלי בפעילות הסחר המקוון) ומצד שני מגבלות התנועה החמורות שהובילו לצלילה בביקושים של הנוסעים וירידה חדה בהיקף התחבורה האווירית.

ענקית הסחר עדיין נסמכת בעיקר על חברות המשלוחים הגדולות כמו FedEx ו-UPS, אך הרחבת רשת המטענים האווירית שלה מהדהדת את תוכניותיה הרחבות יותר להכניס פנימה אל תוך הארגון את כל תפעול המשלוחים. לא מן הנמנע כי אימפריית הקמעונאות המקוונת, המחזיקה רשת הולכת וגדלה של משאיות, טנדרים, רחפנים ועכשיו גם מטוסים – עשויה יום אחד להיכנס לתחרות ראש בראש עם חברות המשלוחים המסורתיות ששולטות כיום בשוק השליחויות המקומי והעולמי.

המגמה הזו רק הולכת לצבור תאוצה בשנים הקרובות כשעל פי דיווח של בלומברג, אמזון כבר הצהירה כי בכוונתה להגדיל את צי המטענים שלה אשר יצמח על פי יעדים שקבעה ל-85 מטוסים עד סוף שנת 2022.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.